Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har et tissedillema med mimmy


dorab01

Recommended Posts

Hei

Jeg har importert en tispe til norge og hun kom til meg for ca 2 uker siden. Alt gikk fint hun er stueren dog tar jeg henne med ut lit oftere en den voksne tispen min. Første uken gikk helt greit lit redd og sky stakkars men ellers helt som forventet.

Og så begynnte det lille problemet mitt. Mimmy har fått kjeft et par ganger her og jeg brukte ordet nei i en lit streng tone. Ikke noe agresivitet eller noe kun nei og selvfølgelig masse ros om hun gjør det riktig. Så nå bare jeg ser streng på henne tisser hun på seg. Er hunglad tisser hun på seg , gjør hun noe som andre tispen min ikke liker feks stjeler gobiten til lilly og lilly blir sint på henne og knurrer tisser hun på seg! Jeg har prøvd å ignorere henne og har aldri kjeftet pga. dette da det helt sikkert skyldes usikkerhet. Har prøvd å ikke hilse og gire henne opp men hun tisser uansett. selv om hun nettop har vert ute og tisset.

Har dere noe forslag om hva dette kan være? Hun er oppvokst med mange andre hunder hoss en veldig stille oppdretter som har kun hundene sine i fokus...

Og mest av alt hvordan for jeg trent det bort??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lundehund-tispa jeg hadde før var sånn hele livet. Var hun glad for at vi kom hjem så kasta hun seg

på rygg og tissa. Hun var en veldig "myk" type, og var langt ifra trygg på tilværelsen når hun kom til oss.

Hun var en preget kennelhund, som hadde hatt minimal menneskelig kontakt under oppvekst hos oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...