Gå til innhold
Hundesonen.no

hva skal dere gjøre idag?

Guest Vicky

konkuranse snart?  

11 stemmer

1. 1.

• jepp
      1
    • nei, må trene mer
      9
    • har ikke fått meldt oss på ennå...
      1

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

hei alle sammen! skal dere trene idag i det fine været? Vi skal ut å trene masse LP idag, for Vicky har stevne imorra... Forrige gang trente vi ikke noe så da gikk det ikke så bra... idag skal vi prøve å trene mer :) må prøve å vedlikeholde alle øvelsene så alt blir like bra som det er nå... Blir morro imorra :)

ha en fin dag alle sammen!!

Skrevet

Vil ikke akkurat si at det er fint vær i dag da...det pøs regner! :):) Jeg og Tussi må nok øve litt mer før vi kan bli med på noe stevne, men kanskje ikke akkurat i dag... Lykke til i morgen :):D

Guest Vicky
Skrevet

huff... synd det regner hos dere.... :) tusen takk for gratulasjonen. Vi gruer oss i hjel(eller rettere sagt jeg)hehe

ha en fin dag !! :)

Skrevet

Vi skal trene litt på hopphindrene vi har satt opp i hagen.. Forhåpentligvis tør Cello å hoppe over snart :roll: Kanskje litt lydighet med Cello etter det igjen. Og senere skal vi også trene litt utstilling med Tassen siden han skal på utstilling 18.-19. juni :wink:

Skal på hundetrening nå klokka 17.00.. Håper virkelig at det kommer noen i dag! Det har ikke kommet NOEN ( :-o ) de siste treningene! :)

Og ellers så har vi nettopp gått en fin tur i marka :)

Skrevet

Skal prøve å sykle litt med Tinka snart. Hvis det ikke funker så bra blir det vel til at jeg fortsetter å trene på lang bli. Pleier alltid å dra ut forholdsvis sent med Tinka i helgene, for det er alltid så mye folk ute på formiddagene...

Skrevet
Vi skal trene litt på hopphindrene vi har satt opp i hagen.. Forhåpentligvis tør Cello å hoppe over snart :roll: Kanskje litt lydighet med Cello etter det igjen. Og senere skal vi også trene litt utstilling med Tassen siden han skal på utstilling 18.-19. juni :wink:  

Skal på hundetrening nå klokka 17.00.. Håper virkelig at det kommer noen i dag! Det har ikke kommet NOEN ( :-o ) de siste treningene! :)  

Og ellers så har vi nettopp gått en fin tur i marka :)

Skal du på utstillingen i Vormsund?

Det skal jeg :)

Guest Vicky
Skrevet

skal desverre ikke dit :D men jeg skal på telemarks mesterskapet i lp i kragerø. Skal fortelle hvordan det gikk med en gang jeg får kommet meg hjem til dataen. hehe... gruer meg, har nettopp hatt en liten trenings økt med Vicky og det går kjempe bra,, men man vet jo aldri hvordan det går på konkuranse hehe... jeg er spent :)

Men uansett resultat kommer Vicky alltid til å være min lille multichampion... hehe, min store stolthet... :)

Er sikker på at dere andre også føler det sånn :) hundene er de beste uansett hva. Husker første konkuranse min, da gikk det ikke bra, for Vicky var redd for capsen til dommeren, så det gikk dårlig. Husker at i bilen på veien hjem var fortsatt hunden min den samme vinneren som alltid :D

Guest Vicky
Skrevet

gikk ikke så bra igår. Jeg varmet opp for mye, derfor fikk jeg for mye tid til å tenke også gikk det ikke så bra som det skulle. men men... vi starter i klasse 2 neste gang. :) venninna vår og en golden retriever ble telemarksmestere. :) de var kjempe flinke!!

Skrevet
gikk ikke så bra igår. Jeg varmet opp for mye, derfor fikk jeg for mye tid til å tenke også gikk det ikke så bra som det skulle. men men... vi starter i klasse 2 neste gang. :) venninna vår og en golden retriever ble telemarksmestere. :) de var kjempe flinke!!

Men fikk ikke dere direkte opprykk til klasse 2 forrige gang? Eller er jeg helt på bærtur..? :oops:

Guest Vicky
Skrevet

joda, vi fikk 175 poeng forrige gang.. men jeg var liksom ikke helt fornøyd, ville ha 200 poeng... folk sier jeg stiller meg selv for høye krav... hehe denne gangen fikk vi bare 160 tror jeg... kasta resultatene... hehe... jaja... jeg tenker jeg starter i klasse to neste gang... er drittlei klasse en, også var jeg så dum at jeg festa litt for mye kvelden før, så jeg var litt på bærtur dagen etter... hehe, snakk om å tråkke i salaten :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...