Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesportens helg

Huldra

Recommended Posts

Guest Christine

Det vises godt på meg at jeg har vært ute i solen i dag. Jeg er så og si solbrent overalt der klærne ikke dekket :) hehe :( Åsså må jeg huske vann og vannskål til dyret mitt morgen ;)

Pøh..Du hadde jo så vidt klær på deg :P

Er er grunn til at jeg ikke ville ha av meg genseren: Jeg syns det er vooondt å bli solbrent(Og den SORTE, store buksa, gjorde til at jeg fortsatt ikke ble solbrent på leggene) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og budotten hiver oss på dere når vi er ferdige med å være seriøse i raseparaden :( Når kommer dere i morgen? Jeg er der som sagt i halv tolv- tolv tiden. :) Har ikke raseparade oppmøte før kl.13.00 så kan være useriøs før det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg så noen av dere idag jeg også! Jeg så Albin, MonaBB og moren hennes, og så tror jeg at jeg så Wesminster og Christine og basseteier (hva var det du het igjen?), hvis dere satt sammen? Jeg var nesten sikker på at det var dere, men siden jeg ikke var HELT sikker, og siden jeg var et stykke unna så ble det ikke til at jeg tok kontakt. Dere så nok ikke meg, for jeg hadde ikke Pippin med, og kanskje ikke alle vet at jeg er en godt voksen dame heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke på da dere stod på pallen (da var jeg mer en nok opptatt med å holde lesbiske Tinka unda den brune løpetidlabradortispa), men jeg så de lagde litt leven her og der ellers. :P

Men Ask var flink, av det jeg kunne se var det ikke han som starta noe av det. Dere har vært flinke til å trene på det, Marie! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke på da dere stod på pallen (da var jeg mer en nok opptatt med å holde lesbiske Tinka unda den brune løpetidlabradortispa), men jeg så de lagde litt leven her og der ellers. ;)

Men Ask var flink, av det jeg kunne se var det ikke han som starta noe av det. Dere har vært flinke til å trene på det, Marie! :P

Ask startet ikke no av det nei..caro tok seg av det :P Jeg synes også han var kjempeflink,men vi har ikke trent noe på det å være sammen med en hel haug med hunder. Han har liksom modnet såpass at han holder kjeft, og er faktisk veldig omgjengelig i slike forsamlinger med hunder. :P Men når vi møter på bare en hund på tur osv, er ******* løs igjenn..

Tittet bort på dere, Tinka er visst like forelska i brune labbiser som du er :P Hehe, syntes litt synd på speakeren da, først gikk det for tregt med snakkingen hans, og han måtte bruke mindre tid på vær rase, men så ble han plutselig for fort ferdig igjenn :P Skal ikke være enkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka red jo på både Taika og Tulla også. Litt forvirra, stakkars.

Da gruppe åtte stod for tur ville han først ha alle retrieverne på pallene samtidig (og det var tre labbiser, en golden, en curly, en chesapeake bay, en toller og to flat). Da hadde jeg nesten lyst til å protestere og si at han heller burde tatt alle de støverne på en gang i stedet. Det endte med at han i alle fall tok labradoren for seg selv da han så at det var en av hver farge.

Var forresten litt artig å se alle seks retrieverne på en gang. Og det var kun to farger som manglet - brun curly og gul chesapeake bay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...