Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere med Schafere -aktivisering


Renate A

Recommended Posts

Rocky får ca 2 timers tur hver dag. På turene leker jeg en del med han. Og så trener jeg en del med han også. Men vi går også lange turer uten og trene :)

Men schæferen er jo også en energi bombe så de må motioneres så man kan få det roligt hjemme. Hehe.. Jeg kan feks leke med ball med rocky i flere timer og han blir bare ikke træt. Helt utrolig.

Ang lydighet, har jeg det sådan at hvis man har en stor hund, da må man ha litt lydighet på den. Ellers kan den fort ta over. Men vi trener ikke overdrevent med lydighet. Han kan de ting som jeg vil ha han skal kunne. Men synes schæferen er veldig lett og trene med. De opfatter fort hva de ska :)

Skal du ha schæfer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aktiverer Enya med alle mulige lydighedsøvelser som hun jo er trænet op til og også forskellige sjove øvelser... derudover leger hun en del enten med mig eller min anden hund. Med hensyn til aktivering så går jeg meget op i den slags øvelser der er nede i et forholdsvis lavt gear, for at undgå en stresset hund.

Jeg går fire ture om dagen sådan gennemsnitligt... ikke laaange ture... hun er jo ikke udvokset endnu, så vil endelig ikke overbelaste hende. Som regel går vi tre små på bare 5-20 minutter eller deromkring og så en længere tur på alt mellem knap en time til flere timer hvis vi for eksempel er ude et sted og gå spor og den slags. :)

Om jeg træner meget lydighed er svært at svare på... hvad definerer du som meget?

Må jo også lige høre hvordan det kan være du spørger? Overvejer du schæfer?

Jeg synes ellers at schæfere er meget, meget rolige hjemme... vel at mærke hvis de er aktiveret nok i det daglige. (og heller ikke stressede... det er jo en balancegang) Min egen er meget mere rolig hjemme end min blanding var i den alder... men måske jeg også er mere flittig til at give hende hjernegymnastik end jeg var med den anden unge dame.

:) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spørger du da? *nysgerrig*  :)

Fordi jeg ikke viste at jeg ikke ville ha den da jeg spurte for da hadde jeg veldig lyst på den, men så kom det frem ting som gjorde at jeg ikke ville ha den.

Man må da ha lov til å spørre om ting?? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...