Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpebiting


>Lene<

Recommended Posts

Heisann,

Har en tollerhann på snart 10 uker, og så har jeg et par spørsmål angående valpebiting :unsure:

Han er veldig glad i å bite oss i hender, føtter, bukseben, tepper etc.

For det første, hvilken metode er etter din erfaring den beste for å få slutt på valpebitingen fortest mulig?

Og sånn ca., hvor lenge varer normalt valpebitingperioden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger ett emne om dette fra før... :P

Men det jeg gjer er å avlede, jeg har en handuk som jeg har slått en knute på og dette blir valpen sin fille.

Om/når valpen biter på div ting (som fingrer og tær og sånt) så avleder jeg med fillen og "bytter" med den.

Og valpebiting slutter stort sett når melketennene er borte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ledninger og stolben og bord ben ville jeg lagt på tabasco saus! d funker!

Vi har også et problem med biting, og tabasco funker ikke...han bare jafser i seg tabasco valpen min. Har også forsøkt sitron, sterkt krydder og Get Off -men alt er visst spennende og godt å bite på likevel. :) Så vi forsøker avledning med andre tyggeting, men tepper og møbler er mer spennende. Håper han "vokser" det av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker kaaansje litt rart men det vi har gjort for å få hundene våre til å slutte med dette er at når dei begynner med bitinga så etterligner vi pipinga fra hunder som tyder på at det er ilt.

da har kvalpene brukt å slutte med en gang for dei vil ikkje gjere oss noke ilt :)

dette gjelder seff bere visst det er deg eller andre den biter på.

visst det er ting så hjelper metodene dei andre har skrive veldig godt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at han har tilgang til noen leker,tyggepinner eller tyggebein osv. Sånn at han får smaken på andre ting, ikke alltid like enkelt nei men det blir sikkert litt bedre. Kan og prøve med ulike leker til hund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...