Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det frekt gjort av meg?


jeanette-k

Recommended Posts

Jeg har en kanin en nydeli dvergwedder på ca 1,5 år. Hun mistet sin søster i vinter og hun kjeder seg kjempe mye. I fjor da jeg hadde begge var det en hvit kanin som kom hit til oss, det satt utfor buret deres i flere dager. Til slutt greide kaninene mine og rømme. Vi greide å fange de igjen etter noen timer. En annen gang var de på rømmen i flere uker og det var da den ene vart påkjørt og drept :D

Jaja, vi greide å fange den hvite kaninen også etter noen dager kallte den Rebell jeg, syns det passet til den. Vi hadde den i ca to dager da endeli de som eide den kom og hentet den. Da vi ringte sa de, vi dere ha en til? Mamma sa da nei for vi hadde jo allerede to.

Kaninen hadde sår rundt øynene og trengte en vask. De sa forresten at den hadde vert på rømmen siden før jul og den hadde overlevd ålene uten mat fra de. Da hun hentet den spurte hun om den bet, hun ville nesten ikke ta i den. Etter det såg jeg den ikke igjen helt til nå i går. Da satt den utenfor buret til kaninen min, og den nektet å gå da jeg kom for å mate Lissie (min kanin), men den lot seg heller ikke fange. Kaninen min elsker den, hehe.. Jeg la inn noe nytt høy i buret og det første hun gjorde var å ta med seg en hel del og springe ned til nettingen for å gi det til den hvite kaninen.

Men det jeg skulle fram til, er det frekt av meg å beholde kaninen visst jeg fanger den?

Jeg har ikke tenkt å si ifra til de igjen, for de virket ikke intresert i å ha den sist. Buret deres ligger et stykke fra huset og gresset rundt er nesten 1m høyt. Den får ikke noe kos eller noe. De bor faktisk et stkke herfra. Mamma kommer sikkert til å ringe til de da. Men nå har jeg ikke det gamle kaninburet mitt her så jeg kan ikke plasere den der. Så hvordan ser jeg forskjell på jenter og gutter. Jeg vet jeg har en jente, men visst det er en gutt kan det komme unger og det har jeg ikke tid til. Så er det noen som kan hjelpe meg?

Vart litt rotete , men jeg håper dere forstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du skal ringe og si at du gjerne vil beholde den siden sin kanin trenger selskap. Greit å pakke det litt inn, så de ikke kommer i forsvar og heller får muligheten til å "hjelpe" deg. Spør mammaen din først. Hvis de ikke bryr seg så mye om kaninen er de sikkert bare glad for å bli kvitt den, og du kan jo si at de godt kan komme på besøk hvis du får den.

Men synes ikke du bare skal ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvordan ser jeg forskjell på jenter og gutter. Jeg vet jeg har en jente, men visst det er en gutt kan det komme unger og det har jeg ikke tid til. Så er det noen som kan hjelpe meg?

Ikke så veldig lett å se om det er jente eller gutt, men i og med at de kommer så godt overens er det store muligheter for at det er en gutt :D

Men hvis du får tak i den, kjenn etter mellom bakbena hans, kjenner du to små klinkekuler er det nok en intakt gutt du har fått. :( Og er det en intakt gutt, kan du nok være helt sikker på at det blir unger av det.

Men, du kan jo kastrere han i såfall.

Jeg har hatt verdens søteste kastrerte hannkanin. Maken til rolig, snill koseklump har jeg aldri opplevd. Dessuten var han superrenslig: hoppet inn i buret og gjorde fra seg i ene hjørnet når han var løs i leiligheten. :D

Ellers er det sikkert greit å spørre de om å få beholde den. De spurte deg jo sist om du ville ha den, så det er jo store muligheter for at tilbudet fortsatt står ved lag. Litt flaut hvis de plutselig oppdager at du har stjålet kaninen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de ikke vil ta vare på kaninen så er det bedre du har den. Det er IKKE frekt. Men du kan jo opplyse de om at den er hos deg og at du gjerne tar den.

Frekt er når naboen gjør sånn som de gjorde med meg, ba meg passe marsvinet sitt i 3 uker. Og to mnd seinere gikk jeg opp og spurte når de skulle hente det.

Og fikk til svar at "de trodde kanskje jeg ville beholde det de"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebi: Hvordan i alle dager kan du si at det ikke er frekt?

Det bor en BC i nabolaget som ikke får tur bortsett fra når eierne føler for det (noen ganger i året), og kun står på verandaen deres. (Hun har forresten kommet seg løs noen ganger, da gjeter hun det meste..)

Men jeg hadde _aldri_ stjelt bikkja deres selvom den hadde hatt det mye bedre her eller hos noen som kan bc! Man stjeler ikke dyr uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebi: Hvordan i alle dager kan du si at det ikke er frekt?

Det bor en BC i nabolaget som ikke får tur bortsett fra når eierne føler for det (noen ganger i året), og kun står på verandaen deres. (Hun har forresten kommet seg løs noen ganger, da gjeter hun det meste..)

Men jeg hadde _aldri_ stjelt bikkja deres selvom den hadde hatt det mye bedre her eller hos noen som kan bc! Man stjeler ikke dyr uansett!

Men kaninen løper jo rundt løs, det gjør ikke BC'en og det er en vesentlig forskjell. Hvis eierne til kaninen ikke bryr seg nok til å holde den inne i buret/trygt inngjerdet så synes jeg ikke de bør ha kanin og bare bør være glad for at noen gidder å ta seg av den. Når kaninen springer rundt løs i et traffikert område så synes jeg det bare er rett og rimelig at noen velger å ta seg av den.

Hadde kaninen stått i f.eks. et knøttlite bur på en veranda, og så hadde noen bestemt seg for å "redde" den så hadde jo saken vært en helt annen og først da sammenlignbar med den situasjonen til den BC'en som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du først burde spørre moren din om det er greit å "få" en kanin til... Hun kommer jo til å få vite det selv om du beholder den eller ikke. Ikke ta kaninen, det er heller bedere å (ringe å ) spørre om du kan få kaninen av dem. Det hørtes jo ikke ut som om eierne gjerne ville ha den (Siden de ikke vil ta i den og lar den løpe løst ute hele tiden!). Hvis du får kaninen er det kanskje lurt å ta den med til dyrlegen for å kastrere den(hvis det er en gutt ;) ) Hvis du er usikker på om det er gutt eller jente burde du kanskje holde dem i hvert sitt bur til du får sjekka det ordentlig, ellers kan det lett bli kaninunger. ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville ha "tatt den" men ringt å sakt ifra at hvis dere vil ha kaninen, så må dere hente den, men jeg vil gjerne beholde den. det lureste er nok å spørre mammaen din først..

etter som jeg husker, kan du trykke LITT nede i ysken på kaninen, så skal du kune se selve pilten.. men ver forsiktig, og føl deg litt frem. (hørtes perverst ut, men dere vet hva jeg mener..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:D veldig søtt da men du burde nok ringe og si att du har funnet den og at liker den veldig godt, da kanskje du får beholde den vet du:-)

du får nok det de bryr seg tydeligvs ikke om den stakkars kanin,

bra at du passer på den da så den har det godt... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, hadde det vært min kanin du hadde bare tatt, hadde jeg nok blitt litt forbannet, for man kan ikke ta til seg ett dyr man vet har egne eier og ett eget hjem, men om du tok den, kunne du jo forklare situasjonen og sånnt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...