Gå til innhold
Hundesonen.no

har dere med hunden over alt?

janne&kenny

Recommended Posts

jeg bare tenker på en ting... jeg har jo alltid den hunden på slep!!

når jeg henter posten tar jeg han med meg, når jeg skal på do, blir han med inn!

er jeg den eneste som er helt rar her? :unsure:

når jeg dusjer sover han på gulvet!

noen ganger må jeg gå fra han med vilje så han ikke får det for seg at han alltid skal være med meg! :wub:

jeg må skjerpe meg, men liker så godt å ha han i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samma her men har begynnt å la være å ta han med når jeg skal dusje og gå på do! så nå kan jeg ha døra oppe på gløtt å kan kan komme inn hvis han føler for det men som regel når han hører dusjen så stikker han! :wub: han er også med over alt når jeg skal ut men klarer seg fint alene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Ero er ikke med meg overalt. Vi er fire stykker i familien + hunden så det er nesten bestandig noen andre i stua. Er det kun jeg og Ero som er hjemme(om morgenen) så er han med meg på do og ellers hvor jeg går. Når jeg henter posten er han nesten bestandig med. Og ellers når jeg skal gjøre noe ute er han med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sean er sluttet å følge etter meg inne i huset. men er vi på besøk skal han være med overalt.. men har han med når jeg henter posten, er på besøk (vennene mine og familien liker at jeg har han med) så har jeg han med når jeg går nattevakt :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor går dere nattevakt? jeg skal kanskje begynne med nattevakt, 2 ting hindrer meg: vanvittig dårlig opplæring, så jeg er så usikker at jeg vet ikke om jeg tørr.. og hunden!

djervekvinnen: det er sikkert ikke så domt det!

jeg tror jeg også må begynne å holde litt avstand... men jeg liker så godt å ha han i nærheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går i hjemmetjenesten. han er på kontoret når jeg går rundene. noen har jeg han med inn til, fordi de liker han.

men han er ganske grei å ha med. bruker å gå innom jobben når jeg har fri, sånn at de som bor der kan kose med han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare så lettet når jeg så det var flere hunder som blir med inn på do :):wub: Men nå er det slutt på akkurat det her da, gjestene vi av og til har vr ikke helt begeistret for det nemlig ;)

For å svare; Nei, hunden er absolutt ikke med meg overalt. Skal jeg hente posten blir det nesten bare å irritere han om jeg skal ta han med, han rekker jo nesten ikke pisse, eller lukte på noe. Han har ikke fri tilgang i huset, og er ute mesteparten av dagene nå på sommeren, så det å ha han med seg rundt i huset er utelukket.

Det han derimot ofte er med på er uteaktiviteter, som plenklipp, ugressluking, kirkegårdturer, oppheng av klær, ballspill, soling på plenen, dusjing av planter osv.

Er også altfor lite flink til å ta han med oss når vi drar noe sted som butikken osv, men egentlig er det greit, for jeg rur nok han hsr det bedre hjemme utendørs, enn inne i bilen mens vi er på besøk der han ikke får være med inn, på butikken og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teebee er alltid med ut av huset eller inn i huset. Altså er vi ute i hagen eller noe re hun alltid med ut, men skal vi inn vil hun være med inn (selv om vi har spikret gjerde til den store gullmedaljen så hun skulle kunne være ute alene...). Hun er også stort sett med når vi skal på besøk, tror ikke jeg kjenner noen som ikke vil ha Teebee på besøk - de er vel nesten mer glad for å se henne enn oss noen ganger...

Men inne i huset er hun heldigvis ikke i helene på oss hele tiden. Det tror jeg kanskje jeg kunne blitt litt gal av? Hun dilter noen ganger når det nærmer seg mattid. Men hun kommer som en rakett hvis noen sitter i "kose-posisjon" - altså setter seg i den sofaen hun får ligge i :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun er ikke med overalt.. Altså, skal jeg feks hente noe i låven så blir hun jo med ut, da bare åpner jeg døra, men hun er ikke med inn på do :wub: Hvorfor skal hun være med på det, liksom. Badet er hun heller ikke med på, for det er i andreetasje, og der er hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for denne tråden :) Trodde ikke at det var flere som var slik som meg. Ja, hundene er med meg alltid. Følger de ikke etter meg, så går jeg å leter etter de. Føler meg ganske naken hvis jeg ikke hører de kommer bak meg :wub: Åja, de er med på do hvis de vil, ligger i sengen, med på jobb, er med når jeg rir osv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei Chica er ikke med meg inn på do og på badet :wub:

Hun diltet mye mer etter meg da hun var valp, men jeg har lært henne at det er noe hun ikke behøver..

Men litt dilting blir det jo, men det er bare koselig..

Tror jeg hadde blitt litt "gal" om hun skulle følge meg overalt! Hun er en selvstendig hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå ligger det en tollerdame på gulvet med snuta på tåa mi. For to minutter siden lå hun ved siden av meg da jeg hadde hue oppi peisen og smugrøkte :wub: . For ti minutter siden satt jeg i sofaen og så på TV med hundehodet i fanget.

Hun er ikke med på do lenger, men hun kan hvis hun vil. Hun er heller ikke med opp når jeg sier godnatt til minstebarnet, men hun er med opp og vekker om morgenen. Dørene står oppe, så hun kan gå hvor hun vil.

Når det kommer noen, må hun vente i stua mens jeg lukker opp.

Hun får sine turer og trening ute, men hun er ikke med til byen, eller på alle besøk. Skal vi på besøk til venner i nabolaget, er hun stort sett med (begynner å bli skikkelig flink til å ligge ved beina mine), men skal vi til søstra mi ute i Bærum, må hun bli hjemme for de har fått seg katt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rambo er mer eller mindre med meg og overalt. Han får ikke lov til å bli med inn på badet, så han venter rett utenfor, er jeg på rommet blir han med, er jeg i stuen så er han der. Bortsett fra hvis han kjeder seg masse, så går han og legger seg i sengen min, siden han får lov til å være der, så foretrekker han den framfor kuren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har en løype på ca 11 km som nesten bare er grus som vi tar fatt på når været blir litt varmere og sola står opp før, håper det går bra uten noe sånt (tror ikke han liker det). Drar ikke der nå pga trafikk på dagtid.
    • Dagen i dag var en kontrast til i går. Foruten en biltur til nærmeste bygdesentrum for å handle var vi bare hjemme. Vi hang utenfor mens naboen var inne og handlet. Ede var mer ufokusert og distrahert av de enkle omgivelsene med få mennesker enn han var på de travle stedene i går. Halvhjertede pliktsitter med beina i alle retninger med mange failed cues. Ingen iver av mestring, unntatt i det nyeste han har lært, som er å snurre en runde og rygge inn mellom beina. Den var han ivrig med. Ellers lett distrahert av de få forstyrrelsene som var. Hadde det ikke vært for HD-frykten hadde jeg benyttet "terrenget" til parkour trening, men jeg er livredd for hoftene hans, så den typen trening påbegynnes ikke før han er et godt stykke inn i puberteten. Håper fortsatt vi klarer utvikle god kroppsbevissthet og motorikk.  Gikk tom for godbiter til sladretrening et par minutter før naboen kom ut igjen, så jeg måtte overlate Ede til ham uten godis. Det ble visst konsert, med klimaks da Ede gjennom vinduet så meg stå i kassen. Han hadde fått panikkanfall da jeg gikk inn, på tross av at han har en kjempegod relasjon til naboen. Gjensynsgleden var 🐾💕 Fikk meg til å tenke på et visdomsord: — Lås bikkja og kona/mannen ned i bagasjerommet på en sedan i noen timer. Se hvem av de to som er glad for å se deg når du åpner igjen 😉 Viktig å huske om en noen gang befinner seg i konflikt med en kjæreste som stiller ultimatum om hunden. Aldri sett et eksemplar av den illojale arten homo sapiens over hunden. Det er uteliggere med hund som er lykkeligere enn ektefeller med fine hus.    Vi gikk en tur på kvelden som resulterte i sandyner inne, selv etter en grundig tørk i gangen. Riesen har ikke den mest funksjonelle og praktiske pelsen å ferdes på bygda med. Suger til seg. De MENGDENE størknet gjørmesand..  Første gang jeg har fått bruke ullrake på ham uten å måtte skjerme meg mot drapsforsøk. Som om han forstod at Coat Prince'n var hjelpsom nå. Ubehagelig, though, og klagde litt, men lot meg, uten en eneste godbit i nærheten. Etterpå ble det et bad. Beste så langt. Kun et par anledninger av lyst til å rygge ut av dusjen, ellers helt kewl med å bli sjamponert og skylt keitete med en hånd mens den andre holdt et steady supply av frosne kjøttboller å slikke på. Selv skjegget og barten fikk jeg sjamponere og skylle mens han klarte gomle uten å få såpe i munnen. Vi er et supert team 👍🏼 Måtte pause for å sjekke med Grok om han kunne komme opp med et like catchy navn på frosne råkjøttboller som "Ice Cream". Vi ble enige om Frostballs som er gøy å si, men det var mange kandidater i mange kombinasjoner av synonymer, derfor fikk Ede chillballs i dusjen, mens jeg fikk frostbites av å holde de.  Han klagde ikke. Var kosete og god og helt rolig ved håndkletørking uten bestikkelser etterpå. Helt utrolig hva et helt måltid av bare frostballs gjør med relasjonen 🥰 ..eller kanskje han var kald og frøs 🥶 og ville varme seg på meg. Også en mulighet. Nå sover han søtt og intetanende om at muttern har bestemt seg for å bare gå byturer på så ren asfalt som mulig de nærmeste dagene. Trenger lære ham å overlate husarbeid til husmor før han kan dra inn så mye sand igjen. Ikke helt enkelt når mopp og kost og kluter i bevegelse er de aller gøyeste lekene han vet om. I likhet med håndklær og klær og sengetøy og muttern og ting som dingler og gjenstander som ligger stille og whatever, så er rengjøringsutstyr også de morsomste bitelekene som finnes.  Plan for i morgen: Leave it med distraksjoner  Bli sittende/liggende/stående med distraksjoner  Hold posisjon urørlig (fordi vi skal opp i ansiktet nær øynene med saks snart  Klippe klør og potepels. Se an humøret hans og kanskje prøve med maskin på potene igjen. ...eller saks. Det blir antagelig saks fordi jeg blir utålmodig på et punkt hvor han bare øker i stress. Potene er precious. Veldig cautious om de.  Klippe kropp og bein med maskin Gå tur på tørr asfalt  Whatever vi får av innfall som passer i øyeblikket  Også, Milepæl: Første virkelige vokterbjeff, 14 uker. Det var alvor. Nabo som har vært bortreist en uke kom gående gjennom porten i mørket. Silhuett med stor bag. Det var reelt alvor for Ede. Dypeste vokterbjeffene lød plutselig fra den lille valpen, og han gikk selvstendig til enden av båndet med høy hale for å ta seg av denne trusselen selv. Reagerte på kontaktlyd fra meg og kom inn igjen, men lot ikke guard down før han var i nærkontakt og gjenkjente ham.  Usikker på om det var rett av meg å la ham selvstendig gå frem til naboen med den attituden der. Rådene fra de som driver med Den Typen Hund er å utøve lederskap ved å be ham bak meg. Jeg tenkte at siden han kjenner naboen skulle han få gå frem selv og oppdage at det ikke var noen trussel, men en bekjent. Jeg vet ikke helt hva fasitsvaret er. Antakelig er det at han går bak når jeg ber ham, men jeg trenger ikke be ham hver gang. Om jeg reelt ber ham bak fordi jeg frykter for noens liv og helse, så tror jeg ikke det vil berolige ham ^^ Om jeg ber ham bak fordi jeg ikke ønsker at han skal hilse ivrig på personen er det et annet scenario. Jeg ser ikke noe galt i å være inkonsekvent på det. 
    • Ok, det var bra. Ja det gir mer mening i land med større smitttepress. 
    • Dette med beskyttelse opp til 12 uker er en gammel greie, og mest utbredt i Utlandet, ja. Jeg ville definitivt unngår samvær med ukjente hunder fram til andre vaksine, men ikke noe særlig mer enn det tror jeg. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg hadde bodd i et land med mer smittsomme dyresykdommer.
    • Hehe, ja tida går. Pax ble gammel og grå, og litt døv. Men ung til sinns hele livet   Godt å høre at de gamle bøkene gjelder enda. Har ikke glemt alt, men litt oppfrisking må nok til. Holder meg nok fortsatt på den positive delen av spekteret.  Blir ny rase også denne gangen så det blir spennende   Der bekrefter du inntrykket jeg også har fått av det som rører seg på sosiale medier. Mange selvoppnevnte eksperter og mer eller mindre kvalifiserte "trenere". Typisk at det går i pendler. Men som Simira sier så er det jo mye US/UK innhold. der, i hvert fall på mine feeds. Som sagt så holder jeg meg til det positive.  Men når sant skal sies høres det jo ganske kjent ut som for 10-15 år siden. Nye aktører, samme show 😋 Hørte/leste forresten noe om at valper ikke skal settes ned på gress/tas med ut i verden før de er vaksinerte? Må bæres rundt om de skal miljøtrenes og sosialiseres før 12 uker (og det bør de jo). Det er vel en UK/US greie? Har ikke hørt om slikt her før. Mener ikke hilse på alt som rører seg altså, men gå på bakken må da gå an? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...