Gå til innhold
Hundesonen.no

Er dette en god nok grunn?


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Nå trenger jeg hjelp fra dere altså:)

Gym-lærerne våre er utrolig strenge, og vi får liksom ikke slippe unna med noe som helst.

Jeg og ei veninne i klassen sliter begge fryktelig med knærne. Hu har vært til legen, men hun slipper iallefall gym. Men jeg? Nei, jeg MÅ væe med..Ingen som trur på meg.

Etter et fall i asfalten i Desember så har jeg hatt vondt. Når jeg setter meg ned, låser kneet seg fast, og jeg må ofte ha hjelp opp.

Går jeg opp og ned trappa er jeg helt gåen i bena, og klaer så vidt og stå oppreist.

På Mandag sprang vi testløypa(2km eller no) altså...SPURT...

Jeg forbedret meg 6 sekunder siden i fjor, og sprang på 7 minutter og 6 sekkunder.

JEg mener jeg kunne ha løpt mye fortere, om jeg hadde vært frisk i beina.

På den ene siden skulle jeg øke tempoet, men føttene mine bare låste seg fast...Så jeg hadde ikke no valg enn å løpe saaakte.

I morgen har vi enda et testløp...

For dere som er lokalkjent kan jeg si: Hele lade-stien

For dere andre kan jeg si: Sånn ca. 10 km!

Med nesten bare opp og nedover bakker!!

Om jeg ber mamma om og skrive en melding om vonde knær, og at jeg heller kan sykle på sykkel i styrkerommet(som, jeg har hørt skal hjelpe) kan de da si at jeg MÅ være med, bare at jeg skal ta den tiden jeg trenger?

Det har de nemmelig gjort før, men jeg mener- Jeg har jo med meg melding og å slippe, og da kan de jo ikke tvinge meg heller?

Hva mener dere? Er det en god nok grunnn til å slippe? Karakterene ble satt i dag, og det er siste, eller nest siste gymtimen.

Takk til dere som tar dere tid til å svare, det redder livet til mine knær ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på ungdomsskolen så er det nok ikke noe problem å ikke ha den siste eller de to siste gymtimene, særlig ikke når karakterene er satt. Skriver moren din melding i tillegg så syns jeg det er god nok grunn!

Ta hensyn til kroppen din. Når du har vondt, er det som regel noe i veien. Det er noen skader som forlenger heleprosessen med dobbelt så lang tid dersom man pusher på og ikke tar hensyn til kroppen. Jeg hadde slitasje i begge knebåndene og måtte vær så god ta pause fra fotball i 5 mnd :) Hadde jeg ikke gjort det, kunne jeg fått det kronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg hjelp fra dere altså:)

Gym-lærerne våre er utrolig strenge, og vi får liksom ikke slippe unna med noe som helst.

Jeg og ei veninne i klassen sliter begge fryktelig med knærne. Hu har vært til legen, men hun slipper iallefall gym. Men jeg? Nei, jeg MÅ væe med..Ingen som trur på meg.

Etter et fall i asfalten i Desember så har jeg hatt vondt. Når jeg setter meg ned, låser kneet seg fast, og jeg må ofte ha hjelp opp.

Går jeg opp og ned trappa er jeg helt gåen i bena, og klaer så vidt og stå oppreist.

På Mandag sprang vi testløypa(2km eller no) altså...SPURT...

Jeg forbedret meg 6 sekunder siden i fjor, og sprang på 7 minutter og 6 sekkunder.

JEg mener jeg kunne ha løpt mye fortere, om jeg hadde vært frisk i beina.

På den ene siden skulle jeg øke tempoet, men føttene mine bare låste seg fast...Så jeg hadde ikke no valg enn å løpe saaakte.

I morgen har vi enda et testløp...

For dere som er lokalkjent kan jeg si: Hele lade-stien

For dere andre kan jeg si: Sånn ca. 10 km!

Med nesten bare opp og nedover bakker!

Om jeg ber mamma om og skrive en melding om vonde knær, og at jeg heller kan sykle på sykkel i styrkerommet(som, jeg har hørt skal hjelpe) kan de da si at jeg MÅ være med, bare at jeg skal ta den tiden jeg trenger?

Det har de nemmelig gjort før, men jeg mener- Jeg har jo med meg melding og å slippe, og da kan de jo ikke tvinge meg heller?

Hva mener dere? Er det en god nok grunnn til å slippe? Karakterene ble satt i dag, og det er siste, eller nest siste gymtimen.

Takk til dere som tar dere tid til å svare, det redder livet til mine knær ;)

Hvis du har slitt med det siden desember, burde du jo gått til legen. En legemelding kan ikke skolen se bort i fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen.. Har samme typen lås i knærne til tider. Men gym, det skal man ha. Kan ikke fatte og begripe hvorfor gym fortsatt skal være pining og disiplin. Gjør gymtimene morsomme, og ta dem mindre seriøst. Ha det morsomt. Det er min oppfordring til de høyere makter. Jeg skulle ønske gym var et fag uten vurdering, men med Deltatt/Ikke detlall på vitnemålet. Alle har ulike forutsetninger (ja, det samme gjelder teori, men jeg mener det ikke kan sammenlignes).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har slitt med det siden desember, burde du jo gått til legen. En legemelding kan ikke skolen se bort i fra...

åååååå joda de prøver seg stadig og ofte! da jeg hadde kyssesyken hadde jeg lege melding med og læreren prøvde å presse meg til å være med på idrettsdagen! Stå på ditt Christine! ikke vær med å gjør noe du ikke klarer for da kan du ødelegge skaden du har i kneet enda mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Joda...Karakterene ble satt i går, så jeg kom meg lett unna...

Ble nok ikke styrke på meg nei, jeg la meg ned på en tjukk madrass.

Bena mine har det gått opp og ned med, og ja, vi har bestilt legetimer, men avlyst, da legene ikke fant noe i veninna misine bein.

Har kommet ordentlig tilbake nå, og det er vondt..

Bestilte legetime for en stund siden, men de har jo ikke ledig time før etter sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du slapp unna da! :P Da jeg gikk på ungdomsskolen måtte vi alltid løpe en mil før sommeren, men jeg klarte alltid å lure meg unna. Kjekt å ha pollenallergi når løypa går gjennom skogen ;)

Når det gjelder knærne dine... Har du prøvd en knestøtte? Jeg plages også veldig med et kne i perioder, og da er den god å ha! Etter noen dager merker iallefall jeg stor forskjell dersom jeg ikke går med den! Bare ett lite tips dersom du ikke har prøvd det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gå til legen, for å få undersøkt knærne. Jeg er selv plaget med betennelse rett under kneskålene på begge knærne pga telemarkkjøring og et fall og gal belastning etterpå. Etter et år med vonde knær dro jeg til legen, som sendte meg til fysioterapaut for å få satt opp et styrkeprogram for å gjøre i de gymtimene jeg ikke kan delta i. Jeg har også fått beskjed om å ta det rolig. Ingen løping på asfalt, minst mulig trappegåing, ingen telemark :)(hvordan skal jeg overleve?) og andre ting som gjør at knærne blir værre. Hadde jeg ikke dratt til legen ville det tatt ennå lengre tid før jeg blir helt frisk(hvis jeg tar det helt rolig så ville det gå ca 1/2-1 år)

Ta deg en tur til legen for å få undersøkt knærne skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen.. Har samme typen lås i knærne til tider. Men gym, det skal man ha. Kan ikke fatte og begripe hvorfor gym fortsatt skal være pining og disiplin. Gjør gymtimene morsomme, og ta dem mindre seriøst. Ha det morsomt. Det er min oppfordring til de høyere makter. Jeg skulle ønske gym var et fag uten vurdering, men med Deltatt/Ikke detlall på vitnemålet. Alle har ulike forutsetninger (ja, det samme gjelder teori, men jeg mener det ikke kan sammenlignes).

Absolutt helt enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...