Gå til innhold
Hundesonen.no

Innbydelse til ball. (Nå med bilder)

Roger

Recommended Posts

Skrevet
Øyh! En ting er at JEG sier jeg er halvgammel, DU får ikke lov! hehe :(

Kjære 2ne - du vet da vel at "halvgammel" er et begrep som bare kan brukes om menn? Kvinner i 30åra (og 40åra osv.) er jo i sin beste alder de :)

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Og forøvrig holder du deg usedvanlig godt til å være over 900 år gammel

Man har sine metoder vettu, man har sine metoder *flir*

Skrevet
Da må du finne en litt yngre enn, tror jeg? Ta de gjerne rett fra moren, liksom, disse omplasseringsmennene (dvs de som har vært i et lengre forhold før og begynner å bli så voksne som en mann kan bli) er gjerne like sære som vi er, og hold de under streng kontroll.. Jeg snakker positiv straff og lederskapsteorier her - de skal ikke tørre å gjøre noe annet enn det de får beskjed om (da blir de gjerne svært takknemlige for den lille positive forsterkninga de får og).

De der "rett fra moren" gutta har du jo allerede snakket om, og jeg vet ikke helt om jeg har noe særlig tålmodighet med sånne altså... Da måtte det i såfall blitt brannmannen i idol, han kunne jeg kanskje hatt ørlite tålmodighet med, selv om han kanskje allerde er "omplassert".

Skrevet
Espen er min, han liker yngre jenter :rolleyes: - dere er bare gamlinger i forhold :(

Jeg har hørt noe annet :)

Haha, men denne tråden har jo tatt helt av. Også så gammel da...

(denne gangen tror jeg ikke at jeg melder meg på noe som jakten på kjærligheten-opplegg, sist endte det hele opp med tvangsekteskap, og ikke så velykket kan jeg si. :glare:

Men Espen, du må nesten være prest også da, finnes ingen som kler det bedre her inne.

Skrevet

Dere... Espen er allerede gitt bort til anette, bare se sånn 100 sider tilbake i alt mulig tråden... Og anette deler han med Marius!

Men Kath, don't worry... Vi finner nok noen til deg og her :)

Skrevet
De der "rett fra moren" gutta har du jo allerede snakket om, og jeg vet ikke helt om jeg har noe særlig tålmodighet med sånne altså... Da måtte det i såfall blitt brannmannen i idol, han kunne jeg kanskje hatt ørlite tålmodighet med, selv om han kanskje allerde er "omplassert".

Brannmannen i Idol er "klissete". Jeg må nesten synge "How to save a life", siden jeg er brannmann :(

Men hvis han kan holde munn, og være til pynt så gjør det ingenting :)

Skrevet
Brannmannen i Idol er "klissete". Jeg må nesten synge "How to save a life", siden jeg er brannmann :(

Han skal selvfølgelig si minst mulig! Det er jo ett av "krava".

Skrevet
Han skal selvfølgelig si minst mulig! Det er jo ett av "krava".

Hvis det er så enkelt, så vil jeg også ha en mann. Han skal ha en god av/på knapp, som jeg skal styre selvfølgelig :)

Edit:

Lill det høres bra ut :icon_fun:

Guest Christine
Skrevet
Brannmannen i Idol er "klissete". Jeg må nesten synge "How to save a life", siden jeg er brannmann :D

Klissete som i syykt deilig? :icon_fun:

Skrevet
...ja da skal man være desperat, for jeg er absolutt ikke noe godt kjæresteemne for tiden! :)

Jamen pip har du ikke fått det med deg? når de er over 30 begynner den biologiske klokken dems å tikke sykt høyt! Da hopper de nesten på hva som helst.

Virker jo som de fleste her vil ha en av og på mann bare så da kan du jo bare være på i den gode tiden du har som kjæreste emne og av i den tiden som ikke er fullt så god.

Hiv deg på bølgen og date noen fra sonen. Og skulle du få en uønsket baby så er det null problem vi har jo folk som vil være forverter her!

Skrevet

Tja da har jeg og Astrid aka Vicky vært på date. Da var Astrid Aka Vicky min. Et ekte sonen par. Så kan jo folk gjette seg til hva som skjedde, A gentleman don't kiss and tell :P

Skrevet
Tja da har jeg og Astrid aka Vicky vært på date. Da var Astrid Aka Vicky min. Et ekte sonen par. Så kan jo folk gjette seg til hva som skjedde, A gentleman don't kiss and tell ;)

Tja for å si det på en pen måte så våknet jeg ikke alene idag ;)

Er det bare meg som syns disse innleggene er en smule motstridende? Eller har jeg bare en småskitten fantasi? :devil::P

Skrevet
Er det bare meg som syns disse innleggene er en smule motstridende? Eller har jeg bare en småskitten fantasi? :devil:;)

Han sa jo ikke at HAN er en gentleman.. ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...