Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpefor - argumentene for og imot


Sirup

Recommended Posts

Valpefor-produsentene skriver på pakningene at foret skal brukes til valpen er 12 måneder. Andre sier igjen at jeg ikke må finne på å bruke det så lenge.

Hva er (de saklige/faktabaserte) argumentene for og i mot å bruke valpefor til valper av store raser til de er fullvokste?

(PS: jeg hadde tenkt å bla meg bakover og lese, men finner ikke innlegg på kosthold som er eldre enn mai 2006?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten se på din egen valp og finne ut om den skal fortsette på valpefor eller gå over på ett som inneholder mindre fett. (tenker da på om den legger for mye på seg) jeg gjer det på mine valper, ser ikke hensikt i å gå på ett for fordi noen anbefaler det og så få en overvektig hund. I min fortype så har de noe som heter junior, og det går jeg over på ved ca 6 mnd`s alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunah gikk på valpefor helt til hun var 18 mnd. Vi ble annbefalt å bruke det frem til 2 års alder.

Det har funka helt fint for oss, hu har aldri vært for tung (heller motsatt). Men hu måtte få store mengder for tilslutt for å holde vekta oppe, og da syns jeg liksom ikke det var noe vits i å fortsette.

Hun er fri for HD/AA og alt er som det skal :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...