Gå til innhold
Hundesonen.no

Maser litt til her jeg ;-)


kvinne1981

Recommended Posts

Vi skal som tidligere nevnt hente mopse valpen vår førstkommende fredag, nå blir det sannsynligvis torsdag da :(

Men jeg må jo ha navn på herligheten... Gode forslag mottas med STOR TAKK ;)

Det er en fawn(gul) mops og er en hann hund :) Vil ha et litt søtt navn, gjerne noe med betydning også...

Oioi som vi gleder oss! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå, det er så gøy å finne navn :) Et godt tips er jo å sette seg ned med en ordbok fra et eller annet språk, latin, engelsk osv, og se om du finner noe du liker.

Du kan også søke på "navn" på søkefunksjonenm så får du opp alle de andre trådene som går ut på dette :( Der har det kommet masse gode forslag.

-Pippin

-Munti (det er bare SÅ søtt på mops..)

-king

-harlequin

-Tress(ure) = skatt

-Miko

-scott

-picasso

-Oliver

pjuu..det er jo et hav med navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Poosky eller Otis?

Navnene er hentet fra filmen "Historien om Chatran og Poosky"/"The Adventures of Milo and Otis". En veldig søt film om en katt og en lten mops.

Her er en liste over navn som kan passe en mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baily

Rambo :)

Putte

Dollar - $

Ludvig - Kjenner en mops med det navnet

Popp

Plopp

Matrix -Tøffing :(

Oskar

Bamse

Buddah

Lucaz (s)

Påsan

Melvin

Aiko

Albatus

Aro

Bono

Caktus

Coda

Dennis

Eko

Hero

Kaos

King

Laban

Lars

Milo

Noa

Ninja

Nalle

Nemo

Neo

Pondus

Quatro

Varg

Ble litt mange ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...