Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppførsel etter bedømming


Mirai

Recommended Posts

Det er greit å bli skuffet fordi man får et dårlig resultat i ringen, men som de aller fleste vet er det jo hunden den samme når man kommer ut av ringen. Hva syns dere om å slenge både kritikk, sløyfe og hund fra seg og så bare trampe avgårde? Jeg syns det er tragisk. Ta nå i det minste med hunden! Var jo på utstilling i helgen og så dette flere ganger. Akkurat som om folk er irritert på hunden og gir den all skylden, og så bare stuer de den vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nei, slik oppførsel er motbydelig, rett og slett.

Hunden skal i alle fall ALLTID roses opp i skyene etter den har vært i ringen, mener nå jeg! Hvorfor skulle den ellers gidde å jobbe neste gang?

Er uansett ingen grunn til å bli irritert, dommerne er forskjellige, og om man driver med utstilling, må man tåle det, selv om man ikke alltid er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare teit! Man må altid rose og belønne hunden etter å ha vært i ringen.

Litt OT, men IW, var den utstillingen du var på i Bodø? For i så fall, så hilste jeg på hunden din, jeg og en veninde var der i går og i dag :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med dere alle sammen. Det blir så tydelig at man kun tenker på seg selv og resultatene når man bare "slenger" fra seg hunden, selv om det selvfølgelig er lov å bli opprørt. Men da kan man heller ta med seg hunden og få ut frustrasjonen ved å gå en tur :lol:

Litt OT, men IW, var den utstillingen du var på i Bodø? For i så fall, så hilste jeg på hunden din, jeg og en veninde var der i går og i dag :D

Nei, jeg har vært på Gol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvis jeg hadde skulle vært sur for hver blå sløyfe vi har fått så hadde f*** ikke vi hatt mye å gjøre på en utstilling! Vi får blå sløyfe sånn ca 50% av gangene vi stiller.

Det syns jeg er dumt med høyt premierte folk, de blir SKITT sur når de må ned på "vårt" nivå. *knurr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å bli skuffet fordi man får et dårlig resultat i ringen, men som de aller fleste vet er det jo hunden den samme når man kommer ut av ringen. Hva syns dere om å slenge både kritikk, sløyfe og hund fra seg og så bare trampe avgårde? Jeg syns det er tragisk. Ta nå i det minste med hunden! Var jo på utstilling i helgen og så dette flere ganger. Akkurat som om folk er irritert på hunden og gir den all skylden, og så bare stuer de den vekk.

Jeg må dessverre si at jeg er slett ikke overrasket.. Har sett akkurat det samme selv, en del ganger. Beklagelig nok, er hunden for en hel del av utstillerne bare et objekt for å vinne "heder og ære", ikke et familiemedlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å bli skuffet fordi man får et dårlig resultat i ringen, men som de aller fleste vet er det jo hunden den samme når man kommer ut av ringen. Hva syns dere om å slenge både kritikk, sløyfe og hund fra seg og så bare trampe avgårde? Jeg syns det er tragisk. Ta nå i det minste med hunden! Var jo på utstilling i helgen og så dette flere ganger. Akkurat som om folk er irritert på hunden og gir den all skylden, og så bare stuer de den vekk.

For meg er en slik oppførsel helt uhørt! Hvis ikke folk kan oppføre seg "voksent", har de i mine øyne ikke noe der å gjøre. Alle kan vi bli skuffet, det har skjedd med meg også. Jeg har vært både skuffet, sur og sint, men jeg har da ikke latt det gå ut over hundene mine. Det har blitt med sint "kroppsspråk" og gjerne noen kommentarer til folk rundt meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

" Når Milo ikke fikk certet sist utstilling, ble jeg råsur på han. Hallo...Han kunne jo ha gjort det litt bedre da. Sa masse stygt til vinneren, og så gikk jeg bare. Trakk Milo som var sliten etter meg. Herregud. Noen som vil ha hund*? Dette er jo helt flaut...."

EEeelller, ikke..

Tenker alltid: " Uansett hvordan vi gjør det i dag, er Milo verdens beste på alle måter. En blå sløyfe eller diskvalifisjon er ingenting mot det å eie denne praktfulle hunden min"

Vet vi ikke får bedre enn en rød sløyfe, men dårligere kan vi godt få. Blir klart litt skuffet, men roser Milo, smiler og er fornøyd med dagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hvis jeg hadde skulle vært sur for hver blå sløyfe vi har fått så hadde f*** ikke vi hatt mye å gjøre på en utstilling! Vi får blå sløyfe sånn ca 50% av gangene vi stiller.

Det syns jeg er dumt med høyt premierte folk, de blir SKITT sur når de må ned på "vårt" nivå. *knurr*

Hihi, visste ikke at du gikk på menneskeutstillinger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, denne oppførselen er jo uhørt. greit å bli skuffet, men svelg det, å se videre!

Men! Om jeg vet at det gikk dårlig i ringen pågrunn av oppførselen til hunden, roser jeg den altså ikke opp i skyene. Han får greit med ros, og til den som sa, hvordan skal hunden da gidde å jobbe neste gang? - vel, vi vil ikke ha en hund som husker den fikk ros for å ikke oppføre seg heller, vil vi vel?

Nei, noe nedgang må vi tåle, hunden min er best uansett! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, har sett dette jeg også... På Spesialen i år var det en som sa "Takk det var som forventet" og marsjerte ut (med hunden da).. Men han gjør ikke sånt til vanlig da! :D

Men er helt i mot det, eneste gangen jeg kan bli irritert på hunden er når han gjør teite ting som han egentlig kan. Mene hver gang vi blir plassert selv om vi ikke blir nr 1 er det "flink gutt", og "braa".

Men kan ikke legge skjul på at det er litt masse sktra når vi vinner :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...