Gå til innhold
Hundesonen.no

Skaffe oss en hund til...

EngelskSetter

Recommended Posts

CIMG0228.jpg

Bildet er Liza :rolleyes:

Dere vet sikkert at hunden min, Liza er døv..

Liza avskyr å være alene, det er fordi hun ikke kunne høre og ble redd og vet ikke

hva som skjer rundt henne siden ikke kunne høre.. Var hos dyreklinikk på torsdag for å

sjekke øynene til Liza (øyebetennelse) og fikk øyedrypp.. Spurte jeg dyrelege om å være alene.

Dyrelegen sier at de døve hunder avskyr å være alene fordi ikke høre hva som skjer osv. Så derfor blir

det meget vanskelig å være alene. Så han sa at jeg har 2 valg.. Å skaffe en hund til eller gis bort Liza..

Vi kan ikke tenke oss å gis bort Liza. Så vi har bestemt å skaffe oss en hund til.. Sammen rase og eldre enn

Liza.. Fikk tilbud av en omplassering å få en engelsk setter, tispe. snart 8 år.. Men sprek som 5 åringer..

Vi har takke ja.. Liza vil føler seg tryggere når en annen hund er tilstede alene i noe timer.. Så vi vente på svar om når vi overta engelsk setter. Blir spennnede :rolleyes:

Hvis dere vil gi noe råd eller kommandoer så bare gjør det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om en del som har løst være hjemme alene problemer på den måten der ja :P Riktignok ikke med døv hund, men det funker nok helt sikkert! :P Hold oss oppdatert da! :wub: Og bilder av nkommeren er jo et must! Liza er flott forresten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hyggelig tenkt av dere. Bare én ting... vær veldig rolig og ta det pent den første tiden når dere får den nye hunden inn i heimen. En døv hund kan oppføre seg litt annerledes enn hørende hunder er vant til, og det kan kanskje skje noen uheldige situasjoner før den nye venner seg til den døve hunden.

Husker vi traff en hund som oppførte seg så merkelig i parken engang; jeg så at særlig den eldste, som er suveren i forhold til andre "rare" hunder, gikk unna og lot som ingenting, da den andre hunden skvatt og ble nervøs. Det viste seg at den vi hadde truffet var blind, orienterte seg suverent med hørselen, men skvatt når noen kom borti henne bakfra, hvis hun ikke hadde skjønt at de var så nære. Med mer utrygge hunder kunne dette blitt dumt.

Men hunder er tilpasningsdyktige, så med litt tid vil nok den nye skjønne Lizas begrensninger. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det vet jeg godt, Liza virker ikke nervøse men lett å skvatt hvis noe plutselig ta på ryggen hennes uten hun visste det.. Så vi er meget obs på det.. Når Ronja ankom til oss imorgen (tirsdag 23 mai) Så skal vi selvsagt være i ro og la Ronja blir kjent med nye hjem og oss pluss Liza.. så vi kom til å følge med de første dagene med disse 2 om hvordan det går.. Har jo avtale å prøvetid 1 mnd så vi får bare håper at det vil fungere bra mellom Ronja og Liza.. Ronja har bodde sammen med Setter før og er vant til. Men med døv hund vet vi ikke. så det blir nok spennende og se hvordan det går.. Jeg kom til å fortelle dere om hvordan det gikk, selvsagt med bilder :icon_redface:

Mvh Marianne & Liza

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :(

Fikk vite nettopp at Ronja ankom til Gardermoen kl 16:00 imorgen og min samboer skal hente Ronja der.

Så alt er iorden :(

Omplassering mente at Liza har så godt på ha Ronja siden Ronja er så rolig og eldre, meget kosete osv.. Så det blir spennende om det stemte :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens. :D

Hadde ikke vært tid i data etter Ronja ankom til oss igår..

Ronja er utrolig flott hund, Liza var overlykkelig da Ronja ankom og ville blir kjent med Ronja allerede.

Aldri sett Liza så glad og lykkelig. Men Ronja har jo vondt i poter, føttene hennes, sår og ømme. Det fikk vi desverre ikke opplysningen, 3 kuler i kroppen har vi ikke fått opplysningen om heller. Var ganske overrasket da samboer min hentet Ronja. Men har snakket med omplassering om dette så alt er iorden, men Ronja vil ikke ha noe med Liza å gjøre. Avvise og 2 ganger angrip mot Liza at jeg ble sinna på Ronja og sjekke Liza sin hode etter bitemerker :D . Heldigvis ingen bitemerket.. Så vi ser at Ronja liker ikke Liza. Så vi ble bestemt å ikke beholder Ronja for vi vil jo beskytte Liza.. Så en par fra oslo skal ha Ronja til fredag.

Vi kan ikke ha Ronja når Liza virker så redd og tør ikke nær Ronja etter angrip. Det er slags advarsel..

Så derfor bestemt vi at Ronja skal blir hos en annen par..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater nå om idag..

Det har vært meget merkelig idag.. Ikveld ble Ronja ganske vill her hjem som lekende. Ble Liza så lekende og leker med Ronja siden Ronja var lekende og vill. Men merkelig nok at Ronja angrip som ADVARSEL mot Liza og vi kan ikke skjønner.. :D Vi ble enig at Ronja kan vi ikke ha. En par vil ha Ronja og vi skal levere Ronja imorgen kveld til en par.. For å være ærlig, vi gleder oss at en par ville ha Ronja. For vi fryktelig at Liza vil tilslutt tro at angrip er lov. For Liza er bare 11 mnd gammel og har mye å lærer. Så vi ville ikke at Liza vil tro at det er lov og ble sånn selv og... :unsure:

Rambo: Vi er enige at vi skal se etter en annen hund, men vi vil HELS at når vi har funnet en så dra vi dit og hilse på hund og ta med Liza også for å se om kjemi passer fint eller ikke.. Nå er vi ganske meget nøye og Liza skal alltid blir med og hilse andre hund.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater nå om idag..

Det har vært meget merkelig idag.. Ikveld ble Ronja ganske vill her hjem som lekende. Ble Liza så lekende og leker med Ronja siden Ronja var lekende og vill. Men merkelig nok at Ronja angrip som ADVARSEL mot Liza og vi kan ikke skjønner.. :D Vi ble enig at Ronja kan vi ikke ha. En par vil ha Ronja og vi skal levere Ronja imorgen kveld til en par.. For å være ærlig, vi gleder oss at en par ville ha Ronja. For vi fryktelig at Liza vil tilslutt tro at angrip er lov. For Liza er bare 11 mnd gammel og har mye å lærer. Så vi ville ikke at Liza vil tro at det er lov og ble sånn selv og... :unsure:

Rambo: Vi er enige at vi skal se etter en annen hund, men vi vil HELS at når vi har funnet en så dra vi dit og hilse på hund og ta med Liza også for å se om kjemi passer fint eller ikke.. Nå er vi ganske meget nøye og Liza skal alltid blir med og hilse andre hund.. :P

Ok, ja det kan jo være lurt å se om kemien stemmer, er ikke alle hunder som takler de med spesielle behov, men det er da altis noen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie:

Ja det vil vært bedre å blir kjent og se om åssen det er før man ta med hund nr 2 hjem..

Vi tar oss god tid og se hvordan det går. Ronja er hos en annen par nå og Liza er enda mer glade nå.

Godt for oss å se Liza er så glade og livlig nå enn da Ronja var her... :D

Vi tar oss goooooood tid å se etter en annen hund... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...