Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags musikksmak har du?

Minadachs

Recommended Posts

Coldplay is the band! :D

Keane er også kjempebra, og Santana digger jeg. Liker også gamle band som Queen og Beatles.

Film musikk er også bra, som fra Jesus Christ Superstar og Moulin Rouge.

Katie Melua er og bra og avslappende musikk. Bob Marley er bra og Dire Straits har noen enormt bra gitarsoloer.

Musikksmaken min er altså ganske variert. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Gi meg rock :wacko: og gjerne litt hardere også!

Red Hot Chili Peppers. Disturbed. SOAD. Linkin Park. Mudwayne. Korn. Tar gjerne Guns, Metallica, Faith No More og Alice In Chains også :D

Pop er okei det også innimellom, som pausemusikk liksom. Bakgrunnslyder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tittelen sier, hva er din musikksmak?

Jeg personlig elsker rock<3 Og klarer meg ikke uten HIM<3 Sånn techno og trance musikk er utrolig fæl musikk. Men sånn som hips dont lie, er helt forferdelig..

Så ja, hva er deres =D

Metal, blues og country :o Jeg er snodig, jeg vet ;)

Techno og trance tåler jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører hovesaklig på hiphop/rap. Hører litt på r&b, trance, red hot chilli pepper type rock, rolig musikk som jazz eller andre romantiske rolige sanger.

Hører dog ikke på noe 50cent crap eller dårlig hiphop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe alternativ rock, og mye metall, men lite av den tyngste sorten. Og så er jeg sonata arctica fan deluxe :D . Metall er favorittsjangeren, men liker mye annet som ligger langt fra den sjangeren, som f.eks Hans Rotmo :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Kom litt sent dette men :P

Tysk rap! Ja, jeg veit mange syns det er ille :devilbanana:

Fks. Sido, G-Hot, Samy Deluxe, FLER og ikke minst DJ Tomekk :P

Av de ikke_tyske_rapperne blir det vel Eminem, 50 Cent, Snoop Dogg og The Game!

Rap er bare best :P:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God gammal rock er det beste! :devilbanana: De gode gamle gitarista er jo sinnsyke! :P Jimi Hendrix, Jimmy Page, Angus Young, han gitaristen i Black Sabbath jeg aldri husker navnet på( :P). Det finnes jo fortsatt gode gitarister, men de de fleste er døde. Den aller største levnde gitaristen mener jeg er Santana, og musikken hans finner jeg genial! Ellers har vi gitarister som Joe Satriani(han bruker jo tilogmed Ibanez! :P) og søskenbarnet mitt er ikke helt borte han heller :(

Ellers hører jeg på det meste med rytme i, men kan spare med for musikk med dunk dunk og fake sang stemme.

Mine krav for god musikk er: Gode trommerytmer, gode gitarriff, ellers god musikk og en vokalist som KAN synge. En gitarsolo er heller ikke så dumt.

Mine all-time favoritt band/artister er: Muse, Santana, Silverchair, Vazelina Bilopphøggers (med Viggo, ikke han derre nye..), Def Leppard, Led Zeppelin og flere sånne gode gamle rockeband(bare ikke The who.. Klarer ikke den musikken :P).

Shakira, Britney og resten av de der damene prøver jeg å unngå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører egentlig på nesten alt mulig.. Men for tiden går det mest i rock faktisk. Kan like sanger av alle band. Alt i fra Rancid til Red H. Cp til Mary J. Blidge eller Nirvana..

Konklusjonen er da at: Jeg liker ingen spesiell sjanger eller et bestemt band, men faller for enkeltsanger, og liker mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fan av P!nk!

Ellers nyter alt fra KISS, Guns & roses, faih no more, Van Halen, Creed og Tower of power,

Andre artister som virkelig kan synge live har jeg heller ikke noe imot å høre på hvis jeg skulle komme over noe slikt..

Men kan de ikke det så ofrer jeg ikke noe mer enn ett øre (både som peng og lytteredskap) på dem...

Jeg kjøper konsekvent kun P!nks musikk.

De andre har jeg nok funnet i gubbens samling og på radio. :(

Kjekt med en "gammel" trommis-gubbe. De pleier å ha ganske god musikksmak har jeg inntrykk av.. :devilbanana:

Holder meg uansett unna Rap, Hip Hop, Disco, Trance, Danseband, Country, og Opera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhhhh.. gi meg en god gammel Frank Sinatra så er jeg fornøyd :devilbanana:.

Ellers finner man vel både Savage Rose, Jethro Tull, Santana, Clapton, Dire Straits, Bjørn Eidsvåg, A-ha, REM og litt forskjellig i hylla mi... Motorpsycho hører forresten med når man vasker huset (hører liksom med siden halvparten av bandet er broren til min bestekamerat fra gymnastiden) :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på death, modern, power, love, heavy, industrial, goth, alternative, - Metal :devilbanana:

For å nevne noen: In Flames, Dark Tranquillity, Charon, Farmer Boys, Ensiferum, Disturbed, Soilwork, Exilia, Kamelot, Mnemic..

+ noe rock

trance/techno/dance/pop/dansband er HUFF :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeezez! Er det virkelig ingen som hører på KENT? :(

Jeg hører masse på KENT, og selvfølgelig mew, så det var ei lykkelig jente som dro på Norwegian Wood i sommer. :P

Eller hører jeg på det meste fra Rammstein til Kelis og til og med Shakira, og jeg kommer ikke utenom Tori Amos. Jeg hører også på N.E.R.D (Pharrell.. :devilbanana: ), Beck, Phoenix, múm, Melody Club, Daft Punk, Håkan Hellström, Tchaikovsky (spesielt nøtteknekkeren), og litt Bollywood musikk (soundtracket til Devdas).

Av norske musikere foretrekker jeg Kaizers, Thomas Dybedahl og Kings of Convenience.

Den lekre orange cd'n fra Canis med fyrverkeri, åska och skott ruller og går i cd spilleren fra tid til annen, men det er mest for bikkjas skyld.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på det meste- men ikke opera, jazz og blues, og ikke vikingarna ( det går i en kategori for seg selv) :(

Rock, noe heavy metall, Rnb, ikke sånn veldig mye hip hop... Techno, trance... Hører på alt- men det avhenger av humøret jeg er i... Elsker også disney sine sanger! :P

Har jeg ikke hørt på musikk i en eller annen form en dag- blir jeg veldig forbanna, og kan klikke på fille ting! :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på alt jeg...

Liker sanger fra de fleste sjangere... og artister..

er jo noen jeg ikke liker... men holder meg ikke spess innen for en sjanger.

Kommer helt ann på hva jeg gjør å da..

skal jeg ut på byen liker jeg jo musikk som man kan danse til sant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R&B, Hip hip, Rock og sånt hører jeg mest på.. =)

Hører innimellom på litt pop eller en rolig sang..

Vis jeg skal nevne noen: CKY(KJEMPEBRA), Linkin Park, Hammerfall, Eminem, Green day, blink 182, Sum 41, Korn, HIM,..osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God gammal rock er det beste! :( De gode gamle gitarista er jo sinnsyke! :P Jimi Hendrix, Jimmy Page, Angus Young, han gitaristen i Black Sabbath jeg aldri husker navnet på( :P). Det finnes jo fortsatt gode gitarister, men de de fleste er døde. Den aller største levnde gitaristen mener jeg er Santana, og musikken hans finner jeg genial! Ellers har vi gitarister som Joe Satriani(han bruker jo tilogmed Ibanez! :P) og søskenbarnet mitt er ikke helt borte han heller :P

Clapton da, heh? :devilbanana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...