Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det vanlig å blø såå mye i løpetida?


meg123

Recommended Posts

Lille gullet mitt har fått løpetid. Har hatt det i ca 8 dager nå,å hun blør så mye!Hun må ha på tispetruse hele tiden for bare hun rører på seg er det jo blodrypp og gris overalt.Bytter "bind" i tispetruse 6 ganger om dagen! Er ikke det mye???

Har bare hatt tisper som har blødd veldig lite før,så har ikke opplevd dette liksom..

Er jeg bare litt overhysterisk "mor"nå el???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva som er "mye." Under løpetiden til Mona hadde vi fine, prikkete stier rundt om på gulvet :rolleyes: Deilig.

Er endel mere enn oen drypp for å si det sånn <_< Hun har jo som sagt tispetruse på seg å hun blør igjennom den å sånn truseinnlegg som er inni den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også slikker hun seg jo ikke noe, eller har hun begynt med det nå?

Først så bløædde Nana mye, den første dagen men så begynte hun å slikke seg der å da syns jeg det ble mindre da men!

Hun er blitt flink til å slikke seg heldigvis :) ,men kanskje det bare er sånn første gangen. Begynte å bli litt bekymra :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er veldig beskymra så kan du jo bare spørre vet. da elller noe...

Ja da,tenkte på det men skal se det ann litt til.Skal spørre vegar i morra el noe jeg :),måtte liksom bare høre om det er noen her inne som har opplevd det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her hadde vi to tisper med løpetid i påsken. De blødde mye i tre-fire uker begge to. Startet og sluttet på samme dag. Mye blod, hele døgnet, over alt. Det er noe skikkelig griseri, men det går heldigvis over. Du kan jo gi henne litt lever, eller annen mat med mye jern, hvis du er redd hun skal miste litt mye blod! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor ofte "blør" tispene, og hvor lenge? sånn normalt.. Mister litt lysten på ei tispe nå.. :)

De har løpetid en til to ganger i året. Det er en del av det å ha hund. En hanhund kan bli helt "blokka" hver gang en tispe i nabolaget har løpetid. Vet ikke om det er noe bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Her hadde vi to tisper med løpetid i påsken. De blødde mye i tre-fire uker begge to. Startet og sluttet på samme dag. Mye blod, hele døgnet, over alt. Det er noe skikkelig griseri, men det går heldigvis over. Du kan jo gi henne litt lever, eller annen mat med mye jern, hvis du er redd hun skal miste litt mye blod! :P

Det skal jeg prøve :)Fore henne med lever :icon_redface: Er jo bittelitt bekymra hundemamma :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også slikker hun seg jo ikke noe, eller har hun begynt med det nå?

Hun får jo ikke slikke seg om hun har tispetruse på..(?)

Vi fikk beskjed om ikke å ha tispetruse første gangen, for å lære henne å vaske seg, og for å sjekke om hun er flink til det.. Og heldigvis er hun det :icon_redface: men hun får et dratt og rart ansikstutrykk når hun har gjort det, akkurat som hun skal brekke seg.. stakkars..

Men nå blør hun ikke så mye som det din tispe gjør da, det hørtes litt slitsomt ut.. Får håpe det bare er sånn første gangen eller noe! :P

hvor ofte "blør" tispene, og hvor lenge? sånn normalt.. Mister litt lysten på ei tispe nå.. :P

Tispene blør tre ganger i uken, to ganger hvert år.. Det er lurt å passe godt på tispen en hel måned, og ikke bare de tre ukene selv om hun ikke blør.. Det varierer jo veldig hvor mye en tispe blør, noen blør nesten ingenting, andre mye.. Det er jo bare til å ta en sjanse, og om tispen blør mye, er det bare til å ta på den en tispetruse! Mange hannhunder derimot kan bli helt "gæerne" når det er løpende tisper i nabolaget. De kan markere overalt, ule, stikke av, ikke spise, ikke høre osv.. men også der varier det jo veldig! Ingen vet hvordan hunden din vil bli uansett, så du får jo velge hva du vil foretrekke å ta sjansen på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Chessea kom det nesten ikke blod fra i det hele tatt, så vi var usikre på om hun i det hele tatt hadde løpetid.. :icon_redface: Etter å ha lest dette føler jeg vel at jeg var heldig sånn sett. Har ikke tispetruse engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...