Gå til innhold
Hundesonen.no

Fremtidige oppdrett


Synne

Recommended Posts

eg har bestemt meg at eg skal ha en oppdrett av kaniner nor eg bli større..*endelig*

Fargene:

Svart tan

Reverød(New Zealand Red)

..

Rasene har eg tenkt på det blir

Hermelin i svart tan

Rex eller mini rex i Reverød(New Zealand Red)

Navn må eg tenkte på ...vist dere har noen foreslag så bare sleg det ut :D

Hørest det greit ut eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du satser høyt ser jeg! Hehe... Jeg har selv vært oppdretter av rex (castor og dalmatiner) og hermelin (blå og brun zobel, med innslag av blå russertegnet og russer). Jeg vil anbefale deg å avle rex'en i en lettere farge (er reverød i det hele tatt godkjent? hm), da det er en rimelig vanskelig rase fra før. Svart, castor og dalmis er jo herlige farger! Hva mener du med svart tan? Black and white? Lykke til, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rexen er jo bare en herlig rase da. Hatt to stk selv; dalmatiner og blågrå hollender, og så så fantastisk god og myk pels. Å drive med avl på tegnede og viltfargede (flerfargede) dyr er vel veldig vanskelig? Lettest med helt ensfarget tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er lettest å avle på har ikke noe med hvordan utsendet til kaninen å gjøre. :) Det er genene som man må se på. Kaniner med et "enkelt" mønster kan ha komplisert genetikk. Viltfargede tilhører ikke det mest avanserte man kan avle på.

Hermelin er forøvrig en vanskelig rase å avle på; små kull og mye dårlige gener (dobbelt dverggen bl.a )

Selv drømmer jeg om et lite sverigehareoppdrett i schwarzgrannen og salander. :) Rasen blir vel godkjent en vakker dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er lettest å avle på har ikke noe med hvordan utsendet til kaninen å gjøre. :) Det er genene som man må se på. Kaniner med et "enkelt" mønster kan ha komplisert genetikk. Viltfargede tilhører ikke det mest avanserte man kan avle på.

Hermelin er forøvrig en vanskelig rase å avle på; små kull og mye dårlige gener (dobbelt dverggen bl.a )

Selv drømmer jeg om et lite sverigehareoppdrett i schwarzgrannen og salander. :) Rasen blir vel godkjent en vakker dag også.

Gitt opp belgisk hare? ;)

Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...