Gå til innhold
Hundesonen.no

Stevner


Guest Vicky

Gruer du deg til neste stevne?  

6 stemmer

  1. 1.

    • Nei, det kommer til å gå kjempe bra
      1
    • Ja! jeg er helt nervevrak
      0
    • Jeg både gruer og gleder meg...
      5
    • Nei, nervene kommer ikke før konkuransen
      0


Recommended Posts

Guest Vicky

Hei! Tenkte vi kunne ha et sted hvor vi legger ut når vi skal på stevne, så kanskje vi ser hverandre på konkuranse :D

Skriv når og hvor så kanskje noen skal på samme :)

Dette gjelder både utstilling, lydighet og agility. ;)

Husk for all del å også skrive hvordan det gikk!! :):D Hadde vært artig om fler kunne skrevet hvordan de syns det var og hva som var morsomst/verst, så kanskje vi kan lære noe av hverandre. :)

Lykke til dere som skal på stevne!!

Klem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som planen ser ut nå, skal jeg på disse utstillingene:

(I parantes står det om det også arrangeres Lydighetsprøver og Agility på disse utstillingene)

-18 juni - Norsk Miniatyrhundklubb avd. Oslo/Akershus - Vormsund

-19 juni - Norsk Miniaturhundklubb avd. Hedmark - Vormsund

-25 og 26 juni - NKK - Trondheim (LP, AG, AG hopp)

-27 august - Trøndelag Selskapshundklubb - Leangen Ishall, Trondheim (?)

-28 august - Norsk Myndeklubb - Leangen Ishall, Trondheim (?)

-3 september - Steinkjer Hundeklubb - Steinkjer (LP)

-4 september - Norsk Miniatyrhundklubb avd. Nord-Trøndelag - Verdal

-24 september - Levanger Hundeklubb - Magneten, Levanger (Matchshow, også for blandingshunder!)

-12 og 13 november - Orkdal Hundeklubb - Orklahallen, Orkanger

-19 og 20 nobember - NKK - Vikingskipet, Hamar (LP, AG, AG hopp)

Morsomt hvis flere kommer på de samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som planen ser ut nå, skal jeg på disse utstillingene:

(I parantes står det om det også arrangeres Lydighetsprøver og Agility på disse utstillingene)

-18 juni - Norsk Miniatyrhundklubb avd. Oslo/Akershus - Vormsund

-19 juni - Norsk Miniaturhundklubb avd. Hedmark -  Vormsund

-25 og 26 juni - NKK - Trondheim (LP, AG, AG hopp)

-27 august - Trøndelag Selskapshundklubb - Leangen Ishall, Trondheim (?)

-28 august - Norsk Myndeklubb - Leangen Ishall, Trondheim (?)

-3 september - Steinkjer Hundeklubb - Steinkjer (LP)

-4 september - Norsk Miniatyrhundklubb avd. Nord-Trøndelag - Verdal

-24 september - Levanger Hundeklubb - Magneten, Levanger (Matchshow, også for blandingshunder!)

-12 og 13 november - Orkdal Hundeklubb - Orklahallen, Orkanger

-19 og 20 nobember - NKK - Vikingskipet, Hamar (LP, AG, AG hopp)

Morsomt hvis flere kommer på de samme :)

Flott oversikt! Skal prøve å komme meg ivei på flere av disse jeg også! :) Skal jo garantert til Trondheim 25-26 juni, men må prøve å få til flere ut over året. Veldig lyst til å ta meg en tur til Vikingskipet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott oversikt! Skal prøve å komme meg ivei på flere av disse jeg også! :)  Skal jo garantert til Trondheim 25-26 juni, men må prøve å få til flere ut over året. Veldig lyst til å ta meg en tur til Vikingskipet da!

:) Jepp.. Får ta deg en tur til Levanger også da! Tror ikke det er offisiell utstilling, men det er i alle fall matchshow og valpeshow. Det er vanlig utstilling også ja, men vet som sagt ikke om den er offisiell.

Synd at ikke NKK har valpeshow på sine, men jeg skal på de to uansett! Bare for å se :) Trondheim er jo så nærme, mens Hamar er nok spesielt gøy siden det er vinnerutstillingen og alt. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og ask dukker nokk opp på flere av de i tr.heim ja! ikke sikkert vi stiller hver gang men noen ganger skal jeg stille. skulle være med på den nkk arrangerer først nå i juni men jeg synns påmeldingen der er så vanskelig! må være medlemm i dogweb og greier! prøvde og ringe uten svar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og ask dukker nokk opp på flere av de i tr.heim ja! ikke sikkert vi stiller hver gang men noen ganger skal jeg stille. skulle være med på den nkk arrangerer først nå i juni men jeg synns påmeldingen der er så vanskelig! må være medlemm i dogweb og greier! prøvde og ringe uten svar.. :)

Hæ? Det er da ikke noe problem, er det? Ser veldig enkelt ut synes jeg, selv om jeg ikke har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme meg i Vikingskipet, faren min bor rett utenfor Hamar så jeg har hvertfall et sted å være. Håper bare jeg klarer å gjøre Mona klar for tog og turen opp der før den tid. November.. Hmm... Da er hun vel rundt 6 mnd et sted tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ta gjerne en tur å se på. :) Skal gå klasse 2 i Lydighet, også skal jeg gå agility klasse 1. Blir spennende. Første gangen jeg går agility offisielt. :) Gru gleder meg. Venninnden min debuterer også i agility. :)

sted og arangør:

Her er informasjonen.

Sandefjord Hundeklubb

Postboks 90

3201 SANDEFJORD

dato:

02.07.2005

02.07.2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme meg i Vikingskipet, faren min bor rett utenfor Hamar så jeg har hvertfall et sted å være. Håper bare jeg klarer å gjøre Mona klar for tog og turen opp der før den tid. November.. Hmm... Da er hun vel rundt 6 mnd et sted tenker jeg.

Weeee :) Jeg skal også dit!

Togtur bør vel ikke være noe problem? LiLi har tatt tog siden hun var 3 måneder. Vil du ha et lite råd? Første turen du kjører, så kjør et godt stykke. Sånn at hunden virkelig får tid til å roe seg ned og slappe av. Kjør minst en time i alle fall. Det verste du gjør er å bare kjøre sånn kjempekort, ti minutter eller noe, da blir hun/han sansynligvis bare gira, og mye reddere neste gang. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...