Gå til innhold
Hundesonen.no

VM i"foppal"

henrikke

Recommended Posts

Hah! Alt det han trenger å mere til :( Bryr meg ikke døyta om fotball ;) Ask bør heller bekymre seg over tiden jeg bruker her inne :P I går fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, klokken var halv 4, og jeg tenkte at jeg straks skulle gå tur med Ask. Plutselig var klokken halv 6. :) Neida, jeg ble ikke fullstendig opptatt av dataen og sonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, her får de det de skal og mere til. Er jo så bra vær her for tiden, så kan ikke sitte inne å se på tv da. I dag fikk de til og med et sånt lite basseng i hardplast til å ha på verandaen. Det var stas det. De holdt på med dette vannet i 1 time. Vann og ball er visst en utrolig morsom kombinasjon :)

Hadde gubben vært hjemme så hadde det nok vært konstant fotball på tv, men han er heldigvis på jobb et annet sted i landet. Noe som ikke gjør noe i disse vm tider :( Nei, holder meg til Norsk Elite serie og VIF jeg, men kan hende jeg hadde fulgt litt med på vm om Norge hadde vært med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da et usedvanlig unødvendig spørsmål å stille her på "jentesonen"... ;)

Har sett 5 av 5 kamper til nå - og likevel har det blitt forbausende mye på bisken. Sto opp tidlig i dag, og var fire timer på "Hundesportens dag" før vi - fenomenalt timet, forøvrig - var hjemme akkurat i tide til England-kampen. Så har hun sovet på fanget mitt i sofaen til siste kamp var ferdig i kveld, og nå har vi nettopp gått en tre kvarters kveldstur :)

Brillefin dag for oss begge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, hvordan er det,får Fido alt han trenger nå som det er masse ball på tv??

Ingen fare her..

Man har da nok av filmer og nett å titte på.. :wub:

:P:P

Bikkja de liker bedre å surfe på nett og se filmer skjønner jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi med en feil skulle komme til å zappe innom en kanal med fotball på blir TVen selvsagt skrudd av, evt. bytter vi kanal. Hverken min mor, far, mine to brødre eller jeg kunne finne på å se FOTBALL på TV :wub: Det er jo selvpining! Nei, jeg gleder meg til å dra på hytten min på fjellet jeg, langt vekke fra alt som heter TV og fotballidioter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...