Gå til innhold
Hundesonen.no

Slalom


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

En En 60 cm 12 pinners slalom.

Hva ville du ha betalt for en sånn en?

Pinner som man kan ta av og på..Sånn slalom de felste har.. :P

Om jeg vil kan jeg kjøpe en for 1200, det er litt dyrt, men jeg har ikke bestemt meg.

Nå har jeg plastikk pinner i hagen da, og vinden tar de foooort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hmm...hundeskolen sa de kunne be mannen som lager slalomene til de, at han skulle lage flere, om noen ville ha. Og den ble da på 1200,-

Men jeg hopper over denne gangen ;)

Har kjøpt blomsterpinner, og det har fungert..

Litt trening hver dag med den har fungert, og hunden min går hele slalomen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjøpt en for 1200,- Da hadde jeg heller klart meg med gjerde påler fra felles kjøpet.

Men jeg var så heldig og fikk kjøpt en slalom for 200,- men det var bare flaks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En En 60 cm 12 pinners slalom.

Hva ville du ha betalt for en sånn en?

Pinner som man kan ta av og på..Sånn slalom de felste har.. ;)

Om jeg vil kan jeg kjøpe en for 1200, det er litt dyrt, men jeg har ikke bestemt meg.

Nå har jeg plastikk pinner i hagen da, og vinden tar de foooort

Jeg ville droppet å kjøpe "skikkelige" slalompinner. Hvorfor ikke kjøpe 12 kosteskaft? Mye mer rimeligere, og det er ikke mer enn det du trenger. Samt at vinden tar definitivt ikke tak i disse, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som nevner blomsterpinner: Er det sånne bambuspinner? Tror jeg skal ta en tur på plantasjen i dag, jeg. Hvis det ikke er altfor hellig i dag og, da! Sukk!

Nope, her i Bergen er det iaf ikke fullt så hellig. Plantasjen er åpen til 1800. Så nå kjører vi ut på tur, men det blir nok ingen pinner i vår hage. Til det, så nekter huseier oss ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da gå an å få tak i vanlige skistaver på loppemarked eller noe? Vi har ikke begynt med agillity, men har utrolig lyst.Finnes dessverre ingen steder vi kan trene. Ser ikke for meg at vi danderer med skistaver på plenen til borettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter billigt. Vårt slalom kostade 1 800 för skenan + 60 x 12 för pinnarna. Svenska kronor, förresten. Under 1 200 kommer man nog inte. Blompinnar, skidstavar och annat i all ära, men har man en snabb hund med tryck i, så kommer man inte långt med sådant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men man ser jo at mange av disse "agility start kit'ene" er bare noe juggel som ikke vil holde i lengden. Tynne som tannpirkere og er buet allerede før man har brukt dem. Jeg ville iallefall aldri ha betalt 1000 kr for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke vitsen i å kjøpe en så dyr slalåm jeg, eller er det bare meg?

Hvorfor brukte over tusen kroner når man kan få en like solid og grei for under 200?

Berätta för mig var jag får tag på det... så skulle jag gärna betala 200...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpinnene fra felleskjøpet f.eks.

Eller bank noen solide pinner ned i bakken. Verre er det da ikke...

EDIT: Kan innrømme at det kanskje blir litt annerledes med en større type hund enn f.eks. min.

Men fra små til mellomstore hunder, må vel noen strømpinner funke like bra som en kjøpt en? I tillegg til at en strømpinne koster 20 kr stykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpinnene fra felleskjøpet f.eks.

Eller bank noen solide pinner ned i bakken. Verre er det da ikke...

EDIT: Kan innrømme at det kanskje blir litt annerledes med en større type hund enn f.eks. min.

Men fra små til mellomstore hunder, må vel noen strømpinner funke like bra som en kjøpt en? I tillegg til at en strømpinne koster 20 kr stykket...

Jodå. Jag har haft strömpinnar hemma, men jag lovar dig att det inte är en hållbar lösning om du har en snabb large-hund och dessutom gärna vill jobba med att få en sinnessjuk fart i slalom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...