Gå til innhold
Hundesonen.no

Skaffe oss en hund til...

EngelskSetter

Recommended Posts

CIMG0228.jpg

Bildet er Liza :rolleyes:

Dere vet sikkert at hunden min, Liza er døv..

Liza avskyr å være alene, det er fordi hun ikke kunne høre og ble redd og vet ikke

hva som skjer rundt henne siden ikke kunne høre.. Var hos dyreklinikk på torsdag for å

sjekke øynene til Liza (øyebetennelse) og fikk øyedrypp.. Spurte jeg dyrelege om å være alene.

Dyrelegen sier at de døve hunder avskyr å være alene fordi ikke høre hva som skjer osv. Så derfor blir

det meget vanskelig å være alene. Så han sa at jeg har 2 valg.. Å skaffe en hund til eller gis bort Liza..

Vi kan ikke tenke oss å gis bort Liza. Så vi har bestemt å skaffe oss en hund til.. Sammen rase og eldre enn

Liza.. Fikk tilbud av en omplassering å få en engelsk setter, tispe. snart 8 år.. Men sprek som 5 åringer..

Vi har takke ja.. Liza vil føler seg tryggere når en annen hund er tilstede alene i noe timer.. Så vi vente på svar om når vi overta engelsk setter. Blir spennnede :rolleyes:

Hvis dere vil gi noe råd eller kommandoer så bare gjør det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en del som har løst være hjemme alene problemer på den måten der ja :P Riktignok ikke med døv hund, men det funker nok helt sikkert! :P Hold oss oppdatert da! :wub: Og bilder av nkommeren er jo et must! Liza er flott forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hyggelig tenkt av dere. Bare én ting... vær veldig rolig og ta det pent den første tiden når dere får den nye hunden inn i heimen. En døv hund kan oppføre seg litt annerledes enn hørende hunder er vant til, og det kan kanskje skje noen uheldige situasjoner før den nye venner seg til den døve hunden.

Husker vi traff en hund som oppførte seg så merkelig i parken engang; jeg så at særlig den eldste, som er suveren i forhold til andre "rare" hunder, gikk unna og lot som ingenting, da den andre hunden skvatt og ble nervøs. Det viste seg at den vi hadde truffet var blind, orienterte seg suverent med hørselen, men skvatt når noen kom borti henne bakfra, hvis hun ikke hadde skjønt at de var så nære. Med mer utrygge hunder kunne dette blitt dumt.

Men hunder er tilpasningsdyktige, så med litt tid vil nok den nye skjønne Lizas begrensninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg godt, Liza virker ikke nervøse men lett å skvatt hvis noe plutselig ta på ryggen hennes uten hun visste det.. Så vi er meget obs på det.. Når Ronja ankom til oss imorgen (tirsdag 23 mai) Så skal vi selvsagt være i ro og la Ronja blir kjent med nye hjem og oss pluss Liza.. så vi kom til å følge med de første dagene med disse 2 om hvordan det går.. Har jo avtale å prøvetid 1 mnd så vi får bare håper at det vil fungere bra mellom Ronja og Liza.. Ronja har bodde sammen med Setter før og er vant til. Men med døv hund vet vi ikke. så det blir nok spennende og se hvordan det går.. Jeg kom til å fortelle dere om hvordan det gikk, selvsagt med bilder :icon_redface:

Mvh Marianne & Liza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :(

Fikk vite nettopp at Ronja ankom til Gardermoen kl 16:00 imorgen og min samboer skal hente Ronja der.

Så alt er iorden :(

Omplassering mente at Liza har så godt på ha Ronja siden Ronja er så rolig og eldre, meget kosete osv.. Så det blir spennende om det stemte :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. :D

Hadde ikke vært tid i data etter Ronja ankom til oss igår..

Ronja er utrolig flott hund, Liza var overlykkelig da Ronja ankom og ville blir kjent med Ronja allerede.

Aldri sett Liza så glad og lykkelig. Men Ronja har jo vondt i poter, føttene hennes, sår og ømme. Det fikk vi desverre ikke opplysningen, 3 kuler i kroppen har vi ikke fått opplysningen om heller. Var ganske overrasket da samboer min hentet Ronja. Men har snakket med omplassering om dette så alt er iorden, men Ronja vil ikke ha noe med Liza å gjøre. Avvise og 2 ganger angrip mot Liza at jeg ble sinna på Ronja og sjekke Liza sin hode etter bitemerker :D . Heldigvis ingen bitemerket.. Så vi ser at Ronja liker ikke Liza. Så vi ble bestemt å ikke beholder Ronja for vi vil jo beskytte Liza.. Så en par fra oslo skal ha Ronja til fredag.

Vi kan ikke ha Ronja når Liza virker så redd og tør ikke nær Ronja etter angrip. Det er slags advarsel..

Så derfor bestemt vi at Ronja skal blir hos en annen par..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater nå om idag..

Det har vært meget merkelig idag.. Ikveld ble Ronja ganske vill her hjem som lekende. Ble Liza så lekende og leker med Ronja siden Ronja var lekende og vill. Men merkelig nok at Ronja angrip som ADVARSEL mot Liza og vi kan ikke skjønner.. :D Vi ble enig at Ronja kan vi ikke ha. En par vil ha Ronja og vi skal levere Ronja imorgen kveld til en par.. For å være ærlig, vi gleder oss at en par ville ha Ronja. For vi fryktelig at Liza vil tilslutt tro at angrip er lov. For Liza er bare 11 mnd gammel og har mye å lærer. Så vi ville ikke at Liza vil tro at det er lov og ble sånn selv og... :unsure:

Rambo: Vi er enige at vi skal se etter en annen hund, men vi vil HELS at når vi har funnet en så dra vi dit og hilse på hund og ta med Liza også for å se om kjemi passer fint eller ikke.. Nå er vi ganske meget nøye og Liza skal alltid blir med og hilse andre hund.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater nå om idag..

Det har vært meget merkelig idag.. Ikveld ble Ronja ganske vill her hjem som lekende. Ble Liza så lekende og leker med Ronja siden Ronja var lekende og vill. Men merkelig nok at Ronja angrip som ADVARSEL mot Liza og vi kan ikke skjønner.. :D Vi ble enig at Ronja kan vi ikke ha. En par vil ha Ronja og vi skal levere Ronja imorgen kveld til en par.. For å være ærlig, vi gleder oss at en par ville ha Ronja. For vi fryktelig at Liza vil tilslutt tro at angrip er lov. For Liza er bare 11 mnd gammel og har mye å lærer. Så vi ville ikke at Liza vil tro at det er lov og ble sånn selv og... :unsure:

Rambo: Vi er enige at vi skal se etter en annen hund, men vi vil HELS at når vi har funnet en så dra vi dit og hilse på hund og ta med Liza også for å se om kjemi passer fint eller ikke.. Nå er vi ganske meget nøye og Liza skal alltid blir med og hilse andre hund.. :P

Ok, ja det kan jo være lurt å se om kemien stemmer, er ikke alle hunder som takler de med spesielle behov, men det er da altis noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie:

Ja det vil vært bedre å blir kjent og se om åssen det er før man ta med hund nr 2 hjem..

Vi tar oss god tid og se hvordan det går. Ronja er hos en annen par nå og Liza er enda mer glade nå.

Godt for oss å se Liza er så glade og livlig nå enn da Ronja var her... :D

Vi tar oss goooooood tid å se etter en annen hund... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...