Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva syns dere?

Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Hva syns dere om navnet Kelly som kallenavn på en Papillontispe?

Navnet betyr Warrior/Defender og er et Celtisk navn. Blir navnet for likt Vicky? Noen sier det, og andre sier at det ikke betyr noe. Kom med deres mening :)

Skrevet

Kelly er fint navn :) Men ja, det er noe likt Vicky - men hva spiller det for rolle. Uansett kommer de begge to når du roper - samme hvilket navnt du har valgt.

Blondie kommer samtidig med Emil om jeg roper på han og omvendt, og det er ikke likt.

Guest Vicky
Skrevet

Så flott å høre! :) Selv syns jeg det er veldig fint, men er ikke alle som liker det. Så er flott å høre litt hva dere syns ;)

Her kommer et bilde av jenta mi. Hun flytter hjem til oss på mandag.

valpen13cm.jpg

Skrevet

Synes Kelly høres fint ut jeg- og ja det er litt likt Vicky, men hva er ulempen med det da ;)

Var innmari søt... :) Du må holde oss oppdatert med bilder og info ;)

Guest Vicky
Skrevet

Synes Kelly høres fint ut jeg- og ja det er litt likt Vicky, men hva er ulempen med det da :P

Var innmari søt... :wub: Du må holde oss oppdatert med bilder og info ;)

det skal jeg :)

Takk for tilbakemeldinger!

Skrevet

Så nydelig! Er det hos Balken du har kjøpt?? Utrolig dyktige og hyggelige folk! Lykke til! (Navnet er fint, det :wub: )

Guest Vicky
Skrevet

Så nydelig! Er det hos Balken du har kjøpt?? Utrolig dyktige og hyggelige folk! Lykke til! (Navnet er fint, det :wub: )

Ja, min valp er fra Balken. :) Er utrolig fornøyd med at jeg har valp fra dem. Er helt inponert over hvor flinke de er.

Skrevet

Navnet er fint det, og det har ikke noe betydning vel hva andre synes... Det er jo du som skal like det. har aldri brydd meg om hva andre synes..

Skrevet

Så skjønn hun er!! :wub: Syns det er viktigst at du liker navnet og du syns det er fint nok til å leve med det i mange år! :) Men ja, jeg syns det er fint! ;)

Skrevet

Så vakker hun var Astrid.. :huh: Kelly var et nydelig navn! Håper jeg får hilst på den lille en gang altså.

Skrevet

Kjempefint navn!

Jeg hadde tenkt å kalle valpen min for Peach, men det var for likt Pito...så da blir det heller Demi :huh:

Skrevet

jeg har dårlig erfaring med navnet Kelly og for å være ærlig, så minner det meg bare om tragiske hendelser jeg har opplevd. Men du må bare kalle hunden din det, hadde likt det hadde det ikke vært for disse hendelsene..

Guest Vicky
Skrevet

Takk for hjelpen! Da heter hun nå Kelly ;)

Portis: Så vakker hun var Astrid.. biggrin.gif Kelly var et nydelig navn! Håper jeg får hilst på den lille en gang altså.

Tusen takk! Vi ses helt sikkert vettu ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Så nydelig lille Kelly var :( Helt bedårende. Navnet er det ikke noe å utsette på. Kjenner mange "Kelly'er" av forskjellige raser. Et fint navn.

Lykke til :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...