Gå til innhold
Hundesonen.no

hundens synspunkter på andre dyr


henrikke

Recommended Posts

for en hund??

Virker som Henrik reagerer på ulike måter på dyr først gang han treffer dem.

Ligger det skjult i genene mon tro??

kanin, mus, hamster etc : bytte Første gang han så en kanin tok han stand!Musekverker er han også.Burdyra til svigers får være i fred, men han er skrekkeelig nysgjerrig..

katt : litt ulikt, men de kan illafall jages..

Henrik var beste kompis med naboens kattunge, så var de borte i en lengre periode( flere måneder), og da var båndene brutt.Mye av problemet her er forskjellig kroppsspråk, tror jeg..vet jo at de kan gå fint sammen.

Fisk : ingen reaksjon

sau : bytte , ikke tvil!Fra første sekund var dette dyr han gjerne vil ha has på.. om jeg bare kunne løsne båndet...

fugl: jeg har en spaniel -you do the maths..

insekter, herunder ledd dyr som edderkopper: ingen, dessverre.Skulle gjerne hatt en hund som fjernet de uhumsketene for meg... :)

Ku :usikker,på vakt,ligger det gjeterinnstinkter i alle hunder mon tro??Det virker som hunden minser at han skal passe på, men at motstand ikke er uventet..Oksehunder er tøffe hunder!her må man pushe opp motet!

hest : for lenge lenge siden ble hunder og hester kamerater.De står på samme side i menneskenes verden -til hjelp og støtte, matauk eller krig.

bare noen tanker -er jeg på jordet, eller har jeg evner som dyrepsykolog??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg igjenn i det der ja..Ask reagerer på noe av den samme måten. Kyr og hester har han et avslappet forhold til, han kan godt hilse, men er ikke gal for å komme bort til dem, om de står i luftegård osv.

Når det gjelder kyr, så er disse veldig ofte fly forbanna på hunder, så jeg er veldig forsiktig med å omgås dem med hunden, og i forhold til henrik hvertfall, og ask og for den del, er de jo stoore dyr.

Ask tar jordrotter hvertfall, var en som tilbød meg betaling for å la hunden kverke dem da oppdal var onvadert av krypene i fjor sommer. Tok ikke sjansen siden det var lagt ut en del gift.

Hunder reagerer forskjellig ettersom hvilket dyr det er de møter. Ask reagerer ofte forskjellig på enkeltindivider innen et dyr også han. Alt ettersom hvilket individ han blir kjent med osv. Katten vår, som et eksempel, kan gå rett forbi ha i enkeltdekken, han kan ta innkalling rett forbi den osv. Ser han andre katter derimot, reagerer han med å ville jage/hilse.

Får ask hilse på et dyr en gang, forandrer det hele hans måte å reagere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alex elsker å hilse på grisene som bor nedpå en gård her. Hvis vi spør "tror du grisene er våken i dag?" Så bli han helt vill, for da vet han hvor vi skal. Han var litt på vakt de første gangene, spesielt når de var borti nese til nese, da ble det nysing og piping.

Hest og ku reagerer han ikke noe særlig på, ikke uten han ser en hest løpe langt borte. Da er det spennende å følge med.

Kanin var han skeptisk til. Samme med hetterotte. Katter skal jages. Sau var spennende. Ender er spennende, han prøver å komme bort å lukte på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...