Gå til innhold
Hundesonen.no

Papillon


250186

Recommended Posts

Hei dere!

Jeg har så veldig lyst på valper på hunden min. Jeg sliter med å få tak i en han hund av papillonrasen. Jeg har spurt og letet litt men kan ikke finne noen. Vet dere om noen som har papillon? Jeg har jo ikke papirer på hunde min. Så har vært i kontakt med 1 eier, men de ønsker jo ikke å parre med min som ikke er registrert. Om dere vet om noen som har papillon som ikke er registrert som jeg kan kontakte. Har dere lyst til å hjelpe meg. Bor i vest agder- kristiansand. Men er villig til å kjøre...

Ta gjerne kontakt!

Mvh Carina Gunvaldsen

Mail: shamira86@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir kanskje litt vanskelig for deg å få noen på sonen til å anbefale deg parring med papirløs hund. Det er greit å gjøre det man kan for å unngå at arvelige sykdommer bla. føres videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha valper på hunden?

Dette virket kanskje ikke så veldig gjennomtenkt?

Hvilken rase/blanding er hunden din?

Jeg skjønner jo godt at ingen vil låne bort sin renrasede hannhund til en hund uten papirer, og for å være helt ærlig håper jeg du ikke finner noen. Ikke for å være frekk, men jeg blir lett irritert når det gjelder useriøs avl.

Er hunden din øyelyst for PRA og kneleddssjekket for PL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper da virkelig at dere følger raseklubbens helsekrav selv om hundene deres ikke har papirer, så de i alle fall har bedre forutsetninger for god helse, selv om dere jo ikke kan sjekke flere ledd bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe men du har jo fremdeles ikke papirer på Gizmo så gjør d stor forskjell om du bruker han på ei annen uten papirer eller din egen tispe?

Ja, samme lurer jeg på???

Virker jo ikke mye gjennom tenkt, du kan ikke sjekke leddene bakover for PRA og Patellaluksasjon.

Jeg blir litt irritert på folk som parrer hunder uten papirer, å kanskje fører sykdommer vidre.

Jeg ville med alt det jeg vet i dag, aldri kjøpt en papillon uten papirer.

Eller brukt mine hanner til å parre tisper uten papirer.

Miko er nå snart gammel nok til å sjekkes, gleder meg til å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...jeg hadde heller aldri gjort det. man vet aldri hva som ligger i slekta.

jeg skal ikke parre mira heller selom hun er RENRASET. det kreves en stødig hånd og gjennomtenkt hode for å avle! :P og jeg vet jeg ikke har kunnskap nok heller. så det overlater jeg til eksperter.

dessuten er ikke mira rasetypisk heller. stor 5.2 kilo, slappe ører å ringlet hale.. så det blir det aldri noe av :D

heller steriliserer jeg henne :P

syns forresten ikke en skal avle bare fordu valper er søte o.l :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal jeg ikke ha han på den tispa da :rolleyes:

Ikke for å skape problemer men du har jo sagt du skulle starte ditt lille oppdrett når du får tispa... :D

Jeg syns ingen burde avle på hunder uten papirer! vet aldri hva sykdommer eller hva slekta bakover har... ganske useriøst etter min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at du ikke vet hva du får, så undergraver du seriøse oppdrettere når du kjøper valp uten papirer til full pris. Useriøst, og ikke okey i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...jeg hadde heller aldri gjort det. man vet aldri hva som ligger i slekta.

jeg skal ikke parre mira heller selom hun er RENRASET. det kreves en stødig hånd og gjennomtenkt hode for å avle! :P og jeg vet jeg ikke har kunnskap nok heller. så det overlater jeg til eksperter.

dessuten er ikke mira rasetypisk heller. stor 5.2 kilo, slappe ører å ringlet hale.. så det blir det aldri noe av :P

heller steriliserer jeg henne :P

syns forresten ikke en skal avle bare fordu valper er søte o.l :D

Det er bra du tenker på den måten :P

I tillegg til at du ikke vet hva du får, så undergraver du seriøse oppdrettere når du kjøper valp uten papirer til full pris. Useriøst, og ikke okey i det hele tatt.

Signerer den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å avle på uregistrerte hunder og hunder som ikke er sjekket for sykdommer, ødelegger for alt det arbeidet seriøse oppdrettere legger tid og krefter i, for å bevare rasenes gode helse og evt forbedre den. er definitivt helt i mot slik useriøs avl!!

skal man være oppdretter og avle så skaff dere registrerte hunder og få dem både øyelyst og kneleddsjekket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å avle på uregistrerte hunder og hunder som ikke er sjekket for sykdommer, ødelegger for alt det arbeidet seriøse oppdrettere legger tid og krefter i, for å bevare rasenes gode helse og evt forbedre den. er definitivt helt i mot slik useriøs avl!

skal man være oppdretter og avle så skaff dere registrerte hunder og få dem både øyelyst og kneleddsjekket!

Enig med deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...