Gå til innhold
Hundesonen.no

Regler for dette med å ha barn på passasjersiden av bil.

Vala

Recommended Posts

Skrevet

Altså, fra jeg fikk datteren min, så har jeg fått det for meg at man IKKE skal ha barn i passasjersetet. Skjønte det greit når hun var liten og absolutt ville fått et "problem" med en evt. kollisjonspute. MEN, nå er hun 8 år og skal vi se, 134 cm høy.... og er absolutt ingen hjelpeløs baby lenger ;-) Så det kan da vel ikke være noe issue nå. Eller hvordan er det?

Noen som vet egentlig?

Har prøvd å sjekke ut sidene til vegvesenet, men kan ikke se at de har noe info om det. Kanskje politiet vet noe? Hmm... nekter å ringe vakten å spørre nå liksom ;)

Skrevet

Vet at det er anbefalt at ingen under 140cm sitter i bilens forseter. Og at det er en minimum vekt..

Hør med Trygg trafikk, vet at de har reglene på dette her.

Skrevet

Altså, fra jeg fikk datteren min, så har jeg fått det for meg at man IKKE skal ha barn i passasjersetet. Skjønte det greit når hun var liten og absolutt ville fått et "problem" med en evt. kollisjonspute. MEN, nå er hun 8 år og skal vi se, 134 cm høy.... og er absolutt ingen hjelpeløs baby lenger ;-) Så det kan da vel ikke være noe issue nå. Eller hvordan er det?

Noen som vet egentlig?

Har prøvd å sjekke ut sidene til vegvesenet, men kan ikke se at de har noe info om det. Kanskje politiet vet noe? Hmm... nekter å ringe vakten å spørre nå liksom ;)

Lar du henne sitte på en sånn pute så blir hun vell høy nokk vell?

Skrevet

Lar du henne sitte på en sånn pute så blir hun vell høy nokk vell?

Ja, hun bruker jo pute uansett, så den kommer i "tillegg".. Men vekten må jeg finne ut av (ikke hennes dah, heheh)

Skrevet

han vegvesen mannen nedi gata sa at barn under 12 år ikke skulle sitte forann i bil med sånn kolisjonspute sak i alle fall...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...