Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam

Wanderlust

Recommended Posts

Ja som overskriften sier, har du hvert på kurs der? Fortell hvordan du syns det var, og hva dere gjorde. Vil vite mye :D

For nå skal jeg nok melde meg på kurs. Ringte idag, og det var plasser ledig, så da blir det nok kurs på meg.

(nei jeg er nok ikke noe klikker-menneske)... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd i Lillestrøm, hadde veien vært kort til Hellerudsletta og Lundqvist.... ikke akkurat svar på det du lurte på, men det beste jeg kan gi! :D

På hellerudsletta trener jeg med stovner :D Så det er nok uaktuelt for meg.

Men har lundqvist hallen om sommern også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Høres bra ut :D Må si jeg gleder meg nå ja :D

Og nå for jeg nok hjelp med stikkinga hans også ;) og kanskje han klarer å ligge fellesdekk med andre hunder uten å stikke :P (*håpepå)

det kommer nok til å bli veldig lærerikt for både deg og Rex ;) Du må fortelle hvordan det gikk etterpå da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner godt en av intruktørene, han greide å gi et veldig positivt inntrykk på ett canis-medlem med fordommer, som skulle "teste" et kurs. :D

Tror ikke det er så ille som alle vil ha det til å være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Nå er det ikke lenge igjen til jeg drar :)

Til søndag skjer det. Og jeg gleder meg kjempe mye. Tror dette er et sted jeg kan lære masse. Og her vet jeg at jeg ikke skal være redd for å spørre. hehe.

Denne sjangsen skal jeg utnytte. Og gleder meg til trening morgen og kveld. Og være en uke med hundeintresserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå har jeg ikke noe erfaring med nordenstam å komme med (har lest bøkene da). Men jeg vil bare si at det er så mye mer behagelig her inne på hundesonen enn på canis, for her blir du ikke halshugd av en samla ulveflokk bare du er positiv til at noe annet enn klikkertrening kan funke. Jeg har veldig tro på klikkertrening, men ikke for alle og i alle situasjoner. Verden er ikke fult så svart/hvit, og da er det bare vi har forum som ikke er fult så svart/hvite også. Var bare det jeg ville si :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke noe erfaring med nordenstam å komme med (har lest bøkene da). Men jeg vil bare si at det er så mye mer behagelig her inne på hundesonen enn på canis, for her blir du ikke halshugd av en samla ulveflokk bare du er positiv til at noe annet enn klikkertrening kan funke. Jeg har veldig tro på klikkertrening, men ikke for alle og i alle situasjoner. Verden er ikke fult så svart/hvit, og da er det bare vi har forum som ikke er fult så svart/hvite også. Var bare det jeg ville si :lol:

Veldig OT, men jeg er helt enig med deg. Jeg har blitt stemplet der selv. på valpekurset til Canis.... men det er en annen historie :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig OT, men jeg er helt enig med deg. Jeg har blitt stemplet der selv. på valpekurset til Canis.... men det er en annen historie :rolleyes:

Eh... hvis du møter opp på ett klikkerkurs og nekter å bruke metodene, er du vel kanskje på litt feil sted....? Kanskje greit å finne et kurs som jobber ut fra metodene man selv foretrekker...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke lenge igjen nå :P I morra reiser jeg, og jeg gleder meg no sinnsykt ;)

akkurat om jeg får høre noe negativt om dette stedet bryr jeg meg ikke no særlig om, for dem som sier det har sjeldent hvert der sjøl ;) Men kommer med åpent sinn, og jeg vet jo selv hvor grensen for ting går :o

Men som sagt, så gleder jeg med ;)

Dere andre får ha en riktig god ferie, også får vi håpe på godvær...

Kan godt fortelle åssen det var der når jeg kommer hjem, om noen lurer på det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ja da har jeg hvert der :) og det var det perfekte kurset for meg.

Og det er IKKE som så mange skal ha det til, jeg slo aldri bikja mi :P men roste med stemme, og dansa rundt (hihi).

Og nå har jeg fått bevist at det umulige er mulig :D

Han gjorde som han skulle på fellesdekk, fellessitt, og fellesdekk med skjult fører. Stakk ikke èn eneste gang, reiste seg heller ikke. ennå endre hunder reiste seg, ennå det smalt skikkelig (torden siste dagen)- ÅÅÅ så gla jeg er nå.

Det var super fint vær alle dagene utenom den siste da hele himmelen åpnet seg, og alt vannet fosset ned, + at det tordnet. men det gikk fort over og ble kjempe varmt og godt igjen.

Det har vist ikke vært så fint og varmt på mange år. Så vi måtte ta det litt rolig, og drikke masse. Men alle klarte seg fint. Og jeg lærte utrolig mye der.

Så da reiser jeg tilbake i september på videregående kurs :D Gleder meg!

EDIT: det gikk supert for rex å ligge i buret hele uka. Det var et Clipper bur, så ikke fullt så åpent som han er vandt til, men det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joiner den der ;) Kjempebra du og Rex fikk utbytte av kurset! :D Er så deilig når ting man sliter med løsner :D

takk takk :D Ja jeg er så gla for at jeg meldte meg på det kurset tross alt "dritten" jeg fikk høre.

Må si jeg er så utrolig enig i MYE av det i står for,selvom ting til tider kan bli "hardt". Ikke på den måten om at man slår og sånne ting, Men jeg tar bikja mi om den biter f.eks, ikke missforstå nå da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Morro å høre dere hadde det morro! :D Går hos en som har tatt en del av utdannelsen sin hos ham, og jeg syns veldig mye av det Nordenstam skriver og gjør er veldig bra, selv om det ikke er kun den metoden som går her. Liker å tilpasse enkeltindividet :D Gleder meg til å høre mer om den videre treningen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...