Gå til innhold
Hundesonen.no

Vetten neste!


Tini

Recommended Posts

Ja nå har jeg ringt vetten og bestillt en time på torsdag kl 16.

Jeg føler meg som en dårlig hunde eier da jeg ikke får Tini Stueren!

Hun ble flink en periode, men så fikk hun løpetid og hun begynt å markere seg , å tissen mye inne!

Etter løpetiden ble hun flink igjen så du var jo så flink i 2 uker nesten og nå er det på igjen!

I går TISSET hun i senga mi! Det har aldri hendt, hun pleier i såfall å gå ned på gulvet og hun virket ikke klar over dette selv en gang!

Og hun tisser STORE dammer 5-6 ganger inne om dagen + at hun får ofte tur!

Så nå har jeg bestilt time og skal ta en helse skjekk samtidig.

:? Sliten jeg.. hehe hver ganger jeg så fornøyd at hun er blitt flink å jeg skryter skikkelig , men så kommer nedturen IGJEN og IGJEN og IGJEN...

tør ikke ta hun med inn til andre, da må jeg bære henne hele tiden! Er redd for at hun skal gå på do inne hos de! Uff :)

Men nå skal jeg UT igjen.. hehe hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Mulig hun kan ha urinveisinnfeksjon, noe med nyrene eller noe?

Ei jeg kjenner hadde en hund med noen sånne problemer. Klarte ikke å holde seg, tisset inne hele tiden o.l. Der virket det også som hunden rett og slett ikke var klar over det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi tisset inne i en periode for noen år siden (var vel 6 år), og noen ganger kom det blod også. Hun hadde ikke løpetid... vi dro til dyrlegen med henne og fikk vite at hun hadde livmorbetennelse og nyrestein.... hun fikk fjernet livmoren og over 20 nyresteiner. Dette skjedde når mormoren min eide henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

er helt enig med dere andre. Hunden kan sikkert ikke noe for det... det er sikkert en liten feil som gjør at valpen får det problemet. Går helt garantert bra skal du se! Lykke til hos vett`n!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i såfall ta en skjekk nå.

Er sinna på oppdretter! Hun hadde GLEMT helse attesten til Tini når jeg hentet henne. Hun skulle sende den til meg! Snart gått 4 mnd og enda ikke noe helse attest.

Hun har enda ikke reg noen av valpene i NKK enda. Så chippen funker jo ikke heller! :)

Blir så SINNNA! :):)

var en periode vi ikke fikk tak i henne heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i såfall ta en skjekk nå.

Er sinna på oppdretter! Hun hadde GLEMT helse attesten til Tini når jeg hentet henne. Hun skulle sende den til meg! Snart gått 4 mnd og enda ikke noe helse attest.

Hun har enda ikke reg noen av valpene i NKK enda. Så chippen funker jo ikke heller! :)  

Blir så SINNNA! :)  :)  

var en periode vi ikke fikk tak i henne heller!

Chippen fungerer jo selv om hunden ikke er reg i NKK..

Så lenge den er registret på deg..

Men litt merkeligt av oppdretteren dette da..

Tror jeg hadde blitt ganske mistenksom..

Men det er jo meg da..

Så klager du ikke på henne da? (Angående registreringen og helseattesten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm har du ikke fått verken helseattest eller stamtavle?? helseattesten skal du ha når du henter hunden og den skal ikke være eldre enn 1 uke.

stamtavlen vet jeg kan ta litt tid men 4 mndr er litt vell lenge spør du meg.

hvorfor har du ikke fått stamtavlen har du spurt oppdretteren om det?? i så fall så bør du spørre h*n om det, er alle valpene solgt? er det noen som har en avbetalings ordning slikat hun ikke vil registrere valpene før alt er betalt, i så fall så kunne hun ha registrert de/n eventuelle valpen på seg selv i mellomtiden for så å omregistrere den til ny eier senere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr til chippen må jo registreres. Chippen funker men det står ikke noe navn i reg! Hun har jode papirene hun skulle sende inn!

Stamtavle får når hun blir reg. Men det tar TID!

Jeg Kjøpte den siste valpen av henne. Nå 4 mnd!

Både jeg og de andre søskene til Tini har MAST på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tissingen da??? Bare trenings sak??

Hun sa det var vanlig med små raser å være litt vanskeligere og gjøre stueren. De synes det er greit å gå inne på do. Væren uten for er jo så stor.

Men nå kommer jo sommeren og da sa hun at det kanskje ville gå bedre. Skulle bruke sommeren godt på stueren trening.

De synes Tini var så fin og frisk hun.

Enste hun sa var at jura hennes kom ut litt tidligere enn vanlig. De pleier å bli større 2 mnd etter løpetid. Men det var ikke noe galt i det!

Et så GLAD! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at hun er frisk!! Nå ble jeg glad!! :):) Hvordan går det med å få henne stueren?

Det går litt opp og ned. I perioder er hun veldig flink, så skeiner hun ut litt også er hun flink igjen.

Vi har godt tid.. Og det kommer etter vært!

Vetten sa at blæra hennes var stor nok og fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...