Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettbutikk


Recommended Posts

Jeg ser heller ikke problemet med at en hund ligger i en hundeseng med gardiner og blonder på. Men det å skulle kjøpe hundeparfyme og neglelakk til hunden er litt vel drøyt......

Hehe, enig.. Solgte de det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengene reagerte jeg ikke nevneverdig på annet enn at jeg syns de fleste var ganske stygge :icon_redface: . Det jeg reagerer på er at de selger kjoler, annet unødvendig klærfjas og at de presenterer hunden mer som et motetilbehør enn det den faktisk er. Jeg syns det er uetisk og ganske kvalmende å dresse opp dyrene sine i kjoler, bukser, ballerinaskjørt, smykker (tiaraer og slikt), prafyme å neglelakk. Det får da være måte på menneskeligjøring. Og jeg syns ikke jeg overdriver når jeg sier det er kvalmende, for jeg føler meg rett å slett kvalm etter å ha sett på slike bilder.

Men for all del sengene er sikkert veldig behagelige de, riktignok ikke min stil men det er mer en smakssak. Og det er ikke de jeg reagerer på, men det meste andre av tåpelige tutu skjørt og annet dukketilbehør.

Hunder er kjæledyr, ikke dukker å pyntegjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Elisabeth, her.

hva **** er meningen med miniskjør og parfyme på en hund?! skaff deg en dukke om du absolutt trenger noen å kle opp, slik at du kan få deg en latter/oppmerksomhet.

ekkelt å se sånne bilder rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan :icon_redface: Hunder er jo ikke så kresene på hva de får.. Tror ikke Assi ville lagt merke til om hun fikk en gull/sølv seng i stede for et rosa teppe!??! :icon_redface:

Tviler at hunder bryr seg om fargene, men komfort bryr definitivt min seg om i alle fall. :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_redface: Dere er nå søte og da ^_^

Skal ikke mye til for å hisse dere opp heller nei :mellow: Om dette får dere til å vrenge magesekken, lurer jeg på hvordan dere reagerer på faktisk dyremishandling (ala hjeltramping av valper med stiletthæler)....

BTW mange søte senger der :icon_redface: Skulle ønske de hadde bedre utvalg i dyrebutikker her i Norge, til akseptable priser vel og merke. De fleste hundesenger her omkring er harde og glatte, over hodet ikke noe min hund ville satt pris på i alle fall.

Reagerer kraftig på dyremisshandling jo!!

Det er så mye forferdelig på Animal Planet og det dere Dyrepolitiet.

Kjempe mange vannkjøette dyr og hele pakken...

En gang så var det en hest som hadde hull gjennom halsen og den hadde over levd med det, det var ikke noe ormer eller slikt inne der, selv om den hadde levd ute i solen uten tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Har litt lyst til å kjøpe en lignende seng til Milo jeg. Han simpelheten elsker og ligge høyt over bakken, fordi da har han oversikt.

Trenger kanskje ikke å være rosa da men.. :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kvalmende" er vel kanskje litt sterkt, men.. Det er jo forsåvidt ikke verken bling-bling-båndene, sengene, putene eller engang klærne som er problemet med slikt.

Det er signaleffekten ved å selge sånt sukker-spinn-søte ting. At det på en måte legitimerer at man må ha nyeste mote til hunden, den må være kledd opp hele tiden, etc.

Jeg ser absolutt ikke noe problem ved at den våte, skitne og slitne jaktbikkja kommer hjem fra en ukes tur i skauen med far - og slenger sine trette kropp oppi en hundeseng med både rysj, plysj, blonder OG et hjerte påsydd.. Hadde det ikke kostet så vanvittig mye penger hadde jeg da mye hellre ville hatt en sånn seng - enn en stygg, grønn nylon-greie fra Kennel. Men ikke til DEN prisen slikt koster her til lands.

Har lett etter skikkelig "bling-bling" halsbånd til mine også - men det skal selvsagt være så praktisk at det skal brukes både i skogen og på tur i nabolaget. Og DA passer ikke et tyll-skjørt..

Men igjen, det er det vi TROR vi vet om disse hundenes liv forøvrig, som gjør at man synes dette er kvalmende, dumt og nedverdigende - ikke produktene i seg selv, ikke sant?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt frustrert når jeg ser KLÆR til bikkjer. Det fyrer opp under veskehundtrenden. De burde heller oppmuntre til å la hundene få være hunder. Men det er vel mer penger å tjene på dikkedikkenuffenuffe rosablondekjoletilbebisentrenden..... :huh:

I mine øyne er slike sider beregnet på babysyke skruller som bruker hunden som en kompensasjon for unger. Folk som vil ha noe lite og søtt som de kan kle på og dulle med. Hunder trenger nok litt mer enn dulling og vesketurer for å trives maksimalt.

Ikke at det er noe galt med fine bånd og senger. Så lenge man trener bikkja, lar den løpe, leke og bruke seg gjør det jo ingenting. Men noe sier meg at folk som kler opp bikkja i brudekjole og bærer den rundt i en liten veske ikke er de som tar mental stimuli og slikt så veldig alvorlig... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...