Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke private sider besøker du daglig?

tuppetroll

Recommended Posts

Alle forum jeg er medlem av MÅ jeg bare innom hver dag :P

Og Cavalierklubben, enda det ikke skjer så mye der akkurat. Dessuten er jeg ofte på andre hundesider. Av og til tar jeg også turen innom Birmanett...

Pc slave? Jeg? Neida, bare avhengi... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesonen og Skf er jeg innom hver dag. Tinka.tk og sosialhund.tk (mine egne sider) er jeg innom regelmessig for å sjekke gjestebøkene.

Dessuten er jeg ofte innom jakt-labben.no, hundene.com, miniulven.com og home.no.net/benzzil.

Også ser jeg litt på adressa.no og klassekampen.no om jeg ikke har noe annet å gjøre.

Hvorfor jeg er innom sidene jeg er innom/hvorfor jeg liker dem best:

Hundesonen - har vært her lenge og trives med å dele råd og erfaringer med andre hundeeiere.

Skf - forumet til vennene mine og jeg, er selvsagt innom og deler min dårlige humor med dem siden det er gjensidig der (vi ligger faktisk på google, kvasir og eniro, men ikke som skf - det er bare en forkortelse).

Tinka.tk og sosialhund.tk - for å sjekke gjestebøkene, som sagt.

Jakt-labben.no, hundene.com, miniulven.com og home.no.net/benzzil - her er jeg innom ofte for å lese dagbøker og se på bilder. Disse sidene er sidene til hunder og eiere som jeg syns det er moro å følge med på.

Adressa.no - her er det lokalnyheter samt innenriks og utenriks (og når det har skjedd noe bra med trøndere så er det fremstilt på en ekstremt patriotisk måte). Bra å få med seg.

Klassekampen.no - mange veldig gode synspunkt og meninger, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sjekker jeg daglig, og gjerne flere ganger om dagen:

- Gmail

- Hotmail

- Kvinneguiden

- Skandiabanken

- Hungersite (startside)

Disse sjekker jeg gjerne én gang om dagen eller litt mindre:

- NanoWriMo

- NanoPubYear

- Angela Booth's Writing Blog

- Sunnmørsposten

- Dagbladet

- Ridgeback-forumet

- Guardian Books

- Bok og Samfunn

Jeg leser oppdateringer, følger med på forum og holder kontakt med nett-venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sidene er jeg inne på hver dag:

Berner sider:

Kennel Apoletano

NBSK Avd. Trøndelag (nester hver dag hvertfall)

Bastian og Pia's hjemmeside

Bernerhaugen

Kennel Dale Gudbrand

Kennel Havika

Kennel Hennumkroken

Kennel Hiselfoss

Kaizer's hjemmeside

Kennel Nellyvill

NBSK

Kennel Nøklebyåsen

Odin's hjemmeside

Kennel Pa-Di Sinclair

Prestis, Gandhi og Mandela's hjemmeside

Kennel Roabamsen

Kennel Tiviniro

Kennel Leearmand (nesten hver dag)

Leser det som er oppdatert siden sist :P

Er forøvring innom bernersidene mange ganger om dagen.

Andre hundesider:

Kennel Bayeros

Hundene.com (nesten hver dag)

Charlottes omplassering

NKK

Pitofina's hjemmeside

Kennel Statesman

Kennel Toffeloffe

Mona's hjemmeside (nesten hver dag)

Serchaj og Chanel's hjemmeside

Kennel Imagecopy

Kennel Ter-Abyrex

Kennel Næssgården (nesten hver dag)

Leser det som er oppdatert.

Også vg.no da. Må jo følge med litt nyheter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sidene sjekker jeg flere ganger om dagen:

Hundesonen

Norsk Kaninforum

Norges Kaninhoppforenings forum

Norges Kaninhopperes Landsforbunds forum

Svenske Kaninhopperes Riksforbunds forum

Finn.no (dyr og utstyr og bil)

Adressa.no

Vg.no

Leser ofte dagbøkene på de samme sidene som Ingvild skrev, og sjekker de fleste hjemmesidene til Norges og Sveriges kaninhoppere et par ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig å se at dere er innom siden :icon_redface: Det inspirerer!

Jeg er alltid innom alle forumene jeg er medlem på..

Ellers er jeg ofte innom

Tinka.tk

Sylvia sin side

Mira og Cathrine

Daglig innom

Tuppetroll.com

Hundene.com

Blink

Outwar

Dagbladet

VG

Charlotte og Lisa

Skolens intranett

EDIT: Jeg er ofte innom disse sidene fordi de er spennende å følge med på, og har interessant innhold. Nyheter og sånt må jeg jo få med meg, derfor VG og Dagbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonen seff... :icon_redface:

diskusjon.no...

qxl.no...

komplett.no kanskje...

NettBanken, ja optimist til siste slutt...

og en side jeg bruker til nedlasting...

Så få sider, men, desto mere aktiv på hver side kanskje...

om man skulle nevnt løpet av en Uke, da hadde lista blitt uendelig...

(jeg sjekker ikke en gang min egen hjemmeside hver dag, heller ikke andres..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er inne på forskjellige forum som jeg er medlem i... så på finn.no, foto.no, nordicface.com, forskjellige private hjemmesider, srbanken på nettbanken, google, vg, hotmail så maaasse andre forskjellige som jeg ikke kommer på nå.

Endret av Mod: ikke post reklame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...