Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan noen gi meg en anbefaling

Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Hei! Jeg skal kjøpe meg et stoffbur som må være lett å sette sammen. Er det noen som vil anbefale noen nettbutikk? Også lurer jeg på hvilken størrelse jeg må kjøpe når jeg har en hund på 48,5 cm?

Skrevet

Jeg var på plantasjen her for en stund siden. Der solgte de flotte tøybur til 299! Det var to størrelser. Det største var perfekt til Aussie :D

Guest Vicky
Skrevet

Jeg var på plantasjen her for en stund siden. Der solgte de flotte tøybur til 299! Det var to størrelser. Det største var perfekt til Aussie :P

ok! det skal jeg sjekke. Men er kvaliteten veldig god når den koster 299? trodde jeg måtte høyere opp i pris... men mulig jeg tar feil.. hehe :D

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å kjøpe det på plantasjen,men ble frarådet å ikke gjøre det fordi taket datt ned i hodet på hunden og at det var dårlig kvalitet...-Det jeg hørte hvertfall,om det er sant vet jeg ikke.

Men hvorfor si det hvis et ikke er sant(?)

Skrevet

ok! det skal jeg sjekke. Men er kvaliteten veldig god når den koster 299? trodde jeg måtte høyere opp i pris... men mulig jeg tar feil.. hehe :angry:

Vet om flere som har de.. Alle er kjempe fornøyd :lol: Har tenkt å kjøpe selv også. De er lette, og greie å ha med på utstillinger og slik :D

Skrevet

Jeg hadde tenkt til å kjøpe det på plantasjen,men ble frarådet å ikke gjøre det fordi taket datt ned i hodet på hunden og at det var dårlig kvalitet...-Det jeg hørte hvertfall,om det er sant vet jeg ikke.

Men hvorfor si det hvis et ikke er sant(?)

Hihi - skal jeg fortelle deg hvorfor taket detter i hodet på hunden? Fordi noen utrolig lure hundeeiere (som meg selv), ikke har greid å oppdage at det ligger noen stenger under buret i en egen lomme som skal festes på for å holde taket oppe... Nå er det satt opp ordentlig og jeg er kjempefornøyd :angry:

Det er absolutt stort nok til Vicky!

Skrevet

Hihi - skal jeg fortelle deg hvorfor taket detter i hodet på hunden? Fordi noen utrolig lure hundeeiere (som meg selv), ikke har greid å oppdage at det ligger noen stenger under buret i en egen lomme som skal festes på for å holde taket oppe... Nå er det satt opp ordentlig og jeg er kjempefornøyd :D

Det er absolutt stort nok til Vicky!

Hi hi :rolleyes: Det samme gjorde jeg også når jeg lånte det :angry: Stengene ligger i en "lomme" :lol:

Guest Vicky
Skrevet

Jeg kjøpte cabanabur : http://www.hundensnettbutikk.no/

Nei.den er ikke den billigste men den har en høy kvalitet og jeg er knallfornøyd.Loke er relativt rolig og sindig i tøybur hard et vist seg så jeg har ikke fått ekstrem testet den heldigvis :lol:

Er ikke redd for å gå opp i pris. :angry: Kun det beste for hunden :D Det cabanaburet så ganske lovende ut. :P

Jeg har Portable Pethome og er kjempefornøyd med det. smile.gif

har du link? Vil gjerne se på litt forskjellig før jeg bestemmer meg :P

Skrevet

Jeg har også det fra Plantasjen og for min Houdini/Lita så passer det buret best til å bare ha inne og hun bruker det kun som en seng. Det første jeg hadde knakk i en av stengene, kanskje ikke så rart der hun lekte karusell med det...! :rolleyes: Det var ikke mye moro å måtte sitte inni der når Tequila og jeg trente Ag!

Så byttet jeg det og fikk et nytt, samme dag prøvde hun å grave seg ut av det......... <_< Men hvis du har en hund som er LITT roligere en hva Lita er inni der, så funker det fint! :icon_redface: Jeg er egentlig overrasket over hvor mye juling det tålte til den prisen! :P

Guest Jonna
Skrevet

har du link? Vil gjerne se på litt forskjellig før jeg bestemmer meg :icon_redface:

Olivers. selger Portable Pet home. Har det selv og er meget fornøyd. Det "triller" ikke avgårde som jeg har sett flere bur gjøre. Stabilt og fint uten å drive med masse stenger. Lett å rengjøre, jeg bare setter det i dusjen, vasker og lar det tørke.

Skrevet
har du link? Vil gjerne se på litt forskjellig før jeg bestemmer meg :icon_redface:

Her er link: http://www.zoosupply.no/Portable-Pet-Home-...-p-1-c-279.html

Det er en glidelås på hver kortside så når du skal sette det opp så er det bare å dra igjenn den. :P Slipper noe styr med stenger og sånt...

Tipper str Large vil passe Vicky, jeg har medium, og har plass til 2-3 Cavalierer. Oscar er forøvrig rundt 40 cm høy. :P

Skrevet

Det på Ellos er ganske bra og veldig lett og sette opp, og det passer jo til en flat tispe! (av den minste typen) Men det er ikke mer enn for noen timer en dag på utstilling.

Må bruke større bur til mine hunder om de skal ligge der lenge!

Skrevet

Hei,

Jeg har et par Ellos-bur (ganske likt Portable Pet Home), en Dog Bag (sånn som kan pakkes i en ryggsekk) og en Cabana Crate (den gamle modellen).

Det er INGEN tvil om at Cabana'en er det beste med tanke på lufting til hunden. De andre burene har små områder med netting - ergo blir varme på sommeren.

Jeg har sett en hund få heteslag i et Portable Pet Home, og det er ikke ofre man i det hele tatt ser det. I Cabanaburet mitt er det flere grader kaldere enn ute pga den sorte nettingen som gir skygge, samtidig som den "reflekterer" varmen utover (hvis du skjønner hva jeg mener).

Det finnes noen flere sånne firkantede stoffbur også - her er et morsomt utvalg fra en am. nettbutikk : http://www.dog.com/search.asp?skw=div_05,DOG,sside.

Her er en som er veldig lik Cabana (men er litt tyngre) - http://www.sitstay.com/store/equip/softcrate-n.shtml. Det heter Noztonoz, og selges her i Norge.

Dette + den nye typen Cabana har ikke løse stenger, man knepper opp og "brekker" stengene i toppen av buret når man slår det sammen.

Men mitt råd er - jo mere "netting" - jo bedre! (Man kan alltid legge et pledd over hvis man ikke ønsker at hunden skal se ut)

Susanne

Guest Vicky
Skrevet

Da tror jeg nok det blir Cabanaen. Er det noen som har et sånt bur som kan fortelle meg litt om erfaringer med det? Er det tungt eller lett? Hvordan er det å legge sammen og sette sammen?

Og en ting til, hvor lang tid tar det før man får det etter å ha bestilt?

Takk for at dere gidder å hjelpe meg! :wub:

Skrevet

Det er ingen løse stenger eller noe sånt.Man bare "bretter" det opp på en måte. Tror jeg bruker sånn ca ett halvt minutt på Loke sitt.Maks... Det er veldig lett å bære . Jeg drasset det jo med meg på tog etc før jeg fikk bil og jeg har størrelse L. Har faktisk gått en time tur med det en gang :wub:

Jeg fikk det samme uke minns jeg å huske...jeg bestillte fra www.barehund.no

Skrevet

Jeg bruker Tcamp og kunne ikke ha vært mer fornøyd, buret er kjempe bra og jeg vil si at det er en anelse mer solid en Portable pet home :wub:

transporthut.gif

Kjøpte det i Danmark for rundt 300- 400 kr, og det er kjempe bra!

Guest Vicky
Skrevet

Det er ingen løse stenger eller noe sånt.Man bare "bretter" det opp på en måte. Tror jeg bruker sånn ca ett halvt minutt på Loke sitt.Maks... Det er veldig lett å bære . Jeg drasset det jo med meg på tog etc før jeg fikk bil og jeg har størrelse L. Har faktisk gått en time tur med det en gang :P

Jeg fikk det samme uke minns jeg å huske...jeg bestillte fra www.barehund.no

Tusen takk for kjempegod beskrivelse av buret! :wub: Skal kjøpe det har jeg funnet ut. Kun det beste for lilletrollet mitt :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...