Gå til innhold
Hundesonen.no

Engelsk Setteren Milo

Guest Christine

Recommended Posts

Åhh, så fine bilder av nydelige gutten :) Og så søte Tinka og Milo er sammen ^_^

Haha, Milo ser litt opgitt ut når du leker deg Christine ! :) Man skal ha det litt gøy noen ganger i blandt, skal man ikke? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 202
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
Guest Christine

Nå har vi vært til fjells på påskeferie, og Milo har vært en ordentlig godkar ;)

Gidder ikke å laste opp bildene i photobucket mer, fordi det klikker bare fortiden, og dermed så bruker jeg treganger så lang tid som jeg burde. Laster derfor bildene opp i VG fotoalbum! ;)

Smakebit:

Ikke alltid like heldig

DSC04315.jpg

DSC04268.jpg

DSC04175.jpg

Resten av bildene:

http://foto.vg.no/show_album.php?aid=1429020 :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Takk ^^,

Vi er forresten påmeldt lp nå, og om 7 dager entrer vi ringen. Spennende!

Også mye som er oppdatert på hjemmesiden, blandt annet stamtavle med bilder av enkelte i slekta :)

Slenger ved en veldig gammel film om meg og Milo:

http://s31.photobucket.com/albums/c382/Mil...ent=miiiilo.flv

Edit: Enda en film:

http://s31.photobucket.com/albums/c382/Mil...t=Milofiilm.flv

Begge er to litt fjortiss-filmer da.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Guest Christine

På tide med en ny oppdatering!

Vi har nå altså debutert i LP- noe som ikke gikk så bra, men jeg er fornøyd over at vi har kommet dit hvor vi kan begynne å konkurrere. Skal trene litt på andre stevner og utstillinger, da han ikke akuratt likte situasjonen han var i på debuten vår. :rolleyes:

Ellers så er det nesten sommer her, og åkeren full av fugler.. Jeg faller hodestups på omtrent hver en tur, da bøllefrøet tar av og blir veldig ivrig :ahappy:

DSC04600.jpg

DSC04573.jpg

Haha, skulle jo liksom ta oppstillingsbilde, men forføttene kunne godt ha vært litt mer rett ned, og ikke så skråstilte.

DSC04506.jpg

DSC04496.jpg

Noen agilitybilder fra sist helg.. Han har forresten fått en ganske så fin fart på banen nå, han kan alle hinderne, men vi jobber en del med vippa fortsatt. Slalomen begynner også å gå mye fortere og mer automatisk, men farta der er ikke helt optimal da han nøler litt.

(Vanskelig å ha god fart, føre hunden sin, samt. ta bilder ,så tok noen sånne "sitt og bli" bilder)

DSC04543.jpg

DSC04540.jpg

Memo til meg selv: Skaff bedre kamera og ta av båndet på bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Han er skikkelig nydelig:) synes filmene var kjempesøte ^_^ hvor mange poeng fikk dere på LP'en?? hehe

Poeng, hvilke poeng? :ahappy:

Hehe, 15.5 faktisk(9.5 på tannvisning, 6 på lineføring :S), ga meg etter et par null'er, da jeg ikke følte for å presse han.. Tenker nå at jeg kanskje burde ha igjennomført, bare for å ha gjort det, men det vet jeg ærlig talt ikke :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, lille (nåja, det er han jo egentlig ikke), søte gutten. Du må prøve å la være å få knuter på dette båndet da, forresten var det mye finere med blått enn rosa til han.

Jeg var forresten og så på irskevalpene i dag, makan til søte valper! De er fem uker nå, du må nesten bli med og se på dem en dag. De har en usolgt valp igjen (hinthint), men husker ikke om det er tispe eller hann. De er i alle fall et utrolig flott, jevnt og lovende kull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Aaw, lille (nåja, det er han jo egentlig ikke), søte gutten. Du må prøve å la være å få knuter på dette båndet da, forresten var det mye finere med blått enn rosa til han.

Jeg var forresten og så på irskevalpene i dag, makan til søte valper! De er fem uker nå, du må nesten bli med og se på dem en dag. De har en usolgt valp igjen (hinthint), men husker ikke om det er tispe eller hann. De er i alle fall et utrolig flott, jevnt og lovende kull!

Haha, jeg blir gjerne med å ser på valpene! :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og er helt rørt av filmer og alt du får til med den hunden! Du er den flinkeste setterjenta jeg vet om! Hvem tenker setter og LP, liksom!

De setterene jeg kjenner, er noen skikkelige vimebikkjer som flyr i hytt og gevær, mens eierene kommer etter en stund og brøler litt sånn for syns skyld! Hundene er hyggelige de, men gjør altså stort sett som de vil og båndtvang gjelds ikke for dem, for en setter må jo springe fritt for å kunne ha et skikkelig hundeliv! Det vet da alle :icon_redface: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og er helt rørt av filmer og alt du får til med den hunden! Du er den flinkeste setterjenta jeg vet om! Hvem tenker setter og LP, liksom!

De setterene jeg kjenner, er noen skikkelige vimebikkjer som flyr i hytt og gevær, mens eierene kommer etter en stund og brøler litt sånn for syns skyld! Hundene er hyggelige de, men gjør altså stort sett som de vil og båndtvang gjelds ikke for dem, for en setter må jo springe fritt for å kunne ha et skikkelig hundeliv! Det vet da alle :) !

Ja, Christine er kjempeflink med Milo! ;) Og Milo har blitt en så flott hund, forandringen er helt utrolig! Bra jobba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Oj, har ikke sett disse jeg.... Uh, hva skal jeg si? Takk for gode ord :yes:

Vi var på en bergklatre tur i dag, og jeg tok en del bilder med Mobilen:

Ser etter noe å jage

DSC05896.jpg

Raptus

DSC05897.jpg

DSC05898.jpg

Men! Hunden min har en anti-raptus side også:

DSC05910.jpg

DSC05906.jpg

Trodde det skulle bli såå stilig med Sepia+havet i bakgrunnen, men jeg bomma litt der ja!

På Søndag får jeg en CD stappet full av Agilitybilder fra i fjor, så det kommer nok et lite agilityspam... (Blandt annet med bilder av en liten fortumlet hund gikk på hodet av både vippa og stigen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg fikk agilitybildene i dag :)

Lite utvalg av bilder, blandt annet fra et lite fall:

DSC_0842.jpg

DSC_0843.jpg

DSC_0844.jpg

Legg merke til ene labben:

DSC_0845.jpg

DSC_0846.jpg

Haha, jeg skulle liksom ta det med ro fordi det var så lenge siden vi hadde trent. Haha, stakkars hunden min, trynte av både bommen og vippa!

DSC_0855.jpg

DSC_0856.jpg

DSC_0860.jpg

IMG_1127.jpg

IMG_1137.jpg

Hilse på vakre lundehunden:

DSC_0748.jpg

Sliten hund:

DSC_0648.jpg

Skrev navnet til fotografene nederst i høyre hjørnet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...