Gå til innhold
Hundesonen.no

Betente analkjertler


Vala

Recommended Posts

Joda, så fikk jeg den gleden å legge sammen 2 + 2 og skjønne at Sofus mest sannsynlig trengte kyndig hjelp til analkjertlene sine!

Men sånn bortsett fra at det kan være fõr som er årsaken, kan det være andre ting?

Er dette arvelig?

Det ble nemlig litt hektisk hos dyrlegen (den nyopererte katten skulle ha klyster og jeg sneik meg til å ta med Sofus for å sjekke rompen hans :P), så dermed kunne jeg ikke legge mer beslag på tiden hennes :D

Men nå har jeg tenkt å foreta et fõrskifte for å sjekke om det hjelpe! Gutten har gått altfor lenge med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba også det problemet. Dyrlegen sier han ikke klarer å tømme de selv!

Ja, men kan det bare komme av at noen av individene har blitt "utlevert" analkjertler som er på vei ut? Altså, de har jo ikke den samme nytten av dem som tidligere. Eller er det kosthold som hovedsaklig står for "skaden"?

Jeg skal nå forsøke å dytte med fiber inn i gutten min jeg, det kan neppe være godt å få det problemet, ei heller hvordan det "løses" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyrlege sa til meg at en av årsakene til det, var at avføringa til hundene generelt er for løs, og ikke bidro til å tømme disse.

Blir det et problem, så kan det være like greit å fjerne de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dyrlege sa til meg at en av årsakene til det, var at avføringa til hundene generelt er for løs, og ikke bidro til å tømme disse.

Blir det et problem, så kan det være like greit å fjerne de...

Nja, jo.. men hvis det er en løsning å få mer fiber i kosten til å få dem "massert", så foretrekker jeg det før jeg må legge pelsen under kniven ;-) Men jeg ser hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...