Gå til innhold
Hundesonen.no

Sofus har fått betennelse i halsen


Vala

Recommended Posts

Altså, han har nettopp begynt på antibiotika kuren i dag, men jeg må få noen "lys i tunellen" slik at jeg ikke duller for mye med ham. Det er helt fryktelig å høre ham hoste på den måten!

Når de starter på a kuren, hvor lang tid kan det da gå til de er på bedringens vei? Jeg har hatt halsbetennelse selv jeg, og husker jo hvor vondt det gjorde, men innen to dagers tid, så var det hele mye bedre. Men jeg hostet jo ikke da... hunder er merkelig sånn, hihi... Noen her inne som har vært borti dette på sin hund?

Takker og bukker for alle "lys" jeg kan få, slik at jeg ikke skjemmer ham bort nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hørt at en antibiotikakur skal virke etter 3-5 dager, gjør den ikke det har du fått feil kur. Jeg regner med at dyrlegen tok bakterieprøver og dyrket de, slik at vetten vet hvilke bakterier som er på ferde? Om ikke har han sikkert fått en bredspektret antibiotika som tar det meste, så jeg tenker nok du vil merke bedring etter 3-4 dager.

Det som er viktig å huske på med antibiotika er at slike kurer dreper de gode bakteriene også, og da er det lurt å passe på magen og gi litt zoolack, og litt presset hvitløk for å styrke immunforsvaret.

God bedring til Sofus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus har vekket meg ganske mange ganger i løpet av natten med denne hostingen nå. Jeg håper han blir bedre veldig snart! Stakkars gutten hoster til han brekker seg, og det er slim over hele gulvet ;-) Jeg håper at virkningen av antibiotikaen slår inn snart!

Tusen takk for svar Liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...