Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk Setteren Milo

Guest Christine

Recommended Posts

Skrevet

Åhh, så fine bilder av nydelige gutten :) Og så søte Tinka og Milo er sammen ^_^

Haha, Milo ser litt opgitt ut når du leker deg Christine ! :) Man skal ha det litt gøy noen ganger i blandt, skal man ikke? :D

• Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Skrevet

Haha, og sinna som jeg var i går så ble han enda mer oppgitt :D

Tusen takk! :)

Kommer vel flere bilder i morgen. Fra trening :)

• 3 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Nå har vi vært til fjells på påskeferie, og Milo har vært en ordentlig godkar ;)

Gidder ikke å laste opp bildene i photobucket mer, fordi det klikker bare fortiden, og dermed så bruker jeg treganger så lang tid som jeg burde. Laster derfor bildene opp i VG fotoalbum! ;)

Smakebit:

Ikke alltid like heldig

DSC04315.jpg

DSC04268.jpg

DSC04175.jpg

Resten av bildene:

http://foto.vg.no/show_album.php?aid=1429020 :whistle:

Guest Christine
Skrevet

Takk ^^,

Vi er forresten påmeldt lp nå, og om 7 dager entrer vi ringen. Spennende!

Også mye som er oppdatert på hjemmesiden, blandt annet stamtavle med bilder av enkelte i slekta :)

Slenger ved en veldig gammel film om meg og Milo:

http://s31.photobucket.com/albums/c382/Mil...ent=miiiilo.flv

Edit: Enda en film:

http://s31.photobucket.com/albums/c382/Mil...t=Milofiilm.flv

Begge er to litt fjortiss-filmer da.. :rolleyes:

• 2 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

På tide med en ny oppdatering!

Vi har nå altså debutert i LP- noe som ikke gikk så bra, men jeg er fornøyd over at vi har kommet dit hvor vi kan begynne å konkurrere. Skal trene litt på andre stevner og utstillinger, da han ikke akuratt likte situasjonen han var i på debuten vår. :rolleyes:

Ellers så er det nesten sommer her, og åkeren full av fugler.. Jeg faller hodestups på omtrent hver en tur, da bøllefrøet tar av og blir veldig ivrig :ahappy:

DSC04600.jpg

DSC04573.jpg

Haha, skulle jo liksom ta oppstillingsbilde, men forføttene kunne godt ha vært litt mer rett ned, og ikke så skråstilte.

DSC04506.jpg

DSC04496.jpg

Noen agilitybilder fra sist helg.. Han har forresten fått en ganske så fin fart på banen nå, han kan alle hinderne, men vi jobber en del med vippa fortsatt. Slalomen begynner også å gå mye fortere og mer automatisk, men farta der er ikke helt optimal da han nøler litt.

(Vanskelig å ha god fart, føre hunden sin, samt. ta bilder ,så tok noen sånne "sitt og bli" bilder)

DSC04543.jpg

DSC04540.jpg

Memo til meg selv: Skaff bedre kamera og ta av båndet på bildene!

Guest Just me!!
Skrevet

Så utrolig nydelig, det oppstillingsbildet var skikkelig fint! :ahappy:

Guest Christine
Skrevet
Han er skikkelig nydelig:) synes filmene var kjempesøte ^_^ hvor mange poeng fikk dere på LP'en?? hehe

Poeng, hvilke poeng? :ahappy:

Hehe, 15.5 faktisk(9.5 på tannvisning, 6 på lineføring :S), ga meg etter et par null'er, da jeg ikke følte for å presse han.. Tenker nå at jeg kanskje burde ha igjennomført, bare for å ha gjort det, men det vet jeg ærlig talt ikke :ahappy:

Skrevet

Aaw, lille (nåja, det er han jo egentlig ikke), søte gutten. Du må prøve å la være å få knuter på dette båndet da, forresten var det mye finere med blått enn rosa til han.

Jeg var forresten og så på irskevalpene i dag, makan til søte valper! De er fem uker nå, du må nesten bli med og se på dem en dag. De har en usolgt valp igjen (hinthint), men husker ikke om det er tispe eller hann. De er i alle fall et utrolig flott, jevnt og lovende kull!

Guest Christine
Skrevet
Aaw, lille (nåja, det er han jo egentlig ikke), søte gutten. Du må prøve å la være å få knuter på dette båndet da, forresten var det mye finere med blått enn rosa til han.

Jeg var forresten og så på irskevalpene i dag, makan til søte valper! De er fem uker nå, du må nesten bli med og se på dem en dag. De har en usolgt valp igjen (hinthint), men husker ikke om det er tispe eller hann. De er i alle fall et utrolig flott, jevnt og lovende kull!

Haha, jeg blir gjerne med å ser på valpene! :icon_fun:

Skrevet

Åh, Milo sjarmerer meg like mye hver eneste gang jeg ser bilder av han :ahappy:

Og enda bedre er han i virkelig heten :ahappy: *glede seg til i sommer*

Skrevet

Jeg sitter her og er helt rørt av filmer og alt du får til med den hunden! Du er den flinkeste setterjenta jeg vet om! Hvem tenker setter og LP, liksom!

De setterene jeg kjenner, er noen skikkelige vimebikkjer som flyr i hytt og gevær, mens eierene kommer etter en stund og brøler litt sånn for syns skyld! Hundene er hyggelige de, men gjør altså stort sett som de vil og båndtvang gjelds ikke for dem, for en setter må jo springe fritt for å kunne ha et skikkelig hundeliv! Det vet da alle :icon_redface: !

Skrevet
Jeg sitter her og er helt rørt av filmer og alt du får til med den hunden! Du er den flinkeste setterjenta jeg vet om! Hvem tenker setter og LP, liksom!

De setterene jeg kjenner, er noen skikkelige vimebikkjer som flyr i hytt og gevær, mens eierene kommer etter en stund og brøler litt sånn for syns skyld! Hundene er hyggelige de, men gjør altså stort sett som de vil og båndtvang gjelds ikke for dem, for en setter må jo springe fritt for å kunne ha et skikkelig hundeliv! Det vet da alle :) !

Ja, Christine er kjempeflink med Milo! ;) Og Milo har blitt en så flott hund, forandringen er helt utrolig! Bra jobba! :)

Guest Christine
Skrevet

Oj, har ikke sett disse jeg.... Uh, hva skal jeg si? Takk for gode ord :yes:

Vi var på en bergklatre tur i dag, og jeg tok en del bilder med Mobilen:

Ser etter noe å jage

DSC05896.jpg

Raptus

DSC05897.jpg

DSC05898.jpg

Men! Hunden min har en anti-raptus side også:

DSC05910.jpg

DSC05906.jpg

Trodde det skulle bli såå stilig med Sepia+havet i bakgrunnen, men jeg bomma litt der ja!

På Søndag får jeg en CD stappet full av Agilitybilder fra i fjor, så det kommer nok et lite agilityspam... (Blandt annet med bilder av en liten fortumlet hund gikk på hodet av både vippa og stigen :) )

Guest Christine
Skrevet

Jeg fikk agilitybildene i dag :)

Lite utvalg av bilder, blandt annet fra et lite fall:

DSC_0842.jpg

DSC_0843.jpg

DSC_0844.jpg

Legg merke til ene labben:

DSC_0845.jpg

DSC_0846.jpg

Haha, jeg skulle liksom ta det med ro fordi det var så lenge siden vi hadde trent. Haha, stakkars hunden min, trynte av både bommen og vippa!

DSC_0855.jpg

DSC_0856.jpg

DSC_0860.jpg

IMG_1127.jpg

IMG_1137.jpg

Hilse på vakre lundehunden:

DSC_0748.jpg

Sliten hund:

DSC_0648.jpg

Skrev navnet til fotografene nederst i høyre hjørnet jeg :)

Skrevet

Søte klumsete Milo-gutten.

Neida, men litt morsomt det bildet han faller ned på da. (ser liksom kun et bein).,

Men han er utrolig flott da :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...