Gå til innhold
Hundesonen.no

Halvdød fugl


Benedicte

Recommended Posts

Tatt den med til vett eller ringt noen som har greie på hva du skal gjøre... Er det ingen som har noe med det med fugler da? Eller tatt den med inn og prøvd å fått den til å kvikknet til :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg var redd for å høre. Man ser seriøst ikke at den lever engang. Den bare ligger der.

Men det er vel det beste for den...

Prøve å få litt mat i den eller væske ?

Ja, men selv tvangsforingen funker ikke.

Endret av mod Scorp: dobbelpost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg var redd for å høre. Man ser seriøst ikke at den lever engang. Den bare ligger der.

Men det er vel det beste for den...

Om det er så gale som du beskriver så er vel det mest humane å la den slippe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at vi ikke kommer oss til veterinæren med den, og vi har heller ikke penger til å betale noe regning som ville ha kommet.

Vi har tatt den inn, men den lider helt unødvendig.

Du må ikke betale for å levere inn ville dyr hos dyrlegen(hvertfall ikke her), jeg har levert inn en påkjørt villkatt og et pinnsvin uten å betale en krone.

Men hvis du ikke har mulighet til å få den levert inn er nok det beste å avlive den selv så fort og humant som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er mere dyremisshandling å holde liv i et dyr som pines en å ta valget og 'avslutte livet'...

Jeg ville tatt en kjapp sjekk om noe i vingene er brukket (strekke ut vingene helt og dra litt i de å se om alt er i orden) sjekke hodet, og ellers om den blør noe sted...

Fugler som kraskje i vindu med hodet kan kvikne til igjen... Men ville sikkert trampet/slått den igjel så den ikke pines mere, hadde du latt den ligge så hadde naturen gått sin gang og en katt rev eller noe hadde for lengst spist den opp...

Vertfall ikke brukt mange hundre kroner på at vet skal prøve å fixe den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme selv. Kakk den i hodet, fort overstått.

Jeg fant en fullvoksen måke som var påkjørt, og de andre fuglene holdt på å hakke den i hjel.

Prøvde ikke å knekke nakken på den fordi de vrir jo hodet i alle retninger, og jeg er ingen ekspert på akkurat det! Fant en stor stein, og ferdig med det.

Makabert.. ja, dog humant. Har man øks for hånden, er vel det enklere vil jeg anta..

usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så er nok det beste å avlive den..I fjor sommer fant jeg en fugl med brekt rygg. Jeg tenkte ikke på at ta livet av den, la den heller så konfertabelt som mulig i en stor blomsterpotte. Neste morgen var den død. Hadde jeg funnet den i dag, så hadde jeg nok valgt å avlive den, så den slapp å ligge med brekte rygg smerter i timesvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke nøyaktig hva som hadde hendt den, men den lå på ryggen og brystkassen gikk litt ujevnt opp og ned. Broren min sjekket den, og hadde veldig svake reflekser (som å trekke til seg beinet når man drar det ut osv). Den så rett og slett helt dau ut.

Jeg klarte det ikke selv, men fikk broren min til å vri nakken på den med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...