Gå til innhold
Hundesonen.no

Chessea og Maria sin hjemmeside


Maria

Recommended Posts

Endelig har jeg fått laget en spiller ny hjemmeside, og er ganske så fornøyd. :P Dette er min første side med egenlaget layout.. ;) Setter stor pris på kommentarer og konstruktiv kritikk, da det er mye å holde styr på mens man lager en side. Håper dere liker den, og at dere skriver i GJESTEBOKA! Det er mulig dere må trykke oppdater for å se den nyeste versjonen (sommer-aktig design)

Forresten; Dere med andre weblesere enn firefox må nok vente et par timer før dere får opp hele siden som den skal være. Explorer oppdaterer litt fortete enn FF og Opera.

Adressen er www.durucz.com/portismaria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var innmari fin... Fikk følelsen av syden og sommer, og ferie- noe jeg ser veldig fram til nå :P

Det eneste var at jeg synes teksten i banneret ikke passet... Jeg synes liksom det var litt annen stil en den stilen det er på menyen- og teksten generelt ;)

Men dette er bare meg :P

Jeg med mine hjemmeside spørsmål :P ...:

Hvordan klarer du å lage et sånn design- hvilke programmer bruker du...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var innmari fin... Fikk følelsen av syden og sommer, og ferie- noe jeg ser veldig fram til nå :P

Det eneste var at jeg synes teksten i banneret ikke passet... Jeg synes liksom det var litt annen stil en den stilen det er på menyen- og teksten generelt :P

Men dette er bare meg :P

Jeg med mine hjemmeside spørsmål :P ...:

Hvordan klarer du å lage et sånn design- hvilke programmer bruker du...??

Takk skal du ha, for tilbakemeldinger.. ;) Det var rart, men teksten i banneret er Verdana, samme som over hele siden. Men jeg skal se nærmere på det.

Layouten lager jeg i photoshop. Bruker 5 minutter, så det er lett som bare det. Så lenge man har inspirasjon. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, for tilbakemeldinger.. Det var rart, men teksten i banneret er Verdana, samme som over hele siden. Men jeg skal se nærmere på det.

Layouten lager jeg i photoshop. Bruker 5 minutter, så det er lett som bare det. Så lenge man har inspirasjon. :P

Joa... inspirasjon den sliter jeg med :P , men hvilket webprogram bruker du?

Og lager du hele bakgrunnen til siden eller bit for bit...??

om du skjønner hva jeg mener :unsure:

det med teksten tror det er det med hvitt rundt som gjør den maskulin, enn det andre... Men det er kanskje litt vanskelig å lese om du tar bort det hvite rundt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa... inspirasjon den sliter jeg med ;) , men hvilket webprogram bruker du?

Og lager du hele bakgrunnen til siden eller bit for bit...??

om du skjønner hva jeg mener :unsure:

det med teksten tror det er det med hvitt rundt som gjør den maskulin, enn det andre... Men det er kanskje litt vanskelig å lese om du tar bort det hvite rundt :P

Ja, hvis jeg tok vekk det hvite rundt ble det vanskelig å lese. Layouten er helt enkel med banner i toppen. Resten er satt inn i frontpage.

Selve layouten ser slik ut:

lay_blue_chessea2_copy2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok skal se om jeg klarer å gjøre noe ut av det etterhvert :P

Men en ting, det er fint om du skriver oppløsningen siden har...

Merket at det gikk bra på mamma sin pc. Men på min flytter ramma seg ned, og jeg ser litt av banneret under framen... om du skjønner :unsure:

Jeg har oppløsning på 1600*1200... så de fleste sider går ikke opp i det...

Men hvis du skriver denne siden vises best i _______. Så blir det litt bedre :P

Skal prøve å slutte å mase ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe er ikke noe god jeg heller... Men du lager ofte en side i din egen oppløsning(skjermen). For at den skal passe, og se fin ut. sånn at ingen ting sklir ut. Hvis du skriver oppløsningen du har hatt når du har lagd siden "perfekt". Har du oppløsningen på siden... Min f.eks. er lagd i en annen oppløsning(husker ikke hvilken) enn den jeg bruker til daglig, dette fordi at det ikke er så mange med 1600*1200 i oppløsning... så jeg valgte en litt mer brukt en...

Er helt fæl til å forklare, men håper du skjønte litt... :unsure: hvis ikke kan du sende PM... ;)

PS: du finner oppløsningen din på skjerm instillingene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1152 * 864 bruker jeg visst.. :S Er det vanlig?

Tror ikke den er uvanlig... Grunnen til at jeg ikke bruker 1600*1200 på sida mi, er at noen grafikk kort ikke tar den oppløsningen noe bra... :P:P

Etter et tips fra en her som måtte scrolle noe veldig til høyre, måtte jeg forandre den til en mindre oppløsning... :P Er litt kjedelig å scrolle till høyre hele tiden :P Det er derfor jeg synes oppløsningen er litt viktig B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke den er uvanlig... Grunnen til at jeg ikke bruker 1600*1200 på sida mi, er at noen grafikk kort ikke tar den oppløsningen noe bra... :P:P

Etter et tips fra en her som måtte scrolle noe veldig til høyre, måtte jeg forandre den til en mindre oppløsning... :P Er litt kjedelig å scrolle till høyre hele tiden :P Det er derfor jeg synes oppløsningen er litt viktig B)

Takk for tipsene.. :P

Jeg har (tror jeg i alle fall) ordnet så man slipper å scrolle til høyre, bortsett fra på gjesteboksiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden din har blitt veldig oversiktlig og fin :P Har ikke sett noe nærmere på kodingen o.l., men den ser ut til å fungere fint. Jeg syns ikke at det er noe problem med teksten på headingen. Den er fin og står i stil til resten av siden.

1152 * 864 bruker jeg visst.. :S Er det vanlig?

Nei, den er ikke så vanlig, men den er jo ikke så ulik den vanligste skjermoppløsningen som er 1024x768. Den nest vanligste oppløsningen er 1280x1024.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden din har blitt veldig oversiktlig og fin :P Har ikke sett noe nærmere på kodingen o.l., men den ser ut til å fungere fint. Jeg syns ikke at det er noe problem med teksten på headingen. Den er fin og står i stil til resten av siden.

Nei, den er ikke så vanlig, men den er jo ikke så ulik den vanligste skjermoppløsningen som er 1024x768. Den nest vanligste oppløsningen er 1280x1024.

Takk skal du ha Havana! :P

Jeg har nå prøvd siden i flere ulike oppløsninger, og det ser ut til å fungere sånn ca. på alle sammen.. :P

Forøvrig. Takk til dere andre for kommentarer.. Setter pris på tilbakemeldinger, så jeg kan gjøre siden bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin side :P Det blå gav sommerfølelse.. Kanskje du kunne tatt litt mer kontrast på bildene av Chessea i banneret så de ble likere bakgrunnen. Tror også siden ville vært enda stiligere med en annen skrifttype i banneret. Men pent og oversiktlig er det :P

Ellers et lite tips til deg og alle andre som bruker blogtown som blog på siden deres - link til http://blogtown.se osv. isteden for www.blogtown.se - sistnevnte bruker ofte laaaang tid på å laste her, og kommer ofte ikke opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig fin side! du er kjempeflink! det eneste jeg ikke likte var at banneret oppe finnes nede også. Det hadde vært ryddigere hvis banneret bare var oppe, for halve banneret nede forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig fin side! du er kjempeflink! det eneste jeg ikke likte var at banneret oppe finnes nede også. Det hadde vært ryddigere hvis banneret bare var oppe, for halve banneret nede forsvinner...

Uææ.. :S Ser du banneret 2 ganger? Det er jo ikke meningen da.. Hm. Hvilken oppløsning har du? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg laget en ny layout og laget nye menyløsninger på "Chessea" og "Portugisisk vannhund". Hva synes dere? Vil gjerne ha tips om eventuelle feil o.l som oppstår, så det hadder vært supert om noen ville ta seg en rask titt. :D Jeg vet at siden ser litt anderledes ut i Mozilla Firefox enn i Explorer, så dere som har Firefox må bare si ifra om det er noe som ser helt korka ut, så skal jeg se om jeg får fiksa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har jeg oppdatert hjemmesiden min på så og si alle sidene. Bare småplukk for det meste. Har renovert siden til Chessea med stamtavle og nyere tekst, og har også oppdatert trenings-siden. Har også lagt inn et nytt oppstillingsbilde av Chessea, og et portrettbilde av meg og Chessea på "Maria" og forsiden.

Jeg vil gjerne ha litt tilbakemeldinger angående sidens funksjonalitet osv. Vær så snille og kom med forslag til forbedringer der det er nødvendig, eller med nye tanker og ideer.

Adressen er www.portismaria.moo.no

Skriv også gjerne i gjesteboka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...