Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilforslag


Recommended Posts

Det går jo for så vidt som utstyr til hunden:

Jeg er på utkikk etter bil som passer til å ha hund i. Altså ikke en gammel golf fra 1989 eller en søt beetle fra 2006...

Har noen gode anbefalinger og erfaringer med bil som har god plass til to hunder - og likevel plass til bagasje for ferietur, osv? Jeg prøver å titte på parkeringsplasser, men bagasjerom kan lyge mye.

I tillegg skal den selvfølgelig være trygg, billig i bruk, lett å få reparert, faktisk aldri ødelagt, snill og grei og ellers alt som en god bil skal være.

Den må dessverre i følge kontoen ligge på under 85.000 (brukt, selvfølgelig - hvilken ny bil koster så lite?)

Jeg trenger ikke forslag eller tips om konkrete biler, da dette enda er langt fram - jeg liker å titte og planlegge lenge. Jeg vil ha biltype®, ikke bilen til Hansen og Jensen som skal selges. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en toseter med grønne skilter.?

Stasjonsvogn...

Billig i bruk & hold = kjent merke, liten motor, billig forsikring...

Du får mye bil for 85.000kroner... Skal vi trekke fra penger til omregistrering reperasjoner, osv.?

Si du har 70.000 til å handle for...

Privat eller forhandler.? :icon_redface:

hehe.... klokka er 03:20, jeg bare vimser...

Men konkrete forslag...

1997 Toyota Corolla st.v.

1998 WV Golf st.v.

1996 Ford Mondeo st.v.

1999 Peugot 306 st.v.

Vet noen hundemennesker har pizzabiler, alla Peugot Partner ol, spesielt for å frakte hund med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du ikke har "mer" å bruke på bil, ville jeg gått for varebil med grønne skilter, og aller helst diesel. Jeg ville også satset på aircondition, siden du har hunder.

Billige varebiler; Peugeot partner, Citroen Berlingo, Combo (Opel?)

Ellers vil jeg vel kanskje anbefale privat leasing. Da får du ny bil for en billig penge, som du disponerer i 3 år. Da har du og garanti, så uforutsett utgifter slipper du å tenke på. Vet at både Møller og Bertel O Steen reklamerer med gode leasing avtaler for tida.

Jeg har selv en Volkswagen Touran varebil som jeg er strålende fornøyd med. God plass til hunder og bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Om dere bare er to så er "pizzabil" meget praktisk, ikke så dyr i pris eller i drift.

Er også meget praktisk når det ikke er teppe i hele bilen (som i stjvogner)

Som nevnt så har du

C. Berlingo

W.Caddy

Renult Kangoo

Anbefaler at du sjekker at det er gitter mellom deg og bak (ikke pleksi glass da det ikke blir noe sirkulasjon bak) Og sidedør er utrolig praktisk. (noe jeg savner på min Caddy :icon_redface: )

Ellers er dem enkle å renholde ettersom dem blir laget til bruksbil. Jeg har dobbelt hundebur, masse utstyr og får stablet sykkel og masse masse mer inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si at toseters ikke er aktuelt. Min andre halvdel mener at vi trenger fem seter. Ikke at jeg vet til hva, men...

Ellers tusen takk for svar!

Gitter er jo et must!

Jeg er dog mer usikker på aircondition. Har aldri hatt det, og blir alltid forkjølet når jeg sitter på med noen som har det. Mine hunder har fått luft gjennom nedsveivede vinduer.

Jeg synes caravelle er en ypperlig bil, og vil gjerne ha. Men de jeg har sett koster 150.000. Men kan jeg få den til mine rammebetingelser, er det et reelt alternativ! Får holde øyne og ører åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg jo ikke helt hvor stor bil du ønsker deg - ser du nevner Caravelle som jo er enorm, men hvis du vurderer stasjonsvogner, så husk en viktig ting hvis du skal ha hundebur i den: Det er to ting som stjeler mye mye plass i en vanlig stasjonsvogn:

1: Bakvindu - hvis det er mye skrå i det eller veldig buet, så stjeler det enormt med plass i forhold til å ha hundebur baki.

2. Hjulbuer - de tar ofte 20-25 cm på hver side av bagasjerommet

Skulle jeg foreslå noe, så tror jeg det hadde blitt enten Renault Laguna, som er rimelige bruktbiler, dvs at du kan få deg en 2001-modell for under 80.000,-, og de har et meget godt utnyttet bagasjerom, ingen hjulbuer, og veldig rett bakrute (såfremt du holder deg unna de helt nyeste modellene, men de er uansett mye dyrere), eller en Ford Mondeo, som har det største bagasjerommet i klassen - og selv om det ikke er like godt utnyttet som på lagunaen, så er det større. Begge disse bilene får du for under den prisen du antyder hvis du velger en bil rundt 2000-modell.

Andre biler du kan gjøre kupp på: Toyota Camry (stor), Toyota Avensis (lite feil på toyota, men avensisen er såpass ny at den er litt vanskeligere å finne i den prisklassen, men det finnes), og Opel Omega (stor og billige deler/relativt billig merkeverksted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte toyota yaris (verso luna) som har fem seter, god plass til to hunder, en sykkel og fire folk.

du må sette inn gitter selv, men baksetene er veldig høye, så strengt tatt er det mindre nødvendig enn på mange andre biler. Den ser liten ut fra utsiden da.. Den er billig i drift, og billig å forsikre.

Vi kjøpte 2001 modell, og har den gått litt er prisen omtrent det du ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har en 95 mod ford mondeo, stasjonsvogn! vi er kjempefornøyd!! vi har et atlas 60 inni det til Rex, og det er 92 cm langt. vi kunne godt ha hatt to slike.

men det er veldig god plass til bagasje.

på vår bil er det airconditon, fjernstyrt sentrallås, elektriske vinduer.

den kjøpte vi for 45 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrysler voyager 7 seter. Perfekt familie og hundebur, da du kan ta ut de mitterste setene, da er det mer enn nok plas til to enkeltbur av middels til litt stor størrelse eller et veldig stor et. Ganske dyr bil da..

Ellers vil jeg virkelig annbefale Caddy`en. Det er jo den perfekte hundebil.. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal mest sannsynlig skaffe oss Opel Omega stv. Da av nytypen. Vi har prøvd flere, og vi må ha en bil som tar både hundebur og barnevogn. Og det er stor plass til det i nytypen Omega! Gode å kjøre er de og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Da har jeg noen konkrete biler å titte nærmere på. Jeg skal ha store hunder i den, så jeg luker vel ut noe etter hvert. Forskjell på chihuahua og neapolitansk mastiff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...