Gå til innhold
Hundesonen.no

Språk


Cavalier&Collie

Recommended Posts

Dhen katalavenå. ;)

Kom på at det ikke var så populært med dialekter her. Dette var et forsøk på gresk på norsk og betyr. Jeg forstår ikke. Men så forsto jeg likavel, for jeg tror du skrev på nederlandsk at du skulle være mer her. Riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var kjempespennende med språk da jeg gikk på videregående og da jeg tok reiseliv. Men har uansett ikke lært meg annet enn engelsk, tysk og spansk. Spansken er vel vedlikedholdt dårlig (når vi har feriert i spansktalende land, har det gjerne vært like greit å bruke norsk...), tysken er det så som så med, mens engelsken praktiseres ofte. Bla.a. er svigermor amerikansk, så vi kan gjerne snakke engelsk/amerikansk oss imellom sel vom hun snakker flytende norsk!

Flink du er da. Hvorfor nederlandsk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tysk på ungdomsskolen og vgs, og det er mange år siden jeg har snakket tysk, og har oppfattet meg selv som en ikke-tysk-talende... helt til jeg plutselig tok meg selv i å snakke tysk med med noen kunder i butikken jeg jobber i.... Når gramatikken først er inne, er det bare å pugge litt gloser tror jeg ;)

Har lyst til å ta en utvekslingsår i Japan, og lære meg japansk!! Og spise masse sushi selvsagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å ta en utvekslingsår i Japan, og lære meg japansk! Og spise masse sushi selvsagt ;)

Akkurat det har jeg lyst til óg :P

Jeg trodde ikke du hadde vært så hekta på språk, Astrid :P

Jeg har tysk på skolen, men det går ingen vei :P

Nederlandsk fordi jeg liker det språket + at vi skal dit i Juli :P

Eg eri en ørir dreng óg elskar tálirum B)

Ik ben een vreemd jongen en lieft taals B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan noen språk.. Men snakker ikke med mindre jeg må liksom... Portugisisk, fransk, litt italiensk, og seff norsk og engelsk.. Jeg var sånn vidunder barn i språk når jeg var liten.. tok meg under 2 måneder å lære meg flytende fransk.. Men så ble jeg jo hjernedød da:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lyst til å lære meg italiensk og portugisisk... ellers kan jeg bare små ord på tysk.. engelsk kan jeg greit nok! Vi får canadiske slektniger fra Canada om 2 uker så dag blir jeg nok ett hakk bedre i engelsk etter det besøket! ;)

Ich has to pipimarhen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Jeg trodde ikke du hadde vært så hekta på språk, Astrid tongue.gif

Ja, merkelig nok har jeg vært veldig hekta... kan Polsk like godt som jeg kan Norsk, og litt Italiensk, også hadde jeg fransk som jeg gikk lei ... men Engelsk er også artig ;) Det er hvertfall faget jeg liker best på skolen av allmennfagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan norsk og engelsk. Og mer kan jeg ikke, bortsett fra litt tilfeldige gloser (füttern das hund, nicht züdecken osv).

Syns det kunne vært artig å kunne flere språk, men det må bli noe jeg gjør senere i livet. Islandsk, latin og nederlandsk er språk jeg liker godt og gjerne kunne tenkt meg å kunne senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan norsk og engelsk. Og mer kan jeg ikke, bortsett fra litt tilfeldige gloser (füttern das hund, nicht züdecken osv).

Syns det kunne vært artig å kunne flere språk, men det må bli noe jeg gjør senere i livet. Islandsk, latin og nederlandsk er språk jeg liker godt og gjerne kunne tenkt meg å kunne senere.

Eh, hva betyr "füttern das Hund"?? Hundens føtter? Det kan det da vel ikke bety, eller er jeg helt på jordet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert overhodet ikke grammatisk korrekt, jeg slo et og et ord opp i en ordbok om jeg ikke husker feil. Fòr hunden. :P

Hihihihi, det må jo være en grei glose å kunne :wub::P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj jeg hater å lære språk på skolen. Men å bare bli "hevet" inn i et utenlandsk miljø er morro for da lærer man seg språket automatisk uten å måtte tenke på gramatikk osv.

Jeg snakker engelsk,en del spansk, øøøøørlite grann tysk og seff norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...