Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Ja som overskriften sier, har du hvert på kurs der? Fortell hvordan du syns det var, og hva dere gjorde. Vil vite mye :D

For nå skal jeg nok melde meg på kurs. Ringte idag, og det var plasser ledig, så da blir det nok kurs på meg.

(nei jeg er nok ikke noe klikker-menneske)... :D

Skrevet

Hadde jeg bodd i Lillestrøm, hadde veien vært kort til Hellerudsletta og Lundqvist.... ikke akkurat svar på det du lurte på, men det beste jeg kan gi! :D

Skrevet

Hadde jeg bodd i Lillestrøm, hadde veien vært kort til Hellerudsletta og Lundqvist.... ikke akkurat svar på det du lurte på, men det beste jeg kan gi! :D

På hellerudsletta trener jeg med stovner :D Så det er nok uaktuelt for meg.

Men har lundqvist hallen om sommern også?

Guest Vicky
Skrevet

Jeg går privat hos en som er utdannet instruktør hos ham og jeg er veldig fornøyd :D

Skrevet

Høres bra ut :D Må si jeg gleder meg nå ja :D

Og nå for jeg nok hjelp med stikkinga hans også ;) og kanskje han klarer å ligge fellesdekk med andre hunder uten å stikke ;) (*håpepå)

Guest Vicky
Skrevet

Høres bra ut :D Må si jeg gleder meg nå ja :D

Og nå for jeg nok hjelp med stikkinga hans også ;) og kanskje han klarer å ligge fellesdekk med andre hunder uten å stikke :P (*håpepå)

det kommer nok til å bli veldig lærerikt for både deg og Rex ;) Du må fortelle hvordan det gikk etterpå da! ;)

Skrevet

Jeg kjenner godt en av intruktørene, han greide å gi et veldig positivt inntrykk på ett canis-medlem med fordommer, som skulle "teste" et kurs. :D

Tror ikke det er så ille som alle vil ha det til å være..

• 1 month later...
Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen til jeg drar :)

Til søndag skjer det. Og jeg gleder meg kjempe mye. Tror dette er et sted jeg kan lære masse. Og her vet jeg at jeg ikke skal være redd for å spørre. hehe.

Denne sjangsen skal jeg utnytte. Og gleder meg til trening morgen og kveld. Og være en uke med hundeintresserte.

Skrevet

Kan anbefales på det sterkeste!

Sommerkurset er bare helt suverent! Har gått grunnkurs, videregående kurs, sommerkurs mm. hos Nordenstam i Trysil/Rörbäcksnes, og har kun positive erfaringer!

God tur!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Nå har jeg ikke noe erfaring med nordenstam å komme med (har lest bøkene da). Men jeg vil bare si at det er så mye mer behagelig her inne på hundesonen enn på canis, for her blir du ikke halshugd av en samla ulveflokk bare du er positiv til at noe annet enn klikkertrening kan funke. Jeg har veldig tro på klikkertrening, men ikke for alle og i alle situasjoner. Verden er ikke fult så svart/hvit, og da er det bare vi har forum som ikke er fult så svart/hvite også. Var bare det jeg ville si :lol:

Skrevet

Nå har jeg ikke noe erfaring med nordenstam å komme med (har lest bøkene da). Men jeg vil bare si at det er så mye mer behagelig her inne på hundesonen enn på canis, for her blir du ikke halshugd av en samla ulveflokk bare du er positiv til at noe annet enn klikkertrening kan funke. Jeg har veldig tro på klikkertrening, men ikke for alle og i alle situasjoner. Verden er ikke fult så svart/hvit, og da er det bare vi har forum som ikke er fult så svart/hvite også. Var bare det jeg ville si :lol:

Veldig OT, men jeg er helt enig med deg. Jeg har blitt stemplet der selv. på valpekurset til Canis.... men det er en annen historie :rolleyes:

Skrevet

Veldig OT, men jeg er helt enig med deg. Jeg har blitt stemplet der selv. på valpekurset til Canis.... men det er en annen historie :rolleyes:

Eh... hvis du møter opp på ett klikkerkurs og nekter å bruke metodene, er du vel kanskje på litt feil sted....? Kanskje greit å finne et kurs som jobber ut fra metodene man selv foretrekker...?

Skrevet

ikke lenge igjen nå :P I morra reiser jeg, og jeg gleder meg no sinnsykt ;)

akkurat om jeg får høre noe negativt om dette stedet bryr jeg meg ikke no særlig om, for dem som sier det har sjeldent hvert der sjøl ;) Men kommer med åpent sinn, og jeg vet jo selv hvor grensen for ting går :o

Men som sagt, så gleder jeg med ;)

Dere andre får ha en riktig god ferie, også får vi håpe på godvær...

Kan godt fortelle åssen det var der når jeg kommer hjem, om noen lurer på det :o

• 2 weeks later...
Skrevet

Ja da har jeg hvert der :) og det var det perfekte kurset for meg.

Og det er IKKE som så mange skal ha det til, jeg slo aldri bikja mi :P men roste med stemme, og dansa rundt (hihi).

Og nå har jeg fått bevist at det umulige er mulig :D

Han gjorde som han skulle på fellesdekk, fellessitt, og fellesdekk med skjult fører. Stakk ikke èn eneste gang, reiste seg heller ikke. ennå endre hunder reiste seg, ennå det smalt skikkelig (torden siste dagen)- ÅÅÅ så gla jeg er nå.

Det var super fint vær alle dagene utenom den siste da hele himmelen åpnet seg, og alt vannet fosset ned, + at det tordnet. men det gikk fort over og ble kjempe varmt og godt igjen.

Det har vist ikke vært så fint og varmt på mange år. Så vi måtte ta det litt rolig, og drikke masse. Men alle klarte seg fint. Og jeg lærte utrolig mye der.

Så da reiser jeg tilbake i september på videregående kurs :D Gleder meg!

EDIT: det gikk supert for rex å ligge i buret hele uka. Det var et Clipper bur, så ikke fullt så åpent som han er vandt til, men det gikk bra.

Skrevet

Så gøy! *dritmisunnelig! <_< ;) * Bra du ble fornøyd!

Joiner den der :D Kjempebra du og Rex fikk utbytte av kurset! :D Er så deilig når ting man sliter med løsner :D

Skrevet

Joiner den der ;) Kjempebra du og Rex fikk utbytte av kurset! :D Er så deilig når ting man sliter med løsner :D

takk takk :D Ja jeg er så gla for at jeg meldte meg på det kurset tross alt "dritten" jeg fikk høre.

Må si jeg er så utrolig enig i MYE av det i står for,selvom ting til tider kan bli "hardt". Ikke på den måten om at man slår og sånne ting, Men jeg tar bikja mi om den biter f.eks, ikke missforstå nå da :P

Guest Vicky
Skrevet

Morro å høre dere hadde det morro! :D Går hos en som har tatt en del av utdannelsen sin hos ham, og jeg syns veldig mye av det Nordenstam skriver og gjør er veldig bra, selv om det ikke er kun den metoden som går her. Liker å tilpasse enkeltindividet :D Gleder meg til å høre mer om den videre treningen deres!

Skrevet

Så bra :D

Har du tatt noen bilder da ;) ?

Må si det ble lite bilder :P hehe Men G Nordenstam tok en del på den siste eksamensdagen, og skal få di senere. :D

Så kan du få se at rex lå i fellesdekk :D *stolt*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...