Gå til innhold
Hundesonen.no

Fisk eller hamster?


meg123

Recommended Posts

Fisk ville jeg ha anbefalt.

De fleste tror det er mye arbeid med et akvarium, faktumet er at jo mindre akvariumet er jo MER arbeid er det å holde vannverdiene i orden.

Kunnskap om akvariehold er viktig når man setter i gang.

Et akvarium kan lett holdes uten at man får problemer med alger eller giftstoffer når man bare tar forhåndsregel om å bytte 10% vann i uka. (På en 100 liter utgjør det 10 liter vanni uka)

Planter trives godt med MASSE lys, men man bør ikke gå for hva som helst av lysstoffrør.

Når man velger lysrør bør man velge den med Kelvin over 6500. Dette gjør at plantene ikke vokser seg lang og tynn, men sprer seg mer og blir kraftigere og penere i tilleg vil plantene klare å ta til seg all næringen som evt. algene ville brukt, du vil få mindre algevekst.

Et godt bunnmateriale er også viktig, her bør man ikke velge det mest finkornete da alt bunnslammet legger seg i overflaten og enkelte planter ikke får tatt til seg den næringen bunnslammet gir.

Som du ser er det mye man bør vite når man har akvarie, du vil kanskje tro at dette er uoverkommelig, men det er det ikke :P

I de ti årene jeg har hatt akvarier har jeg lært utrolig masse, men jeg har enda MASSE mer å lære.

Uansett valg så får du ha lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt hamster og har nå 3 akvarier. jeg ville faktisk heller vudert å få meg en rotte. jeg har hatt rundt 20 rotter (med unger). de er het fantasiske! de er livlige, ELSKER oppmerksomhet! alle har forskjellige personlighet! jeg har vel hatt rundt 6 voksne rotter. har hatt problemer med 2 at de gnager på møbler, men det er det eneste problemet jeg har hatt som jeg kommer på nå!

rotter må bare oppleves! mange blir livredde når de ser rotter, men de er helt utrolige! de er ikke dyrere i drift enn hamster, og er mye gøyere en både hamser og fisk!

men etter som jeg forstod, har du kanskje allerede skaffet deg en hamster;)

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • 2 av valpene har debut i utstilingsringen I helga ❤️ Laabanden Can't Let You Go-Nils  Bir og Big 2 Laabanden Can't Believe It-Hektor Bir,big1 og Bis 4 Nils løper også i ringen i dag. Med bir så langt ❤️ Blir en sommer med masse utstilinger for disse fine små ❤️
    • Hvilken sjampo og evt balsam anbefaler du til bichon Havanais valp?
    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
×
×
  • Opprett ny...