Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatiner


IM

Recommended Posts

Samboeren min og jeg skal snart få en dalmisgutt på 4 år (omplassering)

Men så har jeg hørt at dalmatineren ikke skal ha mye proteiner pga leveren å noe greier (???)

Han som har dalmisen nå, fôrer på noe som heter ANF. Er det noen her som har hørt om dette, og vet om det går an å få tak i det i tønsbergområdet??

Tror det er fra USA eller noe sånt...

Me-en : Hva slags fôr burde jeg fôre han med. Er ingen fôrekspert, og stoler ikke heelt på de i den lokale dyrebutikken... hehe...

hjelp..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at jeg blir arrestert om jeg husker helt feil nå, men jeg tror det er nyrene som er problemet hos dalmisen, ikke levra ;) Uansett så skal de ha proteinfattig fôr, og det får man som regel kjøpt hos veterinær.. Royal Canine har vel også et spesialfôr til dalmiser (og schäfer, labrador, dachs, ymse katteraser osv) som du muligens får hos dyrebutikkene som fører RC.

Kan du ikke spørre han som har hunden nå om hvor han kjøper fôr hen da? Og om han evt veit hvor du kan få tak i det hen, om dere bor langt unna hverandre? Hvis ikke så veit vel dalmiseiere i området hva du kan kjøpe hvor? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lært at dalmatinere skal ha et fòr med lavt proteininnhold fordi de har en spesiell type krystaller i urinen som gjør at de lettere utvikler urinstein? :unsure:

Jeg trodde lenge at RC hadde et spesial fôr til dalamatiner, men den gang ei. Fôrposen med bilde av dalamatiner på er for hunder med sensibel mage, ikke for dalamatinere spesielt. Det kan kanskje være lurt å ta kontakt med en veterinær som har god rasekunnskap eller en oppdretter eller to som kan veilede/gi noen råd? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...