Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund og markeringsbehov


jaktlykke

Recommended Posts

Ikke nok med at krapylet er totalt tispegal - nå har jeg knepet ham på fersken mens han markerer inne :D

Jeg satt og glodde på TV-en nå i kveld da han brått seig ned fra sofaen, runda hjørnet og PISSA på sofaen! Jeg spratt opp fortere enn svint, brølte NEI! og føyste han vekk derfra mens jeg gav uttrykk for at det der var pinadø dumt å gjøre asså! Han tok nok hintet for han luska ned trappa og la seg. Han hadde vært ute og tisst rett før, så han var slett ikke trengt.

Poenget er: hva gjør jeg nå? Har oppdaga at han har pissa på buksa til samboeren (uten sambo inni da) og han pisser på motorsykkelen og bilen min og nå i ettermiddag også bossdunken :D

Dersom jeg tar ham på fersken så gir jeg beskjed om KUTT! og da gir han seg. Ikke tale om at det går upåaktet hen. Jeg skjønner at han klatrer her, men jeg trenger råd om hvordan få slutt på det? Er ikke vant til markerende hanner.

Ps. Polartispa mi er begynt med løpetid - har det noe å si? For da vi var i Sverige sist måned så gjorde han det samme hjemme hos søsteren sin som også var i løpetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nok med at krapylet er totalt tispegal - nå har jeg knepet ham på fersken mens han markerer inne :D

Jeg satt og glodde på TV-en nå i kveld da han brått seig ned fra sofaen, runda hjørnet og PISSA på sofaen! Jeg spratt opp fortere enn svint, brølte NEI! og føyste han vekk derfra mens jeg gav uttrykk for at det der var pinadø dumt å gjøre asså! Han tok nok hintet for han luska ned trappa og la seg. Han hadde vært ute og tisst rett før, så han var slett ikke trengt.

Poenget er: hva gjør jeg nå? Har oppdaga at han har pissa på buksa til samboeren (uten sambo inni da) og han pisser på motorsykkelen og bilen min og nå i ettermiddag også bossdunken :D

Dersom jeg tar ham på fersken så gir jeg beskjed om KUTT! og da gir han seg. Ikke tale om at det går upåaktet hen. Jeg skjønner at han klatrer her, men jeg trenger råd om hvordan få slutt på det? Er ikke vant til markerende hanner.

Ps. Polartispa mi er begynt med løpetid - har det noe å si? For da vi var i Sverige sist måned så gjorde han det samme hjemme hos søsteren sin som også var i løpetid...

Jeg ville ikke sett på dette som noe klatring, men heller som frustrasjon over sexy dame i nærheten. (hvis han ikke gjør det ellers) Min gutt vanner en stor plante jeg har i stua med jevne mellomrom, men alltid i forbindelse med at nabobikkjene har løpetid.

Hvordan jeg skal få slutt på det aner jeg rett og slett ikke...

Mine foreldres gamle hannhund var fæl til å markere inne, hvis noe var "annerledes". Dvs hvis det hang klær over en stol feks, eller at det plutselig kom noe nytt på gulvet som ikke hadde vært der tidligere. Han kunne t.o.m få seg til å pisse på salongbordet, hvis det sto en blomst der, som ikke pleide å stå der...

Han gjorde aldri dette når noen så han selvfølgelig, men når han var alene hjemme.... Jeg har spurt mange om å "analysere" denne atferden, men har ikke fått noen gode forklaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet som der virker det som, Gizmo garvde og gravde i dyna og plutselig så pissa han på tyna. Det samme skjedde 3 ganger etter hverandre og i går så gikk han rett innpå rommet og markerte nede på golvet :angry2: Gizmo vet og at det er fy fy men gjør det alikevel.. Hva kan vi gjøre med det? Litt vanskeligt å gjør noe med det egentlig vil jeg tro :D Kan jo kanskje helpe med sånn markerings truse da som noen bruker inne. Men tror ikke det er noe for Gizmo da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke sett på dette som noe klatring, men heller som frustrasjon over sexy dame i nærheten. (hvis han ikke gjør det ellers)

Det er altfor tidlig om morgenen. Jeg kvapp til og tenkte - mener hun at jeg er den dama ....??? Men så oppfatta jeg sammenhengen :D Ups. Det er tispa hun mener. Må gnikke søvn utav øynene visst hihi!

Så jeg er ikke alene om å ha en slik markeringshund altså. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro i og med at dette er nye ting som skjer. Ellers er han jo som vanlig - vennlig og kjekk og grei på alle måter. Men det kan jo som dere foreslår ha noe med løpetispa - for han er jo som tidligere nevnt tispegal og plager henne litt ekstra for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert forbundet med tispen din sin påbegynnende løpetid! Jeg tror det eneste du kan gjøre er å holde ham under ekstra oppsyn og forsøke å fortelle ham at "dette absolutt ikke er tillatt". Men det spørs hvor lett det blir!

Lykke til iaf!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...