Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundegårdsbruk


jaktlykke

Recommended Posts

Værre med de som "gjemmer" hundene sine så de ikke ser dem engang om de er hjemme. Da blir jeg å litt bekymret... Men er stooor forskjell på hundehold. Noen hunder står i fengsel og andre har den friheten de trenger... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

nope... det er bare du som tror det... mine hunder er faktisk så lure at de heller skygger banen :wub:

Jaha, så du har latt folk stå og slå på hundegårdsnettingen med stokker, kaste stein på dem og hoiet og skreket i time etter time, dag etter dag, og VET hvordan de reagerte på det?

Da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så du har latt folk stå og slå på hundegårdsnettingen med stokker, kaste stein på dem og hoiet og skreket i time etter time, dag etter dag, og VET hvordan de reagerte på det?

Da så.

Nei, det har jeg ikke. Men jeg KJENNER hundene mine etter div hendelser på tur o.l. og vet hvordan de reagerer. Derfor er jeg ikke noe redd for at de står i hundegård om dagen.

Kan du fortelle meg hvem som lar folk stå å erte hundene sine??? man lar jo ikke folk gjøre sånt hvis man oppdager dem.

Men man må ta noen sjanser her i livet, og jeg mener da at hundene skal få leve livet de har krav på å leve, selv om vi har tatt dem til fangenskap. Man må legge forholdene til rette for dem og det gjør man ved å la dem være så mye ute som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, så du har latt folk stå og slå på hundegårdsnettingen med stokker, kaste stein på dem og hoiet og skreket i time etter time, dag etter dag, og VET hvordan de reagerte på det?

Da så.

Og du tror at en menneske som er troende til slik oppførsel lar seg stoppe av at hunden er innendørs :wub:

Jeg velger fartisk å tro at noen av naboene mine hadde tatt litt ansvar da jeg da..mulig det er meg, men jeg forventer meg faktisk sånn halveis tilregnelig oppførsel fra folk flest og jeg kan ikke legge opp livet til både meg og bikkja etter psykotiske mennesker vi hypotetisk kan møte på vår vei. Jeg mener - hva slags hundehold skulle vi hatt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror at en menneske som er troende til slik oppførsel lar seg stoppe av at hunden er innendørs :wub:

Jeg velger fartisk å tro at noen av naboene mine hadde tatt litt ansvar da jeg da..mulig det er meg, men jeg forventer meg faktisk sånn halveis tilregnelig oppførsel fra folk flest og jeg kan ikke legge opp livet til både meg og bikkja etter psykotiske mennesker vi hypotetisk kan møte på vår vei. Jeg mener - hva slags hundehold skulle vi hatt da?

Jeg pleier ikke å diagnostisere folk i hytt og pine - og regner heller ikke med at enhver atal liten drittunge er psykotisk. Og fyren som stjal en 8 uker gammel goldenvalp fra oppdretterens hundegård har antagelig bare spart familien for et større engangsutlegg...

Nei, det har jeg ikke. Men jeg KJENNER hundene mine etter div hendelser på tur o.l. og vet hvordan de reagerer. Derfor er jeg ikke noe redd for at de står i hundegård om dagen.

Kan du fortelle meg hvem som lar folk stå å erte hundene sine??? man lar jo ikke folk gjøre sånt hvis man oppdager dem.

Vel, hvis noen tror at de vet hvordan en hund reagerer på gjentatt plaging og erting, mishandling og støy over tid, overlatt alene uten flokklederen sin i en hundegård, fordi man har hatt dem med seg på tur og møtt på rare ting, vel, da er man i beste fall ganske naiv.

NEI! Man lar ikke folk gjøre sånt hvis man oppdager dem - poenget med denne diskusjonen (trodde jeg) var om det var ok å sette hunden i hundegård når man selv ikke var hjemme...

Steng hundene inne så de ikke kan møte folk eller fe i TILFELLE de er farlige! skikkelig smart!

Hundene mine blir ikke "stengt inne i tilfelle de er farlige" - de blir "stengt inne" fordi de har det best i huset vårt sammen med familien i gode og trygge omgivelser, på madrasser og i hundesenger, fordi det er her de hører til. Hundene mine passer bilen og de passer huset og ungene ved behov... Kanskje ikke så lett å skjønne de finere nyansene her, men du får tygge litt på det over natta, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det tidligere her at mine hunder ikke står ute alene fordi jeg vet Titti ikke liker det... Men som Loke sa, så kan man faktisk stole på at naboer griper inn hvis de oppdager noe.

Hadde ikke hatt noe problem egentlig med å dra fra hundene ute, HVIS jeg var sikker på at de trivdes der...

Titti hater at noen drar, og står å klager å bjeffer til vi er tilbake...

Og ja, kanskje jeg er naiv, men når vi har vært på tur og en unge har kastet pinner på bikkja, og den da søker tilflukt hos meg, mener jeg at den da vil søke tilflukt på et trygt sted selv om ikke jeg er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM jeg måtte gå fra dem med vinduene på "full åpning", så ville jeg ikke vært særlig bekymret for uinviterte gjester da heller - den idioten som forsøker seg her når hundene er alene hjemme må være så rusa, eller ha klare suicidale trekk, og antagelig slått inn vinduer uansett, om de var lukket...

Be my guest, sier jeg!

Litt OT: En liten praktisk forskjell er det, ikke for hundene, men for eier...

Hvis man går fra vinduene enten åpne eller "husmoråpne" (I luftestilling), blir de fleste inboforsikringer verdiløse og ugyldige eller ihvertfall avkortet erstatning. Hvis en tulling går gjennom lukket vindu får man noe igjen. Så en økonomisk forskjell er det for eier, om enn ikke dyrevernmessig forskjell.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hovedargumentet mot hundegårder at gærninger eller unger kan komme til å plage vettet av bikkja?

Hva slags samfunn er det vi lever i så tilfelle...

Jeg har i alle fall valgt å ha dem i hundegården der vi bor - og jeg har valgt å stole på nabolaget mitt.

Bare som en liten kommentar til dette med åpne vinduer: ikke bare er det fristende for uvedkommende å ta seg inn - men hva med bikkjene da? Mine hadde garantert hoppet ut. Og da har man jo ingen kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hovedargumentet mot hundegårder at gærninger eller unger kan komme til å plage vettet av bikkja?

Hva slags samfunn er det vi lever i så tilfelle...

Jeg har i alle fall valgt å ha dem i hundegården der vi bor - og jeg har valgt å stole på nabolaget mitt.

Bare som en liten kommentar til dette med åpne vinduer: ikke bare er det fristende for uvedkommende å ta seg inn - men hva med bikkjene da? Mine hadde garantert hoppet ut. Og da har man jo ingen kontroll...

Sorry - jeg sliter fryktelig med denne måten å diskutere på. Vindushasper og barnesikring er relativt velkjente innretninger skulle man tro - eller finnes ikke sånt i en pseudohundeverden hvor alt er sort eller hvitt, av eller på, åpent eller lukket, vått eller tørt?

Du har valgt å ha hundene dine i hundegård når du ikke er hjemme. Du om det. Du har også fått vite hva noen av Sonens brukere tenker om saken, som du ba om. Er det egentlig noe mer å skrive om da?

Eller har du lyst å ta en runde om at vannskåla kan velte i hundegården så hunden ikke får vann, men det finnes muligheter for å feste den til gitteret (men da kan noen forgifte vannet siden den står lett tilgjengelig), men så kan du ha vannskåla lengre inne i et stativ og da går det sikkert bra hvis du ikke er så lenge borte?...

Nei, vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - jeg sliter fryktelig med denne måten å diskutere på. Vindushasper og barnesikring er relativt velkjente innretninger skulle man tro - eller finnes ikke sånt i en pseudohundeverden hvor alt er sort eller hvitt, av eller på, åpent eller lukket, vått eller tørt?

Mitt hus er bygget i polsk byggestandard og dermed finnes det ikke slike innretninger som du beskriver. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hus er bygget i polsk byggestandard og dermed finnes det ikke slike innretninger som du beskriver. Enkelt og greit.

He, he - får håpe det følger norske byggeregler også, så du slipper å rive :wub:

Men for vindussperrenes del er byggestandarden komplett uinteressant, man får kjøpt slikt i de fleste (akkurat som trappe-/dørgrinder) barneutstyrsbutikker...

(Men jeg nekter å tro at vindushasper ikke finnes i Polen, jeg da...)

Her er et eksempel:

http://www.sikkerhetsbutikken.no/Gjensidig...010(Gjensidige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller har du lyst å ta en runde om at vannskåla kan velte i hundegården så hunden ikke får vann, men det finnes muligheter for å feste den til gitteret (men da kan noen forgifte vannet siden den står lett tilgjengelig), men så kan du ha vannskåla lengre inne i et stativ og da går det sikkert bra hvis du ikke er så lenge borte?...

Nei, vel.

Ok..hang meg bare litt opp her: hvorfra drikker dine hunder? Doskåla? Vannskåla kan vel veltes innendørs og? :wub: Om hunden er uten vann ute eller inne er vel ingen forskjell? (bortsett fra hvis det regner eller er snø ute da..da har vel hunden ute en fordel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører nok til de litt paranoide hundeeiere som har hørt nok historier til å ikke ta sjansen på å la hundene være alene ute i hundegård når jeg ikke er hjemme... MEN - nå har det seg sånn at jeg har noen meget snille husverter som, på eget initiativ, har påtatt seg lufteoppgave på dagtid for mine hunder. Dvs at de gjerne slipper hundene ut i min lille, inngjerda hage en gang på formiddagen. Der får de da være (med mulighet til å gå inn i huset selvsagt) til jeg kommer hjem.

Dersom de bare hadde sluppet dem ut - for så å dra bort - så hadde jeg nok satt en stopper for dette tror jeg (som andre har nevnt - man vet jo aldri hva som kan skje, selv ikke på landet). Heldigvis er de alltid hjemme, og kan følge med på hva som skjer, og tar en ekstra titt dersom hundene måtte finne på å bjeffe på ett eller annet (noe de selvsagt ALDRI gjør.. hahahaha).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..hang meg bare litt opp her: hvorfra drikker dine hunder? Doskåla? Vannskåla kan vel veltes innendørs og? :wub: Om hunden er uten vann ute eller inne er vel ingen forskjell? (bortsett fra hvis det regner eller er snø ute da..da har vel hunden ute en fordel..)

Hvis det er noen trøst Loke, så er jeg snart skalla - hårtustene rives av i forrykende tempo...

Det er NETTOPP derfor denne diskusjonen er helt på viddene - fordi man alltid (også med vannskåler) kan trekke inn hvisomattedersomattetenkomattedetkunneskje - som at vannskåla velter.

Jeg har sagt hvorfor jeg synes det er galematias å ha hunder i hundegård når man selv ikke er tilstede, men ser altså at man like gjerne kunne diskutert vannskåler, fordeler/ulemper med kjettingbånd kontra lærbånd, mulighetene for å klippe poten av hunder når man klipper klør eller en hvilket som helst annen absurd problemstilling.

Jeg regner med at jeg hører det klirrer når poletten ramler ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry - jeg sliter fryktelig med denne måten å diskutere på. Vindushasper og barnesikring er relativt velkjente innretninger skulle man tro - eller finnes ikke sånt i en pseudohundeverden hvor alt er sort eller hvitt, av eller på, åpent eller lukket, vått eller tørt?

Du har valgt å ha hundene dine i hundegård når du ikke er hjemme. Du om det. Du har også fått vite hva noen av Sonens brukere tenker om saken, som du ba om. Er det egentlig noe mer å skrive om da?

Eller har du lyst å ta en runde om at vannskåla kan velte i hundegården så hunden ikke får vann, men det finnes muligheter for å feste den til gitteret (men da kan noen forgifte vannet siden den står lett tilgjengelig), men så kan du ha vannskåla lengre inne i et stativ og da går det sikkert bra hvis du ikke er så lenge borte?...

Nei, vel.

Unnskyld meg, men det her er nesten litt psykotisk spør du meg....? (noe du selvfølgelig ikke gjør)

Tør du i det hele tatt å gå ut? Kjøre bil? Gå i trapper?

Synes kanskje man er nødt til å ta litt vel mye forhåndsregler før du er tilfreds.

Dessuten kan ulykker skje inne også.

Veldig mange bruker hundegård, og stort sett så går det veldig fint. Noen tragiske historier har det selvfølgelig vært, men man har også hørt tragiske historier om hunder som har vært hjemme alene også (inne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men det her er nesten litt psykotisk spør du meg....? (noe du selvfølgelig ikke gjør)

Tør du i det hele tatt å gå ut? Kjøre bil? Gå i trapper?

Synes kanskje man er nødt til å ta litt vel mye forhåndsregler før du er tilfreds.

Dessuten kan ulykker skje inne også.

Veldig mange bruker hundegård, og stort sett så går det veldig fint. Noen tragiske historier har det selvfølgelig vært, men man har også hørt tragiske historier om hunder som har vært hjemme alene også (inne).

Himmeloghav - kanskje du skulle lest forklaringen jeg nettopp ga til den andre svima som forsøkte å "tolke" dette innlegget? Dere får ut av det nøyaktig det MOTSATTE av hva jeg sier, det virker ganske dyslektisk, synes jeg... Jeg er ikke redd for at vannskåler skal velte eller at hunder blir forgifta, men jeg vet nøyaktig hva som kan skje (og det finnes uttallige eksempler, dessverre) med hunder som blir overlatt til seg selv i en hundegård når eier drar hjemmefra.

Ble det tydelig nok nå, eller må jeg skrive med store bokstaver før neste diagnose deles ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmeloghav - kanskje du skulle lest forklaringen jeg nettopp ga til den andre svima som forsøkte å "tolke" dette innlegget? Dere får ut av det nøyaktig det MOTSATTE av hva jeg sier, det virker ganske dyslektisk, synes jeg... Jeg er ikke redd for at vannskåler skal velte eller at hunder blir forgifta, men jeg vet nøyaktig hva som kan skje (og det finnes uttallige eksempler, dessverre) med hunder som blir overlatt til seg selv i en hundegård når eier drar hjemmefra.

Ble det tydelig nok nå, eller må jeg skrive med store bokstaver før neste diagnose deles ut?

Beklager så meget dysleksien min, men det inlegget skrev du samtidig som jeg skrev mitt forrige.

Du vet; tar tid å skrive et inlegg når man sliter med dysleksi....

Dessuten var det ikke kun det med vannskålen jeg mente, mente vel igrunn 90% av grunnene du har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på et boligfelt i Oslo, og selv om det bare er 2-3 hus som har tilsyn til hundegården (og det er hyggelige naboer) hadde jeg aldri noen sinne, noen gang forlatt hundene der hvis jeg ikke var hjemme.

Joda, jeg er helt enig i at man kan alltids satse på at det går greit, "det skjer ikke meg" etc - men jeg er ikke villig til å ta den risikoen med mine hunder.

Da tar jeg heller risikoen at huset brenner ned, at taket faller ned på dem eller gulvet raser ned i etasjen under og skader seg..

Men det er selvsagt forskjell på hvor man bor, hvor man har hundegården plassert, etc. Det er ikke alltid det er lurest å ha den mest bortgjemt heller - kjekt om noen kan se om noen står og erter hundene også...

Nei, man kan ikke regne med at alle rundt seg er psykotiske og potensielle hundetyver eller mordere - men ubetenksomme unger går det 17 av på dussinet - og DE kan også gjøre skade på en hund som står ubeskyttet. Enten i bånd utenfor en butikk, i løpestreng i hagen eller i en hundegård.

Eller søte små unger som "bare skal klappe" eller fôre dem med matpakkene sine - jeg vil ikke ha slike små hender inn i hundegården min med 3-4 godisgale hunder heller.. Og JA - jeg kan garantere at hundene mine er "snille" og ville aldri spise opp små barn - men de er fortsatt bare hunder, og noen av dem også utrolig konkurranselystne ovenfor hverandre, og kan godt "barke sammen 2 sekunder" over en brødskive...

Folk som er SÅ sprø at de banker på vinder, ringer på dørklokker i evigheter (som jeg forresten ikke har), kaster inn ting gjennom vinduer til folk - ja, SLIKE er det sikkert færre av enn søte snille men fryktelig ubetenksomme barn (og voksne!). Så DEN risikoen ser jeg ikke på som særlig stor.

Opplevde noe helt utrolig på en utstilling for litt siden.. En mor sendte sin 1,5-2 år gamle barn bort til buret med "labbetussen" - og sa: "Gå bort og hils på den du..." Jeg sto en meter bort, og hadde ikke snakket med verken mor, far eller noen annen der om hundene.

Barnet stapler bort til et bur (hvor det lå en ung hannhund - supersøt, snill og safe på alle måter) stakk hånden laaaaaangt inn i buret for å "klappe" (gripe, ta - eller hva den nå skulle gjøre). Jeg ventet litt før jeg sa meget høyt og tydelig "PASS, PASS - PASS!!"

Mor røsket vekk ungen på under ett sekund, ble forferdelig redd selvsagt - og jeg mistenker hun egentlig ble litt sint der et øyeblikk.. Så før hun fikk sukk for seg til å si noe som helst benyttet jeg anledningen til å fortelle henne AKKURAT hva jeg synes om ideen hennes om å oppfordre ungen sin til å stikke inn armen til fremmende hunder som ligger alene i bur!

Så det finnes mye dumme folk der ute, dessverre.. Og som hundeeier er det faktisk vår plikt å skjerme våre hunder for slike.

Det ER en grunn for at man ikke skal binde fast hunder utenfor butikker lengre (bortsett fra loven), og det er helt sikkert ikke fordi at hunder har slitt seg løs fra sitt bånd og SÅ bitt noen... Hunden har stått der, bundet fast, men likevel har folk kommet nær nok til å bli bitt... (Og det har neppe vært noen fullstendig gal person som bare bestemte seg for å plage hunden rett utenfor butikken)

"Det skjer ikke meg"-holdning har vi jo alle sammen til tider, enten det gjelder å kjøre for fort, snakke i mobil mens man kjører, dropper bilbeltet, løper over veien selv om det er rødt, flyr med Ryanair, drikker vannet på Sydenferien, spiser Kebab i Marokko, sykler i sentrum eller satser på at hundene har det bra utendørs uten tilsyn...

Personlig er jeg for feig til det meste av det (men bare "det meste"...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Sorry - jeg sliter fryktelig med denne måten å diskutere på. Vindushasper og barnesikring er relativt Eller har du lyst å ta en runde om at vannskåla kan velte i hundegården så hunden ikke får vann, men det finnes muligheter for å feste den til gitteret (men da kan noen forgifte vannet siden den står lett tilgjengelig), men så kan du ha vannskåla lengre inne i et stativ og da går det sikkert bra hvis du ikke er så lenge borte?...

Nei, vel.

Eller........ man kan ha vannskålen på hundens inneområdet tilknyttet hundegården - ett låsbart hus/rom hvor ingen uvedkommede kommer inn med mindre de først entrer hundegården og så åler seg på magen inn gjennom luka..........

Fester man så vannskålen på veggen - eller innstallerer vanningsautomat så skulle man vel være sikret mot både forgiftning og velting av vannskåler vil jeg tro..

(måtte bare... :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller........ man kan ha vannskålen på hundens inneområdet tilknyttet hundegården - ett låsbart hus/rom hvor ingen uvedkommede kommer inn med mindre de først entrer hundegården og så åler seg på magen inn gjennom luka..........

Fester man så vannskålen på veggen - eller innstallerer vanningsautomat så skulle man vel være sikret mot både forgiftning og velting av vannskåler vil jeg tro..

(måtte bare... :P )

Phuhh, ENDELIG en som tok´n! Natta! :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

nå har jeg ikke lest gjennom alt, men det er jo fullt mulig å sette en hengelås på hundegården! det går også ann å ha tak på.. det er jo heøt topp for hunden å stå ute om den liker det! da kan den jo gå på do om den vil det, og får frisk luft! kjempe flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror man at det er så "topp" for hunder å være utendørs hele tiden?

"Skikkelige vitenskapelige" forsøk blir gjort her hjemme på helgene - når jeg er hjemme. Døren står åpen hele dagen og hundene står fritt til å ligge ute på plenen, gå bort til porten for å se på naboer eller ned på gangveien, de kan gå inn i hundegården (har ingen dør lengre), bruke noen av hundehusene, osv.

Av mine 4 er det kun en av dem som forblir ute i lengre perioder (og sover så godt i hundegården).

To ligger inne på kjøkkenet så de kan se ut av døren og ha kontroll på alt som skjer både ute og inne. Den siste ligger, står eller går inntil meg...

Mine hunder er voksne nok til at de ikke trenger å gjøre ifra seg mens jeg er på jobb, og som burbrukerne gjentar til det kjedsommelige - "de sover jo likevel". Sove og slappe av kan de gjøre inne - hvor det er minst mulighet for snille, slemme, ubetenksomme, bare velmenende eller simpelthen dumme folk ikke kan nå dem.

Ang. vannkopp-problematikken - så vil jeg bare tilføye at i tillegg til låsbar hundegård, tak over, hus hvor vannkoppen står i (med lås selvsagt), kan man også sette opp le-skjermer rundt hele hundegården, slik at det ikke er noe innsyn!

Men da er de jo selvsagt rent teknisk i et rom likevel - så egentlig kanskje man skulle hatt et lite ekstra hus til dem i hagen? :o

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Synes hundegård er superpraktisk jeg! :P Har flere hundegårder hjemme i og med at jeg passer en del hunder... Amira sin er med heller og luke inn til de 2 rommene hennes inne. Her bor hun. Noen ganger (nør jeg har lyst) ligger hun i/ved siden av sengen min inne. Men vanligvis er hun på rommet sitt som er 2 av rommene i "bryggerhuset" som ikke er hovedhuset på gården. Hun trives kjempe godt her :)

Når hun var valp hadde jeg henne selvsagt inne.. I senga mi og i bur ved siden av senga slik at hun ikke skulle komme til å ødelegge seg ved å bite på ting o.l. Når hun lå i kurven sin som liten valp var jeg litt redd ofr akurat det, så hun fikk ikke ligge i kurven før jeg visste at hun sov dypt hele natten :D

I ukedagene i skoleåret bor jeg på internat på Melsom VGS (Naturbukslinje + Media & Komunikasjonslinje). Her har jeg fått sett om en passelig stor hundegård oppe ved smådyravdelinga. Jeg har satt inn et 3-lags isolert hundehus her som hun nesten alltid ligger inni. Her er det elever som går forbi i skoletida, men folk er snille :D Det er jo lærere der oppe og, og de har ikke sett at det skjedd noe. Jeg har ikke merket noe heller. Jeg har hengelås på hundegården da :P For sikkerhetsskyld.

Hundegård for meg er en oppbevaringsplass av hunden den tiden hunden trenger å hvile mellom treningen. Amira er jo med meg overalt omtrent, så det er ikke så mye hun står her. Tror hun ønsker å få litt mer fritid der mange ganger.... :P

Marko går løs på gården 365 dager i året, 24 timer i døgnet. Han kan komme inn hvis han vil, men på vinteren blir det ALT for varmt for han inne, så da bare peser han og setter seg ved døre etter 5 minutter... hehe...

Amira stortrives hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp satt opp hundegård i leiligheta her.(utafor altså:D)

Vi bor i 2 etasje og mine foreldre bor nede.

Siden jeg er hjemme til august siden jeg fikk en sønn i oktober har jeg tilsyn til de.Men når jeg begynner på skole igjen blir det min far som ser etter de.For han jobber hjemme fra.

Hundene her ser ut til å stortrives i den nye bingen:)og de er skjermet fra veien osv.jeg har også lås på døra.Noen kan jo seff få den opp likevel eller gå over, men jeg føler meg trygg dersom vi må ut en tur.

De har skygge+sol så de kan ligge der de vil,rent vann og hundehus.

Neste år blir det hus ppå oss,og der vil det også bli satt opp binge.Jeg ønsker å jobbe 50 % og være hjemme med dyra og barn resten.Mye fordi jheg vil bli oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp satt opp hundegård i leiligheta her.(utafor altså:D)

Vi bor i 2 etasje og mine foreldre bor nede.

Siden jeg er hjemme til august siden jeg fikk en sønn i oktober har jeg tilsyn til de.Men når jeg begynner på skole igjen blir det min far som ser etter de.For han jobber hjemme fra.

Hundene her ser ut til å stortrives i den nye bingen:)og de er skjermet fra veien osv.jeg har også lås på døra.Noen kan jo seff få den opp likevel eller gå over, men jeg føler meg trygg dersom vi må ut en tur.

De har skygge+sol så de kan ligge der de vil,rent vann og hundehus.

Neste år blir det hus ppå oss,og der vil det også bli satt opp binge.Jeg ønsker å jobbe 50 % og være hjemme med dyra og barn resten.Mye fordi jheg vil bli oppdretter.

Helt OT:

Har du cavalier som utehunder og vil bli oppdretter? Eller misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...