Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere i dag?

Mirai

Recommended Posts

Skrevet

Når du skrev dette innlegget så var jeg på jobb. Har vært på min første jobb dag i dag. Var veldig koselige kollegaer og følte meg veldig velkommen :P

Men herreguuud så varmt det var! Vi har ikke air condition så vi hadde alt som het dører og vinduer oppe på kontoret og lageret, pluss at vi hadde en vifte på. Alle holdt på å dø av varme!

Skrevet

nå er det kveld... sitter litt på sonen før jeg legger meg... skal på jobb i mårå.... så har meg å bajas hatt det så gøy i dag! slapper bare av...

jeg vil se bilder!!!

Skrevet

Nu ble det kvelden..

Har netopp tørket dyvåt hund etter tur i sommerregnet. heller regn enn tropevarme, ask er helt enig. Ellers har vi vært på dagstur til sverige i dag. Tur til dyreparken, og litt shopping. :P Mye bilsitting på Ask, men det gikk strålende, hadde mye skygge, og mye vann. Nå skal jeg gå å se film tenkte jeg..

Skrevet

Gleder meg til å se masse bilder :P

Nå har det lada! Skjønner bare ikke hvordan jeg skal legge inn dato og klokkeslett og lagre det og :P . Jeg er virkelig en teknisk idiot! Jeg vil ut og ta bilder nå!

Skrevet

Nå har det lada! Skjønner bare ikke hvordan jeg skal legge inn dato og klokkeslett og lagre det og :P . Jeg er virkelig en teknisk idiot! Jeg vil ut og ta bilder nå!

Men du kan da ta bilder til tross for at du ikke får lagret dato og klokkeslett? Det kan da ikke være sååååå vanskelig Ida :P

Ut å ta bilder, vi vil seeeee!

Og til Julie, kom deg hjem fra jobb fort! Vi vil se bilder av håret!!

Skrevet

I dag har jeg vært i byen og kjøpt digetalkamera! Endelig. :P

:P

Idag skal jeg først nå (når jeg bare får dratt meg vekk fra Sonen) skal jeg ha en skikkelig opprenskning i Akvariumet mitt også skal jeg pakke for å dra på hytta til Margrete! ;) *Hoppetisprett* :imrgreen:

Skrevet

Ja altså. Takk for all støtte ved kjøp av nytt kamera :P . Vi begynner å bli bedre venner nå og dato og klokkeslett er på plass. (Det hjelper utrolig å lese bruksanvisning :blush: ). I dag skal vi altså ut og ta en haug med tullebilder og fine bilder (håper jeg). Neste utfordring blir å få dem over hit og i rett format og slik.

Tror forresten han fyren i butikken syns jeg var litt sprø da jeg bare snakket om bikkja mi, da jeg skulle bestemme meg for kamera. "Jo, altså, jeg må kunne knipse hopp i spranget, og filme snutter slik at jeg kan evaluere treningsøkter, vet du." (Takk for tipset Marianne). He he. Han sa "ååå ja", men så ut som han tenkte "nutcase". :P

Skrevet

Ja altså. Takk for all støtte ved kjøp av nytt kamera :P . Vi begynner å bli bedre venner nå og dato og klokkeslett er på plass. (Det hjelper utrolig å lese bruksanvisning :blush: ). I dag skal vi altså ut og ta en haug med tullebilder og fine bilder (håper jeg). Neste utfordring blir å få dem over hit og i rett format og slik.

Tror forresten han fyren i butikken syns jeg var litt sprø da jeg bare snakket om bikkja mi, da jeg skulle bestemme meg for kamera. "Jo, altså, jeg må kunne knipse hopp i spranget, og filme snutter slik at jeg kan evaluere treningsøkter, vet du." (Takk for tipset Marianne). He he. Han sa "ååå ja", men så ut som han tenkte "nutcase". :P

Hvordan kamera har du kjøpt? ;)

Skrevet

Jeg har vært våken siden 11 i dag :P Turen hos westminster har skrudd om døgnrytmen min..

Så har jeg klipt og nappet ørehår på Lunah.

Nå skal jeg eta frokost.

Skrevet

I dag er det 27 grader i Bergen ( akkurat nå ihvertfall :P )Så vi skal snart på badetur. Som sagt, så passer vi min mors boxer også, og nå ligger de som noen slakt på terrassen. Merkelig at de orker å ligge midt i sola, jeg greier jo ikke engang å sitte der ute uten at svetten umiddelbart begynner å renne :P Men badeturer er digg, og kjempegod trening for hundene ;) Vi har vært så heldig å finne en bortgjemt strand midt inne i skogen like bortenfor oss der ingen andre går, så vi slipper å tenke på båndtvang og hysteriske folk :P Så der pleier vi å sitte noen timer og sole oss, mens hundene bader og leker sammen i gresset. God sommer, alle sammen :P

Skrevet

Sitter i varmen og sliter på jobben.... kjeeeeder meg!

(er ferdig kl 15, men det er fortsatt kjedelig her!)

Skrevet

Sitter i varmen og sliter på jobben.... kjeeeeder meg!

(er ferdig kl 15, men det er fortsatt kjedelig her!)

Er tirsdag en stille dag på ditt sentralbord også? :P

Skrevet

Akkurat nå sitter jeg inne, mens sola steiker ute. 25 grader i skyggen her... Jeg klarer ikke være ute i varmen for da hovner jeg sånn opp... Jeg sitter og ser på at magen hopper opp og ned! :P

Skrevet

Hvordan kamera har du kjøpt? :P

Canon IXUS 60. Har vært tre timer i skogen i dag og knipset masse badebilder og fjollebilder og varme bilder, men finner ikke noe høl bakpå maskinen som passer til kabelen. Finner ikke noe høl på kamera, heller. Bruksanvisningen er på hundremillioner sider! Jeg vil at noen skal komme og ordne for meg! Sutre!

Fant ikke ut hvordan jeg skulle zoome, heller. :wallbash:

Skrevet

Min dag idag gikk sånn:

Jeg sto vel opp rundt kl 10, så fôrte jeg Theo, før jeg satte meg på pc'n til kl var litt over 12. Så gikk vi (hundene og to venniner) ned til stranda vår å badet,slikket sol og storkoste oss! :P Theo svømte idag ôg.

Jeg torde ikke å ta kameraet med meg så langt ut, men jeg har knipset litt :P

3Juli036570x380.jpg

3Juli055380x570.jpg

Skrevet

Hadde tenkt å jobbe masse i hagen i dag, alt vokser så fort nå at vi blir snart innestengt av ugress! Men så kommer jeg liksom aldri igang, på en måte. Finner på tusen små ting for å utsette... Vi får visst ta det i morgen. Pippin ligger på verandagulvet i fem minutter, så legger han seg på stua i fem minutter, og så ut igjen.

Så nydelig det nederste bildet av Theo var!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...