Gå til innhold
Hundesonen.no

Foring av valp?


TrineOline

Recommended Posts

Hei...

Min lille dalmatinertispe(12uker) vil ikke legge på seg, syns hun er litt tynn...

Hun får mat 4 ganger om dagen til faste tidspunkt, da spiser hun til hun blir mett.

Hun spiser Eukanuba valpefor, og har helt normal og fin avføring.

men hun legger ikke på seg! blir helt frustrert...

Hun er en ganske aktiv valp, leker og løper hele tiden.

GJør alt etter boken (og etter eget innstinkt, hehe) går ikke lange turer, bare små lufteturer for å øve på å gå i bånd. Og ute i hage for frisk luft.

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?

Har snakket med dyrelegen, de også syns hun var litt tynn men syns ikke jeg burde gjøre noe anderledes bare fortsette slik jeg gjør og håpe det går av seg selv men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Min lille dalmatinertispe(12uker) vil ikke legge på seg, syns hun er litt tynn...

Hun får mat 4 ganger om dagen til faste tidspunkt, da spiser hun til hun blir mett.

Hun spiser Eukanuba valpefor, og har helt normal og fin avføring...

Kjenner meg veldig igjen i det du beskriver.

Hunden min var ganske slank i løpet av hele valpetiden. Synes hun var litt tynn selv, men dyrlegen sa at hun så frisk og sunn ut. Og for mange valper er det bedre å være litt for tynn enn litt for tykk, i følge flere erfarne vetrinærer. For meg høres det ut som du gjør alt veldig riktig. Ville fulgt litt med på valpen hvis jeg var deg, men ikke bekymret meg :icon_redface:

Har du husket å gi ormekur forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Emilie sier så er det bedre at valper er litt for tynn enn litt for tykk. Hvis hun spiser den mengde mat som er anbefalt for henne, er normalt aktiv når det gjelder leking og allmenntilstanden er bra og hun ikke går ned noe mer i vekt, så ville jeg ikke bekymret meg så veldig. Jeg ville og trappet ned på antall måltid til maks tre om dagen. Jeg syns fire måltider er for mye for en tre mnd gammel valp :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...