Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som er i jobb/skole når dere får valp


Aya

Recommended Posts

Vi fikk Sophus da vi hadde ferie, og var vel hjemme med han 1 måned tenker jeg og deretter ble han med på jobb til han var rundt 6 mnd. Vi hadde trent på at han kunne være hjemme alene hele tiden, og da han var 6 mnd synes vi det var på tide at han kunne være hjemme alene en hel arbeidsdag. Puddelen har generelt et (ufortjent) dårlig rykte ifht separasjonsangst, (i den ene raseboken min står det at de kan ikke være hjemme alene utover 4 timer..), så vi ville være på den sikre siden og gi han tid til å bli trygg hjemme alene. Neste hund får samme behandling tenker jeg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk Mike på en fredag, så vi begynte lørdagen med å la han være alene i stua, mens vi lukket døren i 1-2 min, så gikk vi inn til han igjen... og gjorde sånn 3-4 ganger i løpet av dagen, på søndagen utvidet vi til 5 minutter, dette gikk veldig bra!

Jeg hadde dessverre ikke mulighet til å ta ut noe ferie når jeg og samboeren min fikk han. men jeg tok han med på jobben samtidig som vi trente på å være alene hjemme når vi kom hjem... og etter 1,5 månede, så kjørte jeg han hjem i lunsjen eller hentet han i lunsjen hjemme. men han begynte til slutt å bli litt varm i trøya når han var med på jobb, så vi måtte kutte ut det.

men jeg skaffet meg en hundelufter, hun henter han kl 10. og har han ute til kl 12, og kl 13 så blir han luftet av nabojenta og er ute med han ca 15 min, og jeg kommer fra jobb kl 15. han hadde nok fint klart å være hjemme hele dagen, men jeg har ikke samvittighet til det.. og det går uttover jobben...

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...