Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxer!


Aya

Recommended Posts

Hei Box, vi har også en snowboxer, han har ikke vist noen tegn til sykdom, men skal testet, rønkes og hjetetestest

Hadde faktisk ett boxertreff her, da kom det to snowboxere, og det kommer flere etterhvert, dette syntes jeg e supert! Ben våres snowboxer har vært med på mange utstillinger nå, skal skrive under på at vi har fått mange rare blikk.

Men nå vet nesten alle hvem den hvite boxern Ben er hehe, og han har fått mere tåleranse, kan det virke som hehe..

Han er liksom mascoten han, sitter og heier på søstrene sine i ringen. Vi kommer forresten veldig sannsynelig på hvit boxer treffet i år. Om det ikke kræsjer med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar

Heisann Zorbas!

Ja jeg husker deg, dere rakk ikke treffet i sommer :) Det var synd, for vi hadde det veldig flott, det var ca 20 Snowboxere tilstede :) Så dere må komme neste år, da skal vi ha treffet i Ål Folkepark :D Nydelige hunder dere har. Så at dere har kjøpt Embla av samme oppdretter som jeg har kjøpt to SnowBoxere hos. Hun er en flott oppdretter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel sikkert fingrene kappet av meg nå, men jeg er ikke så forelsket i boxeren som mange andre her inne. Det kommer av at de ofte er så VELDIG aktive, og selv om det er elskelighet, blir det litt mye. De klarer liksom ikke roe seg ned!

Jeg opplever stadig at eierne ikke klarer å trene dem godt nok til at det går an å hilse på eller bare passere dem uten å bli hoppet på og siklet på.. Jeg er sikker på at det finnes veloppdragne boxere, men jeg har ikke møtt noen av dem, og derfor er jeg ikke så glad i rasen, pga egne erfaringer. Håper dette respekteres!

Vi har dessuten en snowboxer i nabooppgangen som jeg håper at Bira og jeg slipper å møte når den er løs. Den er skikkelig aggressiv, og det er knapt at eieren, en mann på ca 30år, klarer å holde den igjen. Nok et trist boxer-ekspempel... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig respekterer jeg at du ikke elsker boxer rasen, og det er jo sikkert irriterende og bli hoppet på av en kjempeglad hund. Men at eieren har ansvar for at hunden ikke sikler på deg, den blir litt...hallo? Boxeren og mange andre raser har rynker, og det er umulig å hindre at de sikler.. :roll:

Men at de er aktiv og glad, det har du rett i. Men det er jo en del av sjarmen som vi boxereiere er ute etter :) Og riktig trening er selvfølgelig viktig, men også det gjelder alle raser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel sikkert fingrene kappet av meg nå, men jeg er ikke så forelsket i boxeren som mange andre her inne. Det kommer av at de ofte er så VELDIG aktive, og selv om det er elskelighet, blir det litt mye. De klarer liksom ikke roe seg ned!

Jeg opplever stadig at eierne ikke klarer å trene dem godt nok til at det går an å hilse på eller bare passere dem uten å bli hoppet på og siklet på.. Jeg er sikker på at det finnes veloppdragne boxere, men jeg har ikke møtt noen av dem, og derfor er jeg ikke så glad i rasen, pga egne erfaringer. Håper dette respekteres!

Vi har dessuten en snowboxer i nabooppgangen som jeg håper at Bira og jeg slipper å møte når den er løs. Den er skikkelig aggressiv, og det er knapt at eieren, en mann på ca 30år, klarer å holde den igjen. Nok et trist boxer-ekspempel... :)

Det er sant at boxere er glade og kanskje til tider litt "over the top", men at de ikke klarer å roe seg ned er bare tull. Ofte kan det være et problem ute, men tror de fleste boxere er flinke til å slappe av.

Mine grunner (de jeg kommer på i farta) for å elske rasen:

-De er så fulle av livsglede, og er leker hele livet.

-De er barnevennlige hunder, og elsker alt av folk. Kan gå litt utover eiers ego. :D

-De er veldig trygge hunder, og det skal som regel mye til for å få dem sinte. De tåler mye, spesielt fra barn.

-De er vakre!

-De er ikke typiske gnage-hunder (selv om rasen er kjent for å ha problemer med å være alene hjemme hvis man ikke trener hunden godt nok)

-De bjeffer vanligvis ekstremt lite

-De er med på alt av moro, og er veldig glad i å være med på det familien gjør

-De har sterk egenvilje og mye stolthet

Det er mye mer, men det er det jeg kommer på i farta. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pixiegirl: Det du skriver er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv :D Boxerne er alltid leken, og har som oftest et veldig godt gemytt. De elsker familien sin, og passer på den. Men selvfølgelig kan det jo finnes boxere som er hissig, men det forekommer jo virkelig i alle raser.. Box, gutten min, er ihvertfall veldig glad, både i andre hunder og barn spesielt :) Sammen med andre hannhunder går det også greit, så lenge den andre hannhunden ikke er aggressiv selvsagt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er sant at boxere er glade og kanskje til tider litt "over the top", men at de ikke klarer å roe seg ned er bare tull. Ofte kan det være et problem ute, men tror de fleste boxere er flinke til å slappe av.

Roe ned gjør de isåfall, vår bare slokner av og til og sover i timesvis..:)

Tullingen gnagde i stykker tøflene jeg fikk til jul, og stikker av med hanskene mine om de ligger der han når dem...*sukk* En gang kom han bærende med en av bh`ene mine, som han skulle bort i sengen sin og tygge på.... :icon_redface:

Men han tygger bare på mine ting, aldri på samboeren min sine...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er dokumentert at det er en høyere andel hvite boxere som er døv enn de farvede. Det er ikke mange i dag som avliver hvite ved fødselen. Eneste årsak til å gjøre det mener jeg må være om kullet er for stort for mora. Skal man da minske antall valper ville jeg tatt de hvite. På grunn av lavere pris vet jeg oppdrettere som syns det er vanskeligere å finne gode hjem til de hvite. Kanskje tenker man seg bedre om, har forberedt seg mer når hunden koster 12000; enn når de går for halve prisen.

Sorte boxere ble nevnt. Det fins ikke, og har ikke eksistert på over 50 år. Det har med å gjøre at når først den sorte farven er selektert bort er den borte og kan ikke dukke opp igjen. Det er en genetisk umulighet. Nå er noen boxere veldig mørk tigret og kan nesten se sort ut, iallfall i lite lys. Men ser man nærmere på de vil man se at de har bronsefarvede striper i pelsen.

HAr vært borti en amerikansk hjemmeside som mener de har sorte boxere, men jeg tviler på om de er renrasede. De ser iallfall ikke ut som typiske boxere av utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel sikkert fingrene kappet av meg nå, men jeg er ikke så forelsket i boxeren som mange andre her inne. Det kommer av at de ofte er så VELDIG aktive, og selv om det er elskelighet, blir det litt mye. De klarer liksom ikke roe seg ned!

Jeg opplever stadig at eierne ikke klarer å trene dem godt nok til at det går an å hilse på eller bare passere dem uten å bli hoppet på og siklet på.. Jeg er sikker på at det finnes veloppdragne boxere, men jeg har ikke møtt noen av dem, og derfor er jeg ikke så glad i rasen, pga egne erfaringer. Håper dette respekteres!

Vi har dessuten en snowboxer i nabooppgangen som jeg håper at Bira og jeg slipper å møte når den er løs. Den er skikkelig aggressiv, og det er knapt at eieren, en mann på ca 30år, klarer å holde den igjen. Nok et trist boxer-ekspempel... :)

Og det skriver DU som har en BC ?? Landets mest aggresiv hund, oppdrettere har avlet alt for mye på sterk psyke hos BC i det siste så den rasen er jo blitt klink kokos. Synd at de blir avlet så mye på for å få en ny elitehund i lydighet, er nok mange Bc som går med for å få tak i den beste lydighets hunden. Ser bare på stevner vi er , er det en rase som ikke hunden min får lov til å nærme seg så er det BC. Mere gneldrete og sinna hunder skal man lete lenge etter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fremdeles en del oppdrettere som avliver de hvite ved fødsel, men heldigvis er det mange gode, seriøse oppdrettere som tar vare på dem. Og jeg synes det er en latterlig påstand å si at man ikke er forberedt på å få seg en valp som faktisk koster 6000,- :rolleyes: Det er ikke småpenger å betale når man får seg en hund som man ikke kan avle eller stille ut. Så jeg tror nok de fleste som punger ut 6000,- for en snowBoxer er mer enn klar for å få seg en hund og innstilt på å gi den et godt hjem.. Da ville jeg heller si at det er lettere å få seg en blandingshund til 500,- for så å gi blaffen i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre vært en del annonser på finn.no nå som folk må omplassere boxern sin, 5 - 6 annonser de siste mnd og dette er jo ikke helt vanelig hos boxern. Så virker ikke alltid som at folk som har betalt 12000 kr heler tenker seg så godt igjenom alltid. Syntes det er forferdelig at noen avliver hvite boxere, skulle ikke vært lov! De er like gode familie hunder de som en tigret eller rød. dessuten så er det ikke mange som stiller ut heler.

Det som er synd er at de ikke kan konkurere i bruks, eller komme noe særlig langt i lydighet eller agility.

Men jeg mener ikke at hvite boxern skal godkjennes som farge. Ikke ta det opp feil, vi har selv en snow boxer.

Syntes det er flott at snowboxer klubben eksiterer, så man har en klubb man kan forholde seg til. Men mener at rasestandarden skal få være som den er :)

Men at man må være ekstra nøye på hvem man selger de hvite valpene til, er veldig viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er synd er at de ikke kan konkurere i bruks, eller komme noe særlig langt i lydighet eller agility.

Skjønte ikke helt dette, hvorfor kan ikke en Snowboxer komme noe særlig langt i lydighet ?

Driver med konkurranse lydighet med Sara og vi har faktisk høye mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente da Championat, siden da må man jo ha blåsløyfe på utstilling.

Tror faktisk vi har hilst på dere, om dere var i hønefoss.

Poeng er at det er dårlig at de skal behandles med regeler som en blandingsrase da det faktisk er en boxer.

Vi kommer til og drive med bruks, og ben tror jeg kan bli veldig god, men vi for ikke konkurert med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

nei har ikke vært i Hønefoss og gått stevne der så da var det sikkert noen andre :)

Riktig det at man ikke kan få lydighetschampionat, men kan klatre helt opp i eliteklassen og gjøre det bra der. Og det holder lenge for meg, dersom vi skulle gjøre det SÅ bra å komme opp i eliteklassen.

Bare syns det var litt rart at du mente at en hvit Boxer ikke kunne gjøre det noe særlig bra i lydighet da det kun er lydighetschampionatet vi ikke kan få når vi har mulighet for å nå til topps i klassene.

Det med at hvite Boxere ikke kan få den blå sløyfen er helt på jordet etter min mening, Sara er fra Boxerdalen kennel etter Bogerudmyra`s Elin og Jolly-Roger, 2 Boxere som gjør det meget bra i utstillingsverden.

Men sånn er jo reglene og vi får heller ta til takke med å stille i blandingshund utstilling, kom på 2 plass ifjor da det ble arrangert i Landeparken i Sarpsborg, kun slått av Sara sin lillesøster som er etter samme far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var kom kanskje litt rart fram i innlegg, tok kanskje alle konkuransse grenene under en kam, burde spesifisert det mer.

Er jo helt supert og komme opp i eliteklassen og mere en det! Ønsker dere lykke til med det!

Japp, kjenner boxerdalen, det kullet er utrolig bra!

Har hilst på halvbroren til din, han er også hvit, han er så herlig :D

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sett at de andre valpene fra det kullet har gjort det meget bra, men vi skulle ikke ha noen utstillingshund så det var liksom ikke så nøye med den fargen :D

Dere er ikke medlem av Norsk Snowboxer klubb ? Kan ikke huske å ha sendt ut medlemsblad til noen i Sfj.

Melde dere inn og komme på treffet vi skal ha i Ål Folkepark første helgen i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skal prøve på det, abonomanget i Norsk boxerklubb står på min addresse i Fetsund, jeg er ikke helt offisielt flyttet til Sandefjord :-) De nye bladene er forsten blitt bra :icon_clapping:

Ben er sikkelig grom gutt, tenke vi skulle sende inn noe nye bilder snart også, han har blitt stor gutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...