Gå til innhold
Hundesonen.no

Klynking


>Lene<

Recommended Posts

Heisann,

Hentet en tollervalp på fredag. Han er en nydelig liten tass, men synes han klynker en del.

Nå er det jo bare hans fjerde dag her hos oss, men han klynker i rare situasjoner, og jeg skulle ønske jeg klarte å forstå hvorfor, for får så vondt av han når han går rundt å klynker. :D

Han klynker når han må på do, og det er jo kjempeflott, så den er tydelig å skjønne, og selvfølgelig helt ok.

Han klynker også i et par minutter rett før han legger seg ned for å sove?

Så kommer det også små klynk ellers utover dagen, men som jeg ikke klarer å tyde hvorfor kommer?

Siden det bare har gått et par dager, så vil jeg anta at han enda er usikker.

Etter egne erfaringer, hvor lenge er det vanlig at en valp klynker før han finner seg til rette i sitt nye hjem? Og hva bør jeg gjøre i situasjoner han klynker? Ønsker jo at han skal ha det så godt han bare kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som du sier, han er fersk i "gamet" og klynking er helt naturlig. Klynking er en naturlig komunikasjon mellom hunder, og valper i valpekassen. Er 1000 grunner til at valper og hunder klynker, prøv å se ann situasjonen så er det ikke så vanskelig å tenke ut hvorfor. selfølgelig, helt sikker kan man aldri være, men det er som regel en grunn til klynking.

Om valpen din allerede er alene om natten (?) er nok det en forklaring på hvorfor den klynker før det er sovetid. seperasjon er helt nytt for dem, stedet, og ikke ha moren og søskene rundt seg osv.

UTROLIG flott valp du har forresten! :D elsker anisktet dens! ;)

EDIT: hunder klynker hele livet, det er ikke en typisk valpeting. det du kan gjøre når den klynker er å prøve å finne ut om det er noe gale etc. for mye oppmerksomhet er kanskje ikke så lurt, da kan den begynne å klynke fordi den vet at da får den oppmerksomhet osv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om valpen din allerede er alene om natten (?) er nok det en forklaring på hvorfor den klynker før det er sovetid. seperasjon er helt nytt for dem, stedet, og ikke ha moren og søskene rundt seg osv.

Han sover sammen med oss om natten, og da er det aldri en lyd fra han! Kun når han skal legge seg til å sove i stua mens vi fortsatt er i rommet

UTROLIG flott valp du har forresten! :D elsker anisktet dens! ;)

Tusen takk for det. Er HELT enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt den? På Lutsi?

Ser jo veldig søt ut.

Valper pleier jo ofte å lage små klynkelyder når de sover, eller når de er veldig trøtte og ikke helt finner stillingen eller roen.

Håper det bedrer seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...