Gå til innhold
Hundesonen.no

Alergi for...


Calum

Recommended Posts

Teddy har for alergi, men de brukte 2 1/2 år på å finne ut hva han var alergisk mot.

For 1 1/2 år siden fant de endelig ut at han var alergisk mot storfekjøtt.

Dyrlegen sa jeg skulle bruke et alergi for på han det første året, for at tarmene hans skulle få roet seg og han skulle bli stabil igjen. Men nå har jo det året godt, og jeg skal finne et for uten storfekjøtt.

Kunne sikkert ha fortsatt lenger på alergi foret, men han liker det ikke, røyter og er ikke videre fin i pelsen, og i tilegg koster jo vetrinær for mer en et vanlig kvalitetsfor (håper dere ikke tror jeg er sikkelig gjerrig, hvis det ikke finnes noe bedre alternativ så betaler jeg selvfølgelig det det koster :) )

Er det noen som har noen tips på hva jeg kan bruke istedet?

Som ikke inneholder storfekjøtt og som dere har erfaring med at er bra for pels ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids forsøke Pro plan Laks og ris, det er for fôrsensitive hunder. Den har visst høy smakelighet (for hunder som liker fisk), og det skal ikke være noe storfekjøtt i den. Den inneholder omega 3 og 6 som er bra for pels og poter. Jeg har hørt mye bra om dette fôret.

Pro plan har også kylling og ris, og lam og ris. Det er lett å finne kvalitetsfôr som ikke er basert på storfe, men på kylling, som Eukanuba, Pro plan, Hills og Olivers. Men for å være sikker på at det ikke var spor av storfe ville jeg holdt en knapp på laks og ris. Den "vanlige" sensitiv varianten er forøvrig lam og ris, men den har du kanskje forsøkt?

Lykke til med utprøvning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Oliver`s algergifòr:

5 kg OLIVER'S LAMB

UTVIKLET TIL

Voksne hunder av alle raser. Dette er OLIVER’S fôr til hunder som er plaget av allergi. Råvarene i OLIVER’S LAMB er alle utvalgt for deres allergidempende virkning.

OLIVER'S LAMB er også svært velegnet som diett for hunder med tendens til overvekt eller sart mage.

OLIVER’S LAMB kan også anbefales som en smaksvariant til OLIVER’S ADULT.

VERDT Å MERKE SEG

Inneholder glukosamin, kondroitinsulfat og MSM, ettersom hunder av alle raser i deres voksne liv med fordel kan dra nytte av disse tilskuddene.

Basert på solsikkeolje som fettkilde

Inneholder ikke mais, ris eller kyllingprodukter og skiller seg således markant fra de øvrige OLIVER’S fôrtyper.

Inkludert på ANIMAs liste over etisk korrekt utviklet fôr, dvs. uten bruk av dyreforsøk.

Inneholder ingen animalske biprodukter, kun rene og reelle ingredienser som alle er godkjent til menneskeføde.

Ingen genmodifiserte råvarer.

Utelukkende naturlig konservert med E-vitamin og rosmarin.

Inneholder den unike TRIPPEL FIBERPLAN, en spesiell sammensetning av oppløselige og ikke-oppløselige fibre samt vitale glukosestoffer.

MOS/FOS gir en merkbart forbedret fordøyelse.

Produsert i Canada.

NØKKELTALL

Råprotein 23 %

Råfett 13 %

Råfibre 3,5 %

Råaske 10 %

L-karnitin 80 mg/kg

Kromgjær (high). 100 mg/kg

Lutein 4 mg/kg

Taurin 0,1 %

Omega 3 0,6 %

Omega 6 3,2%

Opptak 90%

Kcal. per kg (ME) 3397

FÔRMENGDER

Hundens vekt Fôrmengde Fargekode tilmålebegeret

1 kg 55 g Lysegrønn

2 kg 65 g Lilla

5 kg 125 g Grå

10 kg 175 g Grønn

15 kg 225 g Brun

20 kg 275 g Brun+Lysegrønn

30 kg 325 g Brun+Lilla

40 kg 375 g Brun+Grå

50 kg 425 g Brun+Grønn

60 kg 475 g 2 x Brun

70 kg 525 g 2 x Brun+Lysegrønn

FÔRMENGDER

Til mindre aktive hunder

Det kan trekkes fra opp til 30 % av overnevnte oppgitte måltidsmengder for hunder som er mindre aktive i kortere eller lengre perioder.

VEILEDNING

De oppgitte måltidsmengdene angir den daglige maksimale porsjonen. Husk at den viktigste indikator for korrekt fôrmengde er hunden din. Hvis hunden din er overvektig, justeres mengden ned. Fôrmengden avhenger dessuten av aktivitetsnivå, årstid, omgivelser og rase. Er du i tvil om den korrekte fôrmengden til hunden din, kan du kontakte OLIVER’S.

OPPBEVARING

Den ideelle oppbevaring av fôret er i den originale OLIVER’S FÔRTØNNE. Den er lufttett slik at vitaminene og den unike smaken beholdes. Tønnen er godkjent til å inneholde fødevarer for mennesker. Fôret skal stå i skyggen, i fuktfrie omgivelser og i en temperatur på mellom 5–20 grader.

HOLDBARHET/FERSKHET

OLIVER’S LAMB er holdbar i 12 måneder etter produksjonsdatoen. Ettersom vi handler med kundene våre uten mellomledd og er Nordens største direkte leverandør, vil fôret vårt alltid ha minimum 8 måneders holdbarhet ved mottak. Det betyr mye for smaksopplevelsen at et fôr er ferskt.

PRIS

5 kg 189 krinkl. moms og levering

15 kg 469 kr inkl. moms og levering

INGREDIENSER

Newzealandsk lammemel, havre, malt potet, solsikkeolje, komplett mineral- og vitamintilskudd, linfrø, betefiber, naturlig lammearoma, riskli, mannanoligosakkarider, inulin, glukosamin HCL, urtetilskudd, ertefiber, kondroitinsulfat, MSM, Yucca Shidigera.

MINERALFORDELING

Kalsium 1,8 %

Fosfor 1,2 %

Kalium 0,8 %

Natrium 0,4 %

Klorid 0,6 %

Magnesium 0,2 %

Jern 320 mg/kg

Kobber 15 mg/kg

Mangan 36 mg/kg

Jod 2,3 mg/kg

Selen 0,15 mg/kg

Svovel 0,29 %

Kobolt 0,5 mg/kg

Krom 0,11 mg/kg

Sink 200 mg/kg

VITAMINFORDELING

Vitamin A 34 kiu/kg

Vitamin C 500 iu/kg

Vitamin D3 2 kiu/kg

Vitamin E 225 iu/kg

Vitamin K 2,2 mg/kg

Tiamin (B1) 52 mg/kg

Riboflavin (B2) 41 mg/kg

Pantotensyre 38 mg/kg

Nikotinsyre (B3) 228 mg/kg

Pyridoksin (B6) 29 mg/kg

Folsyre 3,3mg/kg

Biotin 621 mg/kg

Vitamin B12 400 mg/kg

Askorbinsyre 55 mg/kg

Kolin 220 mg/kg

AMINOSYREINNHOLD

T. Lysin 1,17 %

T. Treonin 0,82 %

T. Metionin 0,32 %

T. Isoleucin 0,59 %

T. Leucin 1,29 %

T. Valin 0,87 %

T. Ariginin 1,37 %

T. Fenylalanin 0,83 %

T. Histidin 0,43 %

T. Cystin 0,27 %

hentet fra: www.olivers.no Dette fòret er da altså basert på lam og ris, og skiller seg derfor fra de andre oliver`s produktene som er basert på kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund tålte heller ikke Olivers lamb blant annet, men vi trapper ned til Hills z/d low nå, for å kanskje en dag kjøpe noe alla laks og ris eller kylling og ris, bare med lav fettprosent.. Men det må veeldig gå sakte, og jeg nileser innholdsfortegnelser i håp om å finne det perfekte foret som ikke koster skjorta. Neste steg på veien til noe i nærheten av et "normalt" fôr er Eukanuba Interstinal, jeg skal være lykkelig om det går bra i lengden. :) Men vi tar tiden og veterinærene til hjelp, så burde det ordne seg til slutt (håper jeg virkelig!). Det er slitsom å ha en syk hund, det er slitsom og vondt for hunden, eieren og lommeboka.. :o

Håper Calum finner et fôr som passer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sportmans pride er et velig bra og billig fôr. Jeg betaler 300kr for 23 kg, men nå vet jeg ikke om vi har noen spesielle rabatter på det da... De har forskjellige fôrslag også... les deg litt frem:

her

Det er ikke noe godt å ha en syk hund. Pass på at du tar deg gooood tid med fôrovergangen. Det er utrolig viktig sånn at tarmene får vendt seg til det nye fôret.

Har hørt mye bra om eukanuba, hills og royal canin, men jeg mener at man betaler for mer enn man får ved dette fôret. Olivers har jeg ikke noen erfaring med...

Kjenner endel som bruker sportmanspride på hundene sine, og de er i fin form, og blanke og fine i pelsen.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og tips.

Kjempe messig :)

Skal ta og sjekke litt rundt på de forskjellige forene dere har anbefalt, og se om jeg finner noe som kan passe for lillemann...

Har sett litt på Rc sensibel mini, noen som erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar og tips.

Kjempe messig :)

Skal ta og sjekke litt rundt på de forskjellige forene dere har anbefalt, og se om jeg finner noe som kan passe for lillemann...

Har sett litt på Rc sensibel mini, noen som erfaringer med dette?

Rc sensibel mini har venninnen min brukt på cairn terrieren sin, og hun var veldig fornøyd med fôret. hunden holdt vekta bra og var frisk og rask, fin i pelsen og fint lite avføring ;)

for med innhold av lam og ris er jo laget for å være sensibelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...