Gå til innhold
Hundesonen.no

Urinlekkasje ved sterilisering


Recommended Posts

Har i det siste hørt om flere som sliter med urinlekkasje i varierende grad etter sterilisering. Hvor vanlig er egentlig dette, og er det noe å få gjort i ettertid (operasjon) hvis problemet vedvarer? Tenker ikke på de pillene som ofte blir gitt, da det er flere som har opplevd at de ikke virker.

Jeg er i vurderingsfasen når det gjelder å sterilisere tispa mi. Hun plages mer og mer med innbildt svangerskap, og nå er vi der at hun tisser i senger, sofaer, på klær - klynker, er stresset, redd, henter valper (briller, fjernkontroller etc), i tillegg til at hun går av skaftet hvis hun blir etterlatt alene mer enn i 20 minutter.

Men jeg vil ikke erstatte en febrilsk terrier mot en urindryppende terrier hvis risikoen for det er stor...

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent en... si seks-sju kastrerte tisper godt, og bare én hadde lekkasjeproblemer - og det igjen ordnet det seg med litt justering ved hjelp av piller som regulerte hormonnivået riktig, eller hva det nå var.

Det gjøres jo på SAMTLIGE førerhunder, de må jo ha bred erfaring?

Ellers så handler det jo som du er inne på, hva du bytter mot hva. Er det livmorbetennelse er det aldri noe spørsmål liksom. Men "bare" adferd er det jo litt synd hvis ting ufrivillig blir forverret likevel.

Men som sagt: MINE relativt "nære" erfaringer er disse - og jeg har altså bare kjent til en som ble lekk en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to kastrerte tisper og det var aldri noe problem men har lest at det kan forekomme. Nå er jeg ikke sikker på om det er helt sammenlignbart men alle mine katter, både hanner og hunner, har vært kastrerte og der har det aldri heller vært noen urinlekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...