Gå til innhold
Hundesonen.no

Hade!

_aussie_

Recommended Posts

Skrevet

Ja, i morra drar jeg til Mallorca sammen med Taran, søstra hennes, moren og tanten ;) Gleder meg! Men gruer meg litt til å fly ;)

Vi snakkast=)

Skrevet

Ha en fin ferie da.. ;)

Slår meg med på den altså. Jeg drar for å sove hos oppdretteren til Chessea klokka 11 i dag. Gleder meg masse. Hun bor i Sandnes, så det er 8 timer med tog. Deretter drar jeg til sommerhuset vårt i Egersund, 1 time fra Stavanger. Det vil da si at jeg blir uten internett i noen dager. 1 uke. Det tror jeg nok skla bli både stressende og deilig. ;)

Skrevet

Hadet bra! ;)

Men husk å ikke bli så brune, for da får ikke Taran lov å komme på besøk hit <_< ;)

Onde deg ;)

Jeg blir borte 3 uker nå. Først Mallorca 1 uke, så hytta i sogn 2 uker. Skal prøve å komme innom her litt.. hihi

Skrevet

Takk takk folkens ;)

Nå drar vi snart, blir henta tolv ca ;) Litt rart å være borte fra voffsen min en uke egentlig, har ikke vært så lenge borte fra hun før.. ;)

Skrevet

Heei

Nà er vi her, det er kjempe fint! forresten sa var det ikke skummelt a fly. Vi har ligget pa stranden i dag og bada. Spanske gutter er forresten litt slitsomme *ler*

Assen er det der hjemme i Norge?

Skrevet

ikke bare litt plagsomme... der vi var blei det innbrudd i blokka vi bodde ( lånte leilighet av onkelen til en venninne av meg) og da snakker vi INNPÅSLITENE spanjoler altså..

så vel sitt stikk da.. fire nordiske jenter i en leilighet alene... ( takk gud for danskene i leiligheten ved siden av.. ellers vet jeg ikke hvordan det hadde gått)

Men kos deg med innpåslitne spanjoler du...

lær de stygge ord på norsk...

det gjorde vi med vår kelner.. hehe...

Guest Christine
Skrevet

Høres ut som om dere har det gøy :o

Kommer ikke inn på en stund jeg altså..

I morgen blir d utstilling og grilling.

Og på Søndag klokken halv 10 reiser jeg til Oslo, på hundeleir :o

Kommer tilbake på Lørdag ;)

God Sommer..

Skrevet

høres ut som dere har det digg ;)

Jeg reiser selv i morra rundt 2, og blir borte til fredag. Skal på sommerkurset til Nordenstam...

så da får vi håpe på godvær-

GOD SOMMER ALLE SAMMEN :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...