Gå til innhold
Hundesonen.no

Slalom

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

En En 60 cm 12 pinners slalom.

Hva ville du ha betalt for en sånn en?

Pinner som man kan ta av og på..Sånn slalom de felste har.. :P

Om jeg vil kan jeg kjøpe en for 1200, det er litt dyrt, men jeg har ikke bestemt meg.

Nå har jeg plastikk pinner i hagen da, og vinden tar de foooort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm...hundeskolen sa de kunne be mannen som lager slalomene til de, at han skulle lage flere, om noen ville ha. Og den ble da på 1200,-

Men jeg hopper over denne gangen ;)

Har kjøpt blomsterpinner, og det har fungert..

Litt trening hver dag med den har fungert, og hunden min går hele slalomen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt en for 1200,- Da hadde jeg heller klart meg med gjerde påler fra felles kjøpet.

Men jeg var så heldig og fikk kjøpt en slalom for 200,- men det var bare flaks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En En 60 cm 12 pinners slalom.

Hva ville du ha betalt for en sånn en?

Pinner som man kan ta av og på..Sånn slalom de felste har.. ;)

Om jeg vil kan jeg kjøpe en for 1200, det er litt dyrt, men jeg har ikke bestemt meg.

Nå har jeg plastikk pinner i hagen da, og vinden tar de foooort

Jeg ville droppet å kjøpe "skikkelige" slalompinner. Hvorfor ikke kjøpe 12 kosteskaft? Mye mer rimeligere, og det er ikke mer enn det du trenger. Samt at vinden tar definitivt ikke tak i disse, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som nevner blomsterpinner: Er det sånne bambuspinner? Tror jeg skal ta en tur på plantasjen i dag, jeg. Hvis det ikke er altfor hellig i dag og, da! Sukk!

Nope, her i Bergen er det iaf ikke fullt så hellig. Plantasjen er åpen til 1800. Så nå kjører vi ut på tur, men det blir nok ingen pinner i vår hage. Til det, så nekter huseier oss ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå an å få tak i vanlige skistaver på loppemarked eller noe? Vi har ikke begynt med agillity, men har utrolig lyst.Finnes dessverre ingen steder vi kan trene. Ser ikke for meg at vi danderer med skistaver på plenen til borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter billigt. Vårt slalom kostade 1 800 för skenan + 60 x 12 för pinnarna. Svenska kronor, förresten. Under 1 200 kommer man nog inte. Blompinnar, skidstavar och annat i all ära, men har man en snabb hund med tryck i, så kommer man inte långt med sådant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men man ser jo at mange av disse "agility start kit'ene" er bare noe juggel som ikke vil holde i lengden. Tynne som tannpirkere og er buet allerede før man har brukt dem. Jeg ville iallefall aldri ha betalt 1000 kr for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke vitsen i å kjøpe en så dyr slalåm jeg, eller er det bare meg?

Hvorfor brukte over tusen kroner når man kan få en like solid og grei for under 200?

Berätta för mig var jag får tag på det... så skulle jag gärna betala 200...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpinnene fra felleskjøpet f.eks.

Eller bank noen solide pinner ned i bakken. Verre er det da ikke...

EDIT: Kan innrømme at det kanskje blir litt annerledes med en større type hund enn f.eks. min.

Men fra små til mellomstore hunder, må vel noen strømpinner funke like bra som en kjøpt en? I tillegg til at en strømpinne koster 20 kr stykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpinnene fra felleskjøpet f.eks.

Eller bank noen solide pinner ned i bakken. Verre er det da ikke...

EDIT: Kan innrømme at det kanskje blir litt annerledes med en større type hund enn f.eks. min.

Men fra små til mellomstore hunder, må vel noen strømpinner funke like bra som en kjøpt en? I tillegg til at en strømpinne koster 20 kr stykket...

Jodå. Jag har haft strömpinnar hemma, men jag lovar dig att det inte är en hållbar lösning om du har en snabb large-hund och dessutom gärna vill jobba med att få en sinnessjuk fart i slalom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...