Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekksele til hund


Recommended Posts

Har fått diverse anbefalinger rundt omkring, men vil høre om dere har tips og råd.

Sele 1: nylonsele.jpg

Sele 2: kombisele.jpg

Ligger bilder av de her også: http://www.hundeshop.no/var/hundeshop/stor...e/php4Boxhj.jpg

Hvilken type anbefaler dere? Er helst for å bruke når vi er på fjellturer og andre lengre turer der kommandoen "gå pent" legges vekk..

Prisen er ubetydelig.

For det er meningen at Eso skal lære at med halsbånd skal han gå fint, og med sele så kan han få trekke og være mer fri rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tenkt til å la ham trekke noe særlig mye på ski eller trekke pulk/vogn, men bare skal la ham gå som han vil mens du går på beina eller sykler eller noe sånt, så tror jeg at jeg ville valgt den enkleste. Det er ikke noe vits i å legge masse penger i snorer og reimer som ikke vil ha noen funksjon i ditt bruk. :wink:

Men: Du bør velge den polstrete varianten, for den er bedre å ha på og gnager ikke i huden på hunden.

Selv har vi en sele av skinn som er polstret på innsiden, og den er av merket Laika. Fungerer veldig godt for vårt bruk: Trekke oss på ski om vinteren og ellers bruke den sånn som du har tenkt til (bare la hunden trekke som den vil på skogsturer og fjellturer).

Fant ikke noe bedre bilde enn dette da:

kjøresele_tn.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om du greier å vente til en utstilling ville jeg gjort det.Mye billigere :D

Ja, det er jo ikke lenge til NKK i Trondheim! Weeeeeee, jeg gleder meg :P Skal bli så gøy å møte dere folkens! Alle skal vel ikke dit men :oops: Noen i alle fall da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du kjøper sele til Eso nå så bør du vel regne med å koste på enda en sele etterhvert som han vokser... Han bør heller ikke trekke for mye når han er såpass ung som han er nå (men sånn bruk som du har planlagt, det går helt greit altså. Det er skiturer med fem måneder gamle valper man bør se litt opp for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du kjøper sele til Eso nå så bør du vel regne med å koste på enda en sele etterhvert som han vokser... Han bør heller ikke trekke for mye når han er såpass ung som han er nå (men sånn bruk som du har planlagt, det går helt greit altså. Det er skiturer med fem måneder gamle valper man bør se litt opp for).

Hehe, det skjønner jeg..:D Skal ikke trekke noe som helst, men er som sagt istede for halsbånd til fjellturer og sånt. Da han kan få svinse som han vil, uten å må gå pent hele tiden.

Men jeg lurer på å kjøpe "voksenstørrelse" med en gang, for de er vel ganske regulerbare også, og han skal ikke begynne å bruke den enda på et par mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...