Gå til innhold
Hundesonen.no

Infanta`s Oh I`m Kelly the Killer

Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky
Lånte dette fra hjemmesiden din jeg ;)

barbert-standing.jpg

Hun blir bare vakrere og vakrere! Sjekk den flotte pelsen! VAKKER!

Hvor gammel er hun nå Astrid? Stille hun i porsgrunn? :hmm:

Tusen hjertelig takk! :P Kjempemorro å høre at du synes det. På det bildet er hun fortsatt kort på den ene siden etter barberingen. Hehe, men pelsen vokser så det holder, så håper på å stille til Høsten igjen. :hmm:

Hun fylte 1 år i April. Begynner å bli "stor" valp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 165
  • Created
  • Siste svar
Guest Vicky
du må være med på dalmatinerklubbens høst utstilling, og stille hun der! :hmm: Gleder meg til å se henne i ringen :hmm: Lille showhunden!

Ja, det skal jeg prøve å få til! :P Blir artig å se hvordan det går. Hun er en liten showhund ja :P hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Hun er kjempesøt! :o Vil tro hun får en aktiv hverdag hos deg ;)

Tusen takk! ;) Alltid kjempemorro å høre! Hun har det allerede nokså aktivt, men mer skal det bli ;)

Nydelige bilder av store lille Kelly mor ^^ ;)

Tusen takk! ;) Du må komme en tur snart da!

Har jo sagt det noen ganger - men hun er fortsatt helt herlig ;)

Tusen tusen takk! Hihi, kan aldri høre det nok om gullet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Guest Vicky
*Sukk* Jeg sier det igjen.. VAKKER! :P

Du må si i fra om du vil ha besøk av meg og Pirill en dag, jeg vil kosemose Kelly og Vicky igjen!

Åhh :P Gleder meg å høre at du synes det!

Vi vil veldig gjerne ha besøk av dere :P Kelly savner en på samme størrelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sukk* Sender du henne nedover til meg eller? Jeg er sikker på at vi kan få most henne inn i en smart-pakke? :P Neida, men hun er bare så nydelig. For et herlig uttrykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
*Sukk* Sender du henne nedover til meg eller? Jeg er sikker på at vi kan få most henne inn i en smart-pakke? :P Neida, men hun er bare så nydelig. For et herlig uttrykk!

Ja, hun får plass i det meste. 2,7 kilo er ikke akkurat allverdens. :Laugh: Til gjengjeld tror hun at hun er en buldozer. Hun kunne nok gjerne tenkt seg en tur til deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg har vært dårlig til å oppdatere tråden, og mye har skjedd. Kelly vokser stadig, og jeg syns vi er et godt team både i treningen og hverdagen. Hun har masse kamplyst, så bitefille er belønningen som benyttes mest. Så langt er hun alt jeg ønsker meg i en hund. Ellers tror hun fortsatt at hun er blanding av kenguru og hund...

kelly.jpg

Nedrøytet Kelly.

Kelly ble stilt på NMK Kristiansand(nedrøytet så det holdt!) og på lørdag fikk hun CK. På søndag fikk hun rødt uten CK. Begge med knallflotte kritikker, så jeg er fornøyd. Hun er tross alt av linjer som utvikler seg sent. :)Happy and confident var ord som gikk igjen i kritikkene.

Skal prøve å bli flinkere til å poste bilder og film :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Hun er veldig, veldig flott. ;) Har falt for rasen litt jeg. :)

Tusen hjertelig takk! Det er hyggelig å høre. :P

Det er absolutt en fantastisk rase, så jeg skjønner godt at du har falt litt. :) Selv har jeg falt pladask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Kelly er jo bare så utrolig pen da :) Må nesten bare hilse på henne en gang! Får lyst på papillon jeg nå.. ;)

Kjempemorro å høre du synes det! Kelly vil gjerne hillse på deg og, så du får si ifra hvis vi skal til samme sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...