Gå til innhold
Hundesonen.no

Gratis fôr anyone?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

Nå har jeg lest Regelverket, men er fremdeles litt i tvil på om dette er lov.. Here goes.. :unsure:

Som fattig student er jeg glad i alt som er gratis, og det er jeg vel ikke alene om? :rolleyes:

Saken er den at om du sender en mail til Iams, hvor du skriver din hunds rase og alder, samt din adresse så får du gavekort på 3 kg hundefor og rabatt på neste sekk.. Typisk reklame stunt (fram til juli tror jeg), men her sitter jeg med 3 kg fôr som går til mellompuddelen (min hund tåler jo ingenting).

Jeg sendte følgende mail til [email protected]

Jeg vil gjerne motta et gavekort på 3kg Iams hundemat gratis, jmf annonsen i "Kjæledyr -et medlem av familien".

Jeg har en storpuddel på 25kg, han er 4 år.

Mvh LivB

Norge

Verden

Flere som liker gratisprøver? :wub:

Skrevet
:wub: Nope, du får 100 kr rabatt på neste 15 kg sekk, om du kjøper den. Ikke noe tvang med andre ord, men det kan nok hende du får litt adressert reklame i postkassa di. :)
Skrevet

Iams er amerikansk (tror jeg), og "billig"varianten av Eukanuba om jeg har forstått riktig. Fôret lukter i hvertfall akkurat som Eukanuba, men har ikke alle de forskjellige variantene som lam og ris o.l.

Jeg så annonsen i Hundeplaneten reklame avis, der sto det send inn kupong eller mail (som jeg gjorde) for gratisprøve.

Det tar ca 1 uke fra du sender mail til du får gavekort (på valgfri 3 kg Iams fôr) i posten, kjempekjekt og mellompuddelen syntes det var godt (supert til godbit, ja!). :icon_redface:

Skrevet

Iams og Eukanuba er samme bedrift.

Akkurat som Lefdal og Elkjøp er samme bedrift.

Kun forskjellige navn for å selge mer ved å tilsynelatende ha en litt rimeligere variant. På dette viset dekker de et større marked enn de ellers ville gjort.

Skrevet

Da har jeg bestilt :D

Hva skreiv du?

Liksom skreiv du:

Hei jeg vil gjerne ha gavekort på 3 kg hundefor!

Rase: ES

alder: 4

Cristine blablablabla

eller?

Guest Christine
Skrevet

Jeg skreiv:

Nesten det samme som Liv:P

Men jeg endret navn på meg, rase på bikja, og vekta :D

Skrevet

På mail...

Men dere...

Iams tester på dyr!

Jeg håper all hundemat er testet på dyr... :D Neida, skjønte hva du mente...

Skrevet

vi fikk 2,5 kg gratis lone star på dyrenes verden vi :icon_redface: Men det trur jeg var fordi vi kjøpte varer til over en viss pris.

ellers er jeg en storforbruker på slike småposer med gratis for på dyrebutikker. slikt for som ask ikke spiser vær dag er like godt som pølse når det kommer til godbitbruk :P

Skrevet

da har jeg også bestillt...

jeg elsker gratis prøver... å har for tiden ikkje jobb.. å da lite penger

hehehehe send gjerne pm om dere vet om plasser der de hat forskjellige gratis ting:P

Skrevet

hehehehe send gjerne pm om dere vet om plasser der de hat forskjellige gratis ting:P

Hvis man vil spare litt kan man sjekke denne siden :)

Men har ikke sjekket hvor brukbar siden er, og vet ikke om man finner noe relatert til dyr der.

Men ser ikke ut til at det er noe vits i å skaffe 3kg Iams dersom det er det samme som Eukanuba. For Eukanuba spiser ikke bortskjemten her...

Skrevet

Om det er noen trøndere som vil spare penger, så er det bare å skaffe seg retriever og melde seg inn i retrieverklubben. Da får du 20% rabatt på alt til hund på Dyrenes Verden.

Eventuelt - om dere skal kjøpe nokså mye der en gang så går det an å låne rabattkortet mitt, om vi treffes relativt nærme før og etter dere skal handle.

Skrevet

Fikk gavekortet i dag. Nærmeste forhandler av Iams hundefôr er på Stjørdal! Kommer nok aldri til å få brukt det gavekortet...

Guest Christine
Skrevet

Samma hær :) Fik det faktisk i dag jeg også..

Heldigvis er mamma villig til å ta en liten tur :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...